Autodroms » Viedoklis

Cik bieži jāmaina automobiļa dzinēja eļļa – Latvijas autobraucēju viedoklis autodroms.lv aptaujā

17 Nov 2020  

Cik bieži jāmaina automobiļa dzinēja eļļa - Latvijas autobraucēju viedoklis autodroms.lv aptaujāElementāra lieta – automobiļa dzinēja eļļas maiņa. Kurš gan nezina to, ka laikus nenomainītas eļļas dēļ var nākties nomainīt pašu dzinēju. Kādai markai dzinējs ir mazāk kaprīzs, kādai vairāk. Taču tie laiki, kad daža laba ražotāja spēka agregāts varēja nobraukt tūkstošiem kilometru vispār bez eļļas, ir beigušies. Un beigušies diezgan sen. Vismaz pirms gadiem desmit vai pat piecpadsmit.

Auto ražotāji gan mūsdienās nosaka dažādus eļļas maiņas intervālus. Būsim godīgi – tie kļūst arvien garāki un garāki. varētu domāt, ka tas dēļ eļļas ekonomijas, taču ļaunas mēles melš, ka šādi autobraucēji būs spiesti daudz ātrāk nomainīt veco auto pret jaunu.

Un tātad! Pat veseli 59 procenti aptaujas dalībnieku uzskata, ka neraugoties ne uz ko, eļļa dzinējā būtu jāmaina ik pēc nobrauktiem 10 tūkstošiem kilometru. Starp citu, šādu eļļas maiņas algoritmu iesaka arī gandrīz visi mehāniķi arī tad, ja ražotājs noteicis savādāk. Protams, ja esi nolēmis ar šo auto kopā pavadīt ilgāku laiku.

Otrs populārākais viedoklis ir tāds, ka stingri jāpieturas pie ražotāja noteiktā maiņas intervāla. Par to balsojuši pat 26 procenti aptaujas dalībnieku. Teorētiski tā tam vajadzētu būt, taču veselais saprāts atsakās pieņemt eļļas maiņu pēc trīsdesmit un vairāk tūkstošu kilometru liela nobraukuma. Vēl jo vairāk, ja esam laimīgi viena litra dzinēju īpašnieki.

Drosmīgi septiņi procenti aptaujāto uzskata, ka pilnīgi pietiek, ja eļļu nomaina reizi gadā. Zināma taisnība te varētu būt, ja runājam par kādiem diviem vai trīs nobrauktiem kilometru tūkstošiem šajā gadā. Daudzi mehāniķi uzskata, ka dzinēja eļļa jānomaina reizi gadā arī tad, ja ar auto nav braukts vispār. Lai cik slidena šķiet eļļa, tā pēc zināma laika zaudē zināmu daļu savas viskozitātes.

Tieši tik pat bezbailīgi ir tie septiņi procenti aptaujas dalībnieku, kuri eļļu mainot tikai tad, kad priekšējā panelī iedegas sarkanā eļļas kanniņa un brīdina par likumsakarīgām dzinēja beigām. Jā! Tā varēja izdarīties pirms gadiem divdesmit. Un arī ne ar visu marku dzinējiem. Jādomā, ka šie septiņi procenti vēl ar vien pārvietojas deviņdesmito gadu autobūves eksemplāros.

Aptaujātajiem bija iespēja izvēlēties vēl kādu iespējamo risinājumu. Jāatzīst, ka savulaik pat diezgan populāru. Taču šobrīd to kā iespējamo alternatīvu nav izvēlējies neviens. Te stāsts ir par eļļas filtra nomaiņu un svaigas eļļas pieliešanu līdz vajadzīgajam līmenim. Nē, dāmas un kungi – ar sintētiskām eļļām šāds triks vairs cauri neies!

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.