Autodroms » Vēsture

Britu automobiļa Frazer Nash vārdabrālis no ASV ar nosaukumu Frazer Manhattan!

30 Nov 2018  

1951 Frazer Manhattan Convertible SedanIeraugot attēlu ar Frazer automobili es atcerējos auto ražotāju ar Frazer Nash nosaukumu. Stāstu par britu auto ražotāju Frazer Nash un Lemānas sacīkšu mašīnas repliku atradīsiet šeit: http://www.autodroms.lv/legendaro-saciksu-dalibnieks/
Frazer automobiļus ražoja no 1946.- 1951. gadam Ypsilanti pilsētā Mičiganas štatā un tas bija Kaiser markas dārgāks zīmols. Frazer dzimšanas diena ir 1946. gada 29. maijs, bet pirmizrāde publikai notika mēnesi vēlāk. Virsbūve bija tikai četru durvju sedans. Cenas atšķirība bija $ 2, 125 par Frazer un $ 1,967 par Kaiser markas spēkratu. Atšķirībā no Kaiser mašīnām, Frazer automobiļiem nebija paredzēta priekšējo riteņu piedziņa.
Kopā ar Crosley Frazer bija pirmais ASV auto ražotājs, kas pēc kara ieviesa jauno stilu. Ražotne nosaukta Džozefa Freizera ( Joseph W. Frazer) vārdā, kurš bija kompānijas Kaiser-Frazer prezidents un ģenerāldirektors.
Frazer bija kārbveida rāmis, spirālatsperes, neatkarīgā priekšējā balstiekārta, sinhronizētā trīs pakāpju pārnesumu kārba. Motors nāca no Continental ražotāja ar sešiem cilindriem un 226 kubikcollu darba tilpumu. Virsbūve bija Howard Darrin meistardarbs. Ņujorkas modes akadēmija Frazer dizainam piešķīra zelta medaļu.
Uzsākot Manhattan modeļa ražošanu, mērķis bija radīt drošu auto. Par to liecina mašīnas buferi, zemais smaguma centrs, laba redzamība no šofera vietas. Pirmo Frazer Manhattan F47 C modeli uzbūvēja 1947. gada 23. martā. Tas bija premium spēkrats par $ 500, bet F47 bija standarta versija. 1948. gadā Frazer tirgus daļa bija 15%. Pēc 1951. gada uzlabojumiem parādījās arī četru durvju kabriolets un sedans ar cieto ( hardtop) jumtu.
1951. gadā Kaiser- Frazer automobiļi tika pārveidoti, bet Frazer palika vecais rāmis, kompanjoni Kaiser –Frazer sašķēlās un pēc gada Frazer marka pazuda vispār. Pēdējās Frazer mašīnas stādīja priekšā 1950. gada martā.
Džozefs Freizers pameta uzņēmumu.

No lētākiem auto Frazer spēkratus atšķīra labāka iekārta. Abos foto attēlos redzami 1951. gada Frazer Manhattan ar sešu cilindru 115 zs motoru un četru pārnesumu Hydra –Matic transmisiju. Bremzes visiem riteņiem bija trumuļu, hidrauliskās. Hidrauliski paceļams bija arī auto jumts, tāpat kā logi. Pie komforta elementiem jāpieskaita podziņu radio un apsilde.Frazer Manhattan Convertible sedan Kopā saražoja 10,214 1951. gada Frazer modeļu.
Prestižo modeli Manhattan, kurš maksāja $ 2,094 turpināja izlaist ar Kaiser vārdu.
Savukārt par unikālo hečbeku- sedanu Vagabond lasiet Kaiser stāstā: http://www.autodroms.lv/kugu-buvetaja-sauszemes-transports-automobili-kaiser/
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.