Autodroms » Vēsture

Arī viendienīšiem ir vieta vēsturē! Stāsts par De Vaux automobiļu ražotāju no ASV!

14 Sep 2018  

De Vaux 6-75Jau trīspadsmito gadu strādājot auto vēstures apskatnieka amatā atceros kā veidoju rakstus par dažādām markām ar ilgu un ļoti bagātu vēsturi, kura turpinās vēl šodien. Piemēram, vācu Opel, zviedru Volvo, vai itāļu Alfa Romeo.

Pie ASV ražotajiem automobiļiem,   ilgdzīvotājiem droši var pieskaitīt Buick, kas savulaik bijis viens no lielās auto mājas  GMC pamatu ķieģeļiem.

Taču ne visiem ir laimējies ar tik ilgu mūžu kā augstāk minētajiem zīmoliem. Šodien stāstīšu par De Vaux no Amerikas, kas biznesā noturējās vien 14 mēnešus.

Kompāniju De Vaux Oklendā, Kalifornijā dibināja Normans Devo ( Norman De Vaux) un tā ražoja ekonomisku auto ar sešu cilindru dzinēju. Normana draugs bija  General Motors un  vēlāk Chevrolet  dibinātājs Viljams Djūrants.  Pats Devo kungs vadīja Chevrolet Motor Company of California. 1930. gadā Devo kopā ar Kolonelu Elbertu Holu ( Colonel Elbert Hall) no Hall- ScottMotor Company izveidoja De Vaux – Hall Motors Corporation

De Vaux 6-75 modelis 1931. gada aprīlī bija gatavs laišanai tirgū.  To nodemonstrēja Čikāgas un Ņujorkas auto izstādēs ar cerību ieinteresēt publiku Lielās depresijas laikā. Kopā bija četri modeļa apdares un aprīkojuma varianti, kas maksāja no $545 līdz $795. Virsbūvei bija divi veidi kupeja un sedans, bet aprīkojuma līmeņi katrai virsbūvei sanāca četri- Standard, Sport, Deluxeun Custom. Pirmajā darbības gadā izdevās pārdot 4,808 mašīnas. Taču ar to nepietika, lai noturētos virs ūdens.Logo

Jau 1932. gada janvārī uzņēmumam sākās finansiālās grūtības. Kompānijas aktīvi nonāca Detroitas firmas Continental Motor Co īpašumā. Viņi modificēja De Vaux mašīnu un palielināja dzinēja jaudu. Automobilis tagad saucās  De Vaux Continental.  Arī jaunajiem saimniekiem veiksme nebija sabiedrotā un visa 1932. gada garumā pārdeva vien 1,358 mašīnas. Togad  sekoja modeļa De Vaux Continental  80 ražošana.

InteriorAr Continental nosaukumu šo mašīnu tirgoja līdz 1934. gadam.

Ilgi nebija jāgaida un 1936. gada nogalē tas pats Normans Devo dibināja citu auto ražotni Heigerstaunā,  Merilendā. Šoreiz ar De Vo nosaukumu. Doma bija eksporta tirgum  ražot lielu sedanu piecām personām ar četru cilindru motoru. Tika līdz prototipam, kuru nodemonstrēja Waldorf –Astoria viesnīcā Ņujorkā. Ražošanu ieplānoja 1937. gada sākumā, bet nebija lemts.

Attēlos redzams De Vaux 6-75 modeļa spēkrats. RearTā sešu cilindru dzinējam ir 214,7 kubikcollu darba tilpums un 65 zs jauda. Netipiski lētā gala spēkratiem, motoram ir seši atsevišķi ieplūdes un izplūdes kanāli.

Pārnesumu kārba ir trīs pakāpju manuālā. Par sekmīgu apstāšanos gādā visu riteņu mehāniskās, trumuļu bremzes. Saglabājušās 52 De Vaux 6-75 mašīnas un tikai septiņas no tām ir Sport Coupe. Kupeju var atpazīt pēc tā sauktā ‘’sievasmātes sēdekļa’’ bagāžas nodalījumā ( Tāpat kā angļu Triumph 1800) , bet sport komplektācijai raksturīgi spieķu riteņi un mohēras apdare.Rumble seat

Kristiāns Andersons

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.