Autodroms » Vēsture

Čarlza Frederika Hereshofa atstātās pēdas autobūves vēsturē!

26 Apr 2019  

1555920192937Pagājušajā nedēļā apskatījām Thomas Flyer atstāto mantojumu autosacīkšu vēsturē. Izrādās, ka šodienas stāsta varonis Čārlzs Frederiks Hereshofs ( Charles Frederick Herreshoff) savā uzņēmumā Herreshoff Automobiles konstruējis motoru 1908. gada automobilim Thomas-Detroit. Uzņēmums E.R. Thomas-Detroit Co pastāvēja vien no 1906. gada līdz 1908. gadam. Auto ļoti maz atšķīrās no mātes kompānijas Thomas ražojuma. Pēdējā, 1908. gada modelim uzstādīja četru cilindru spēka agregātu ar 354 kubikcollu darba tilpumu un divām aizdedzes svecēm uz cilindru. Izmantoja trīs pakāpju transmisiju ar kardānvārpstu.
Vēlāk Thomas –Detroit pārtapa par Chalmers Motor Co.
Herreshoff savu automobili stādīja priekšā 1909. gadā un ražošana turpinājās līdz 1914. gadam. Iesākumā tapa mazs auto ar četru cilindru 24 zs motoru. Šo dzinēju Čārlzs bija būvējis izmantošanai jūrā. Čarlzs nāca no pazīstamas Herreshoff laivu būvētāju ģimenes.
Šādu spēka agregātu uzstādīja trim modeļiem. Vēlāk tapa mašīnas ar četru un sešu cilindru dzinējiem, kuru darba tilpums izauga līdz 242 kubikcollām.
Pēdējā gadā izlaida vieglu mašīnu ar 16 zs jaudu.
Attēlā redzamajam 1913. gada Model 30 Runabout uzstādīts četru cilindru spēka agregāts ar 161 kubikcollu darba tilpumu un 30 zs jaudu. Pārnesumu kārba ir četru pakāpju manuālā. Sānos un aizmugurē ir elektriskie gaismekļi, bet priekšējie lukturi darbojas ar gāzi. Vējstikla rāmis veidots no misiņa.
Herreeshoff nepaveicās ar rūpnīcas kaimiņiem. Viņi sparīgi sagādāja uzņēmumam nepatikšanas. Uzņēmums sāka izmantot citu ražotāju spēka agregātus. Pievīla Lycoming būvēto motoru kvalitāte. Kad 1914. gada maijā kompānija nonāca finanšu grūtībās, Hereshofa kungs pie tā vainoja Lycoming. Viņš pārdeva savu ražotni tirgotājiem no Detroitas Ernstam un Otto Kerniem ( Ernst & Otto Kern). Viņi uzņēmumu ātri pārdeva tālāk Ņujorkas kompānijai J.C. Gorey & Company un pēdējos saražotos auto pārdeva jau šī firma.
Pats Čarlzs Frederiks Hereshofs turpināja darbu autobūvē, bet divos neveiksmīgos uzņēmumos.

Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.