Autodroms » Auto Ziņas

27. novembrī Losandželosā pasaule tiks svinīgi iepazīstināta ar Porsche 911 astoto paaudzi.

26 Nov 2018  

27. novembrī Losandželosā pasaule tiks svinīgi iepazīstināta ar Porsche 911 astoto paaudzi.Kopš 911 oriģinālā modeļa parādīšanās ir pagājuši 55 gadi, tāpēc šī ir lieliska izdevība atskatīties uz iepriekšējām septiņām paaudzēm.

Šī sporta automobiļa trešā paaudze, kas uzņēmuma iekšienē bija pazīstama ar nosaukumu sērija 964, apvienoja klasiskā modeļa tradicionālo siluetu ar visjaunākajām tehnoloģijām. Turklāt tā bija likme uz tolaik ekonomiskajās grūtībās nonākušā uzņēmuma nākotni. Likme, ko trešā paaudze pilnīgi attaisnos.

Modeļa pirmais variants uzreiz parādīja, cik progresīvs bija jaunais 911: pilnpiedziņa, ko Porsche sākotnēji bija izstrādājis augstas veiktspējas sporta automobilim 959, šajā sērijā pirmo reizi tika ieviesta Carrera 4. Ar elektroniski vadāmo un hidrauliski regulējamo jaudas sadali tā ievērojami apsteidza laiku. Pilnpiedziņas sistēma izmantoja bremžu pretbloķēšanas sistēmas (ABS) sensorus, kas, tieši tāpat kā stūres pastiprinātājs, tad kļuva par šī modeļa standartaprīkojumu, nevis par papildu iespēju.

1989. gadā sekoja 911 Carrera 2 ar pakaļējo riteņu piedziņu. Tajā pašā laikā līdztekus kupejai debiju piedzīvoja arī kabrioleta un Targa versija. Turklāt zem pazīstamās virsbūves, kuras gandrīz vienīgās pārmaiņas bija iebūvēti buferi, 85 % 964 sastāvēja no jaunizstrādātām detaļām.

Ar 3,6 litriem sešu cilindru horizontālais motors ar gaisdzesi sasniedza jaunu darba tilpuma līmeni un nodrošināja 250 ZS jaudu modeļiem Carrera 2/4. Viens no opozītmotora tehniskajiem jauninājumiem bija divdzirksteļu aizdedze, ko Porsche sākotnēji bija izstrādājis, lai uzlabotu lidmašīnu dzinēju ekspluatācijas drošumu. Turklāt gandrīz pilnīgi tika novērsts aerodinamiskais cēlējspēks pie pakaļējās ass, jo pakaļējais spoilers tagad bija ievelkams. Un bija vēl viena jauna iezīme: adaptīva Tiptronic pārnesumkārba, kas ļāva vienmērīgi pārslēgt pārnesumus bez jaudas pārtraukuma.

Modelis 911 Jubilee bija viena no savdabīgākajām 964 paaudzes variācijām. Lai atzīmētu 911 30 gadu jubileju, 1993. gadā tirgū tika izlaists tikai 911 šo īpašo mazsērijas automobiļu, kas ātri tika pārdoti. Šis modelis ar platiem priekšējiem un pakaļējiem spārniem apvienoja Carrera 4 piedziņas mezglu ar kupejas virsbūvi un 911 Turbo 17 collu šasiju, bet bija bez pakaļējā spoilera. Porsche apvienoja ekskluzīvo violeto virsbūves krāsu Viola Metallic ar pilnīgu ādas salonu Rubicon Grey pelēkā krāsā.

Ekskluzivitāti pastiprināja arī 1993. gadā izlaistais spīdsters 911 ar saīsinātu vējstiklu, modificētu jumta konstrukciju un raksturīgo vāku ar diviem pacēlumiem aiz priekšējiem sēdekļiem. Par pamatu ņemot kabrioletu Carrera 2, tika uzbūvēti 930 automobiļi, kā arī vēl 15 automobiļi ar platu turbo izskata virsbūvi.

Sērijas 964 izcilākie modeļi bija 911 versijas ar turbokompresoru. Sākotnēji 911 Turbo pārņēma priekšgājēja 3,3 litru motoru, kas tolaik nodrošināja 320 ZS jaudu, un 911 Turbo S motors nodrošināja iespaidīgu 381 ZS. 1993. gada sākumā modelis pārgāja uz 3,6 litru motoru ar 360 ZS, taču jau no tā paša gada oktobra pie durvīm klauvēja nākamā paaudze, un sporta automobiļu leģenda spēra nākamo soli. Kopumā no 1988. līdz 1994. gadam Porsche saražoja 63 762 sērijas 964 automobiļus.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.