Autodroms » Vēsture

Autobūves vēstures lapaspuses : Sarkanais ‘’vectētiņš’’ no Detroitas – Regal!

9 Mar 2018  

Regal Model N Underslung 1911Auto ražotājs ar nosaukumu Regal Automobile Company ražoja spēkratus no 1907. līdz 1918. gadam. Uzņēmumu dibināja brāļi Čarlzs un Berts Lamberti sadarbībā ar Fredu Hainesu. Par dizainu atbildīgs bija Pols Artūrs ( Paul Arthur). Savā pirmajā ražošanas gadā Regal izlaida 50 mašīnas ar četru cilindru motoru, kura jauda bija 20 zs. Pēc gada ražotājs visas mašīnas savāca atpakaļ un īpašnieki saņēma 1908. gada modeļus par brīvu. Nekas tāds vairāk neatkārtojās un uzņēmums varēja turpināt spēkratu ražošanu. 1908. gadā izdevās pārdot jau 425 mašīnas. Regal automobiļi bija vidējās cenu kategorijas produkts. Par visslavenāko N modeļa runabout virsbūvi, kas ir vaļēja, divvietīga, bet bez jumta, vējstikla un durvīm prasīja $900. Savukārt colonial coupe virsbūve maksāja $ 1,250. Publicitātei par labu nāca 1909. gadā veiksmīgi veiktais brauciens ar Regal automobili no Ņujorkas uz Sanfrancisko.
Attēlā redzams 1911. gada Model N Underslung. Tas bija pazīstamākais no markas ražojumiem. Underslung nozīmē, ka šasijas elementi darbojas zem asīm nevis virs tām. Tas deva īpaši drošu vadāmību un labu izskatu. Underslung modelis N pirmo reizi parādījās 1910. gada beigās ar mazajiem 20 zs motoriem. Underslung mašīnām līdz 1914. gadam, kad tās beidza ražot ,dzinēja jauda izauga līdz 40 zs. Regal bija otrs populārākais Underslung mašīnu ražotājs, bet pirmo vietu ieņēma American Motor Company Indianapolisā. Regal piedāvāja arī spēkratus ar parasto šasiju, uz kuras varēja uzstādīt ne tikai četru cilindru motoru, bet pat V8 dzinēju kopš 1915. gada.
Underslung šasijas gadījumā pazeminās automobiļa smaguma centrs saglabājot klīrensu , jo riteņi ir lielāki. Zemāka smaguma centra un vadāmības dēļ, daudzi Underslung mašīnu uzskatīja par pirmo amerikāņu sporta auto.
Vislabāk Regal ar pārdošanu veicās 1915. gadā, kad pie īpašniekiem devās 8,227 mašīnas. No 1911. līdz 1918. gadam Regal automobiļus importēja uz Apvienoto Karalisti.
Visam punktu pielika materiālu trūkums Pirmā pasaules kara laikā un uzņēmums beidza darboties 1918. gada februārī.
Briti, kas tirgoja Regal mašīnas ar Seabrook –RMC vārdu, 1919. gada Londonas Olympia centrā notikušajā auto un moto izstādē parādīja spēkratu ar sešu cilindru 232 kubikcollu motoru. Jauno braucamo stādīja priekšā ar RMC nosaukumu. Tā kā ASV ražošana bija beigusies viņi sāka būvēt paši savus vieglos automobiļus.
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.