Autodroms » Tirgus

Cik vērienīgs ir lietotu elektrisko automobiļu tirgus Latvijā? 2012. gada rotaļlieta par gandrīz 7000 eiro!

7 Jan 2020  

Cik vērienīgs ir lietotu elektrisko automobiļu tirgus Latvijā? 2012. gada rotaļlieta par gandrīz 7000 eiro!Elektriskie automobiļi ir modes lieta. Protams, ja neskaita šādas tādas valsts iestādes, kurām elektroauto iegāde ir obligāts pasākums. Kamēr šīs rotaļlietas ir jaunas un mirdzošas, tās izskatās gana vilinošas, lai turīgs cilvēks sagribētu vienu tādu savā īpašumā. Cik nu praktisku motīvu vadīts… Ir taču stilīgi būt klimata pārmaiņu glābējam! Bet kas notiek ar elektriskajiem braucamrīkiem pēc tam, kad tie sāk apnikt? Un kāds ir nobraukums šādam ekoloģijas kalngalam?

Latvijas sludinājumu portālos šobrīd ir trīsdesmit seši ieraksti, no kuriem viens neizskaidrojamu apsvērumu dēļ rubrikā “elektromobilis” ir dzīvojamais vagoniņš. Tātad – atliek trīsdesmit pieci!

Lētākais no tiem ir Mitsubishi I-Miev no tālā 2012 gada. Astoņu gadu laikā tas nobraucis 120 tūkstošus kilometru. Tas ir vidēji 41 kilometrs dienā. Teiksim no Imantas uz Gaiļezeru un atpakaļ? Taču jādomā, ka ne jau medmāsiņa ar tādu devās uz darbu. Par šādu elektrisko mazulīti saimnieks vēlas 6700 eiro. Tādu pašu cenu, par kādu var iegādāties divus gadus jaunāku pilnvērtīgu Renault Megane universāli.

Veseli divpadsmit jeb gandrīz puse ir BMW i3. Divu, trīs un pat piecu gadu veci spēkrati ar vidējo nobraukumu plus mīnus ap 30 tūkstošiem kilometru. Piecos gados 30 tūkstoši – 16 kilometri dienā. Ņemot vērā, ka pat pēc piecu gadu lietošanas tā vērtība ir gandrīz 22 tūkstoši eiro, var tikai minēt, cik liela saimniekam bijusi vajadzība pēc šāda spēkrata!

Ja neskaita jaunu auto tirgotājus, kas cenšas sludinājuma lapā iespraukties ar pilnīgi jauniem automobiļiem, pats dārgākais lietotais elektromobilis ir Tesla Model S, kurš piecu gadu laikā noripojis 67 tūkstošus kilometru. Par šādu nu jau sešgadīgu auto saimnieks vēlas gandrīz 38 tūkstošus eiro.

Vismazākais nobraukums ir kādam elektriskam 2017. gada Smart for Two, kurš trīs gados pamanījies nobraukt vien nepilnus piecus tūkstošus kilometru un nu nopērkams par 15 tūkstošiem eiro.  Savukārt vislielākais nobraukums ir kādam astoņus gadus vecam Mitsubishi I-Miev – 120 000 nobraukti kilometri. Saimnieks apgalvo, ka akumulatora darbības atlikums esot vēl ar vien 90 procenti un cena par šādu mazulīti 6700 eiro. Ja esam precīzi, tad tas arī ir tas pats elektroauto, kurš jau tika pieminēts kā pats lētākais.

Vidēji pāris gadu vecam elektriskam automobilis ir vidēji no 17 līdz 25 tūkstošiem eiro. Kā spējam saprast, tad galvenokārt tie ir XXS klases automobiļi, jeb mazāki par mazo klasi. Fiat 500, Volkswagen up!, Nissan Leaf, Smart for Two, BMW i3 un pāris ķīnieši, kuru nosaukumi neko neizsaka. Jebkurā gadījumā elektrisko automobiļu otrreizējais tirgus Latvijā pastāv un piedāvājums ir. Veiksmi sava sapņu automobiļa meklējumos!

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.