Autodroms » Vēsture

Franču automobilis Berliet 944, kura modeļa numurs sakrīt ar Porsche modeli!

26 Jūn 2020  

Berliet 944Nav dzirdēts vai kādai citai auto markai izņemot Porsche būtu arī modelis 911, bet 944 ir gan Porsche, ar kuru reiz pat esmu vizināts, gan šodienas stāsta varonim Berliet.
Berliet automobiļu markas pirmsākumi saistās ar automehāniķa Morisa Berliē vārdu. Strādādams par mehāniķi viņš patstāvīgi visu apguva un savu pirmo auto uzbūvēja jau 1894. gadā. Pašdarināto spēkratu skaits no Lionas 1900. gadā izauga līdz sešiem dažādiem auto. Tos ražoja kopā ar Pjēru Deguttu un marka bija Pierre Berliert 23/70CV Desgouttes. Divu un četru litru spēka agregāti ar 12 zs jaudu padarīja šo modeli populāru. Licenci viena tāda modeļa ražošanai iegādājās arī Sunbeam no Anglijas. Jauns 1901. gada modelis jau tika izlaists ar Berliet nosaukumu un konstruktīvi līdzinājās Mercedes automobilim. Būtisks pavērsiens Berliet vēsturē notika 1906. gadā. Tad licenci Berliet markas automobiļu ražošanai par $500 000 nopirka American Locomotive Company uzņēmums. Tas ļāva Morisam Berliē iegādāties jaunu aprīkojumu un sagatavot savākšanas līniju. Savukārt markas emblēmā parādījās lokomotīve. Togad sāka ražot kravas automobiļus. Pēc gada ražošanas apjoms izauga līdz tūkstotim un tas ļāva iekļūt Francijas auto ražotāju septītniekā. Līdz Pirmajam pasaules karam Berliet izlaida, galvenokārt vieglos automobiļus. Kopš 1924. gada par prioritāti kļuva kravas mašīnas, jo tām bija zemākas izmaiņu prasības nekā vieglajiem transporta līdzekļiem. Pēdējais vieglais Berliet spēkrats tapa 1934. gadā un tas bija Berliet Dauphine. Kopš 1939. gada ražoja tikai kravas automobiļus.
Foto redzamais Berliet 944 parādījās 1933. gadā un modeļa ciparu kombināciju var tulkot kā 9 zirga spēki , 4 cilindri un 4 ātrumi. Berliet 944 bija kā 1931. gada modeļa 9CV tālāka attīstība. Auto piedāvāja kā šasiju un bija , vismaz, seši virsbūves veidi. Tie saucās Berline, Coach, Familiale, Commerciale, Cabriolet, Roadster. Modeļa ražošana turpinājās līdz 1934. gadam kad modeļu rinda tika racionalizēta līdz divām māsām ar augšvārstu četru cilindru motoru. Viens auto bija 9CV Dauphine ar 1,6 litru dzinēja darba tilpumu, bet otrs 11 CV Dauphine ar 2 litru spēkstaciju. Nosaukums Dauphine abiem auto piešķirts kopš 1935. gada.
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.