Autodroms » Auto Ziņas

Audi iepazīstina ar sportiskāko Q modeļu saimes pārstāvi Audi RS Q8

26 Nov 2019  

Audi iepazīstina ar sportiskāko Q modeļu saimes pārstāvi Audi RS Q8Jaunais Audi RS Q8 ir Q saimes augstākās klases modelis. Tas apvieno RS modeļa jaudu ar premium kupejas eleganci un praktisku SUV daudzpusību. Jauno Audi RS Q8 Latvijā būs iespējams pasūtīt no šī gada decembra.

RS Q8 4.0 TFSI dzinējs nodrošina 600 ZS jaudu un attīsta 800 Nm griezes momentu diapazonā no 2200 līdz 4500 apgriezieniem minūtē. Divu turbīnu benzīna dzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu lielo SUV kupeju no 0 līdz 100 km/h paātrina vien 3,8 sekundēs, bet līdz 200 km/h tas spēj ieskrieties 13,7 sekundēs. Maksimālais ātrums, kas ir elektroniski ierobežots, sasniedz 250 km/h. Papildaprīkojuma versijā automobiļa maksimālais ātrums ir 305 km/h.

Jaunā RS Q8 biturbo V8 dzinējs apvieno maksimālu veiktspēju ar augstu efektivitāti. Tā daļējā hibrīda sistēma (MHEV) ir balstīta uz 48 voltu galveno elektrisko sistēmu. MHEV pamatā ir siksnas ģenerators-starteris, kas savienots ar kloķvārpstu. Ātruma samazināšanas un bremzēšanas laikā tā spēj atgūt līdz pat 12 kW jaudas un saglabāt to kompaktajā litija jonu akumulatorā. Ja autovadītājs atlaiž kāju no akseleratora pedāļa ātrumā no 55 līdz 160 km/h, braukšanas pārvaldes sistēma atgūst enerģiju vai līdz pat 40 sekundēm nodrošina braukšanu ar izslēgtu dzinēju. MHEV ir savienota ar kameru sensoriem, lai panāktu vēl lielāku efektivitāti. Līdzko priekšējā kamera konstatē, ka stāvošajam RS Q8 priekšā esošais transportlīdzeklis uzsāk kustību, tiek iedarbināts dzinējs, lai arī bremžu pedālis joprojām ir nospiests. MHEV uzlabo braukšanas komfortu un spēj samazināt degvielas patēriņu ikdienas braukšanas apstākļos pat par 0,8 litriem uz 100 kilometriem.

Audi iepazīstina ar sportiskāko Q modeļu saimes pārstāvi Audi RS Q8Papildu efektivitātei tiek piedāvāta cilindru atslēgšanas sistēma. Pie zema vai vidēja ātruma tā pie augstiem pārnesumiem atslēdz četrus cilindrus, apturot degvielas iesmidzināšanu un aizdedzi, kā arī noslēdz ieplūdes un izplūdes vārstus. Šis process aizņem vien dažas milisekundes. Automobilim darbojoties ar četriem cilindriem, aktīvo cilindru darbības punkti pārslēdzas uz augstāku slodzi un punktiem ar lielāku efektivitāti, bet atslēgtie cilindri darbojas gandrīz bez enerģijas zuduma. Tie tiek no jauna aktivizēti, kad autovadītājs nospiež akseleratora pedāli.

4.0 TFSI dzinēja jauda pastāvīgās visu riteņu piedziņas sistēmai tiek novadīta ar standarta aprīkojumā esošo astoņu pārnesumu tiptronicātrumkārbu. Normālos braukšanas apstākļos tā pašbloķējošais centrālais diferenciālis sadala griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi proporcijā 40:60. Ja viens automobiļa ritenis sāk slīdēt, lielākā daļa piedziņas spēka tiek novirzīta uz to asi, kurai ir labāka saķere. Nepieciešamības gadījumā līdz pat 70% jaudas iespējams novadīt priekšējiem riteņiem un 85% –aizmugurējiem. Riteņu selektīvā jaudas kontrole pilnveido jaunā RS Q8 vadību. Dinamiskos līkumos papildu aprīkojumā pieejamais quattro sporta diferenciālis sadala jaudu starp aizmugurējiem riteņiem pēc nepieciešamības. Šī aktīvā jaudas sadalīšana uzlabo saķeri, stabilitāti un dinamiku.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.