Autodroms » Viedoklis

AUTODROMS aptauja: kādiem faktoriem priekšroku dod Latvijas automobiļu pircējs?

11 Sep 2020  
Foto: PEXEL

Foto: PEXEL

Noteicošie kritēriji katram ir savi. Vienam patīk māte, citam meita, bet vēl kāds sajūsminās par kalpones kleitu. Ja godīgi, tad izprast Latvijas automobiļu pircēju loģiku šķiet neiespējams uzdevums. Pilnas auto tirdzniecības vietas un pilni sludinājumu dēļi ar automobiļiem, kuru vērtība ir no desmit līdz piecpadsmit tūkstošiem, tajā pašā laikā Latvijas vidējais automobiļa vecums ir nu jau zem 14 gadiem.

Droši vien pats vienkāršākais ceļš kā tikt pie patiesības, ir uzdot auto pircējiem konkrētus jautājumus. Kāpēc izvēle krīt uz šo un ne citu auto? Un pēc kādiem kritērijiem transporta līdzeklis tiek izraudzīts. Daži konkrēti jautājumi un mūsu aptaujas dalībnieku konkrētas atbildes!

Visbiežāk cilvēki izvēlas auto galveno uzmanību pievēršot automobiļa markai, ražotājam un zīmolam. Par šādu atbildes variantu balsojuši trīsdesmit astoņi procenti! Tā teikt – vienalga no kāda materiāla un cik tas būs ērti, bet galvenais, lai T-kreklam uz vēdera būtu milzīgs un vēlams zeltīts ražotāja logotips! Šis izvēles modelis izskaidro to, ka Latvijas ceļi viļņveidīgi piepildās ar kāda konkrēta ražotāja automobiļiem. Skaidra lieta, ka jaunu vai gandrīz jaunu šāda zīmola auto atļauties var retais, tāpēc vidējais vecums konkrētai markai ir jūtami lielāks par desmit gadiem! Būsim godīgi – šā brīža TOP marka jau labu laiku pieskaitāma pie Ķīnas autobūves.

Nākamais populārākais izvēles kritērijs mūsu aptaujas dalībnieku skatījumā ir automobiļa izskats un krāsa. Tā uzskata 29 procenti aptaujāto. Ar krāsu viss tā kā būtu skaidrs – tai jābūt sudrabainai. Ļaunākā gadījumā pelēkai vai melnai. Savukārt palūkojoties garāmbraucošo automobiļu straumē ne mazākā mērā nav skaidrs, par kādu dizainu un ārējo izskatu tiek runāts. Visticamāk pašiem šo automobiļu īpašniekiem šķiet, ka pārvietojas skaistuma kalngala virsotnē.

Četrpadsmit procenti aptaujāto piegājuši šim jautājumam tehniski. Viņi izvēloties auto pēc jaudas parametriem un dzinēja lieluma. Tā kā gados jauni auto ar lieliem dzinēju tilpumiem no veikalu plauktiem strauji izzūd, kārtējo reizi runa ir par padsmitgadīgajiem. Par tiem, kuros vēl arvien var klausīties kasetes un, kuriem zem motora pārsega atrodams liels benzīnrijējs ar jūtami apmirušiem zirgiem. Dzinēja kapitālais remonts nebūt nav lēta izklaide.

Vēl četrpadsmit procenti potenciālo automobiļu pircēju piegājuši lietai no praktiskā viedokļa un viņu galvenais izvēles arguments ir degvielas patēriņš. Patiesībā, šī varētu būt vislabvēlīgākā autobraucēju grupa. Zems degvielas patēriņa rādītājs vienlaikus nozīmē arī ekoloģiju. Turklāt jo jaunāks auto, jo patēriņš būs iepriecinošāks. Šādus pircējus varētu nebaidīt budžeta klases auto no jaunu auto veikala. Turklāt ar viena litra dzinēju. Tiesa gan, vai ekonomijas meklētājiem būs materiāla iespēja atļauties auto virs desmit tīkstošiem eiro?

Izrādās, ka esam viena no bagātākām valstīm pasaulē! Tikai pieci procenti aptaujāto atzīst, ka viņi auto izvēlē vadītos pēc cenas un līzinga iespējām. Visiem pārējiem cena pat nav jautājums. Ja vien tas ir gana populārs zīmols, auto izskatās burvīgi, ir nokrāsots sudraba krāsā un tajā pukst trīs litru iekšdedzes dzinējs, tad par šādu sapņa automobili nav žēl nekādā nauda!

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.