Autodroms » Drošība

Atceries – TAVAS vasaras riepas šobrīd jau ir pilnīgi bezcerīgas! Kāpēc tā? Un kādas izvēlēties?

29 Okt 2018  

Atceries - TAVAS vasaras riepas šobrīd jau ir pilnīgi bezcerīgas! Kāpēc tā? Un kādas izvēlēties?Sinoptiķu prognozes liecina, ka gaisa temperatūra daudzviet svārstās ap nulli, tāpēc autoceļi var būt slideni. Mainīgos laika apstākļos uz ceļa seguma var veidoties arī tā saucamais «melnais ledus», kas ir neredzams un var izveidoties ļoti strauji, īpaši uz tiltiem, pārvadiem, meža apvidū un pie ūdenstilpnēm. Tāpēc aicinām autobraucējus būt īpaši piesardzīgiem, ieturēt lielāku distanci un izvēlēties laika apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu.
Rīta un vakara stundās arī kļūst arvien tumšāks un redzamību var pasliktināt migla. Autoceļi var būt slidenāki lietus un kritušo lapu dēļ.

Ievads ar sinoptiķu prognozēm ir tikai atgādinājums, ka ir pienācis laiks beigt taupīt protektoru un pāriet uz ZIEMAS riepām! Turklāt, tiešām ziemas un ne mistiskajām vissezonas. Kā zināja stāstīt paši riepu ražotāju pārstāvji, vissezonas riepa ir tikai mārketinga triks. Nav iespējams radīt riepu, kas būtu kaut nedaudz piemērota gan ziemā, gan vasarā. Tā dēvētās vissezonas riepas radušās aizvadītā gadsimta viducī Amerikā, laika joslā, kur ziemas teorētiski nemaz nav. Mūsu klimats pieprasa klasiskas vasaras un tik pat klasiskas ziemas riepas.

Atcerēsimies to, ka vasaras riepa savas jebkādas saķeres īpašības zaudē pie septiņiem grādiem virs nulles. Par to parūpējas gumijas sastāvs, kas paredzēts labai saķerei ar siltu vai vismaz remdenu asfaltu. Līdz ar to vasaras riepas šobrīd ir pilnīgi bezcerīgas jau pie mazākās stresa situācijas. Tas attiecas gan uz manevrēšanas spējām, gan noturību līkumos un uz bremzēšanas ceļa garumu.

Tikpat liels mīts kā par vissezonas riepām, ir arī pieņēmums, ka bez sniega un ledus ziemas riepas ātrāk nodilst. Ja atskatāmies aizvadītā gadsimta astoņdesmitajos, tad iespējams. Mūsdienu ziemas riepas gumijas sastāvs ir gana elastīgs un izturīgs, lai mēneša vai pat dažu mēnešu laikā uz vēsa asfalta nezaudētu ne milimetra no sākotnējā protektoru dziļuma.

Un, visbeidzot, atgādinājums tiem, kas šobrīd izvēlas lietotas ziemas riepas – 5 milimetru protektora dziļuma atlikums vairs nav aktuāls, jo jau ap gadu miju tas būs mazāks par likumdošanā noteikto. Ja varat atļauties par to maksāt soda naudu, tādejādi uzturot valsts budžetu, fiziku nepiemānīsi un šādas riepas ir reāls apdraudējums jums pašiem un tūkstošiem nevainīgu līdzpilsoņu.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.