Autodroms » Zvaigžņu auto

Holivudas aktrises Marionas Deivisas lepnais limuzīns Duesenbrrg J 254!

5 Apr 2019  

52736743_2138905096200467_2520876254899470336_nFoto redzamais automobilis ir 1930. gada Duesenberg J254 Imperial Cabriolet. Virsbūvi veidojuši Parīzes ateljē Hibbard & Darrin meistari. Tika izmantota viņu patentētā Silentlyte metode, kur konstrukcija ir pilnībā no alumīnija. Šo mašīnu amerikāņu izdevējs, kurš izveidoja lielāko ASV laikrakstu ķēdi Viljams Rendolfs Hērsts nopirka savai draudzenei, filmu zvaigznei Marionai Deivisai. Tāpat viņš viņai iegādājās māju Beverlihilsā, kur viņa dzīvoja līdz sava mūža galam 1961. gadā. Vēlāk māju izmantoja kinolentē ‘’Krusttēvs’’.
Hērsta kungs bija bagātākais cilvēks pasaulē savā laikā. 1930. gadā viņš apmeklēja Parīzes automobiļu izstādi. Slavenā aktrise ieraudzīja Duesenberg Model J. Lai draudzenei nebūtu drūma oma, spēkrats tika nopirkts un dažus mēnešus vēlāk ieripoja saimnieces garāžā. Jauns Duesenberg J maksāja no $ 13 000 līdz $ 19 000. Interesanti, ka pirmajā testa braucienā atvērušās auto aizmugurējās durvis un Hērsts, gandrīz izkrita laukā. Mašīnu nosūtīja uz darbnīcu , kur durvis pārbūvēja un nostiprināja slēdzenes. Pie reizes pārtaisīja arī virsbūvi, lai tā atbilstu jauno īpašnieku vajadzībām. Nofiksēja vietā durvju aiļu augšējo un centrālo daļu. Aizmugurē uzstādīja noņemamu atloku, lai uzlabotu pasažieru redzamību un milzīgu bagāžas nodalījumu ceļojumiem. Papildaprīkojumā pieejamais kompresors gan neesot uzstādīts un iztikts ar atmosfēriskā dzinēja 265 zirga spēkiem, kas tam laikam bija pietiekoši.
Abi daudz ceļojuši ar šo auto. Pabūts gan visā Eiropā, gan izbraukāta Āfrika. Laikraksta ‘’New York Times’’ auto žurnālists un vēsturisko spēkratu eksperts Denis Adlers secina, ka šis varētu būt visvairāk brauktais Duesenberg pasaulē. Auto vests kuģu kravas telpās un dzelzceļa konteineros. Kad Hērsta kungu piemeklēja finansiālas problēmas, Duesenberg tika pārdots. Vēlāk 1954. gadā mašīna par $ 500 dolāriem nonāca Reja Volfa īpašumā, kurš bija Auburn Cord Duesenberg kluba vēsturnieks. Pēc gada auto nonāca Duesenberg speciālista saukta par ‘’Duesenberg doctor’’Džo Kaufmana īpašumā. Pēc tam mašīnu iegādājās Duesenberg markas kolekcionārs Džerijs Mūrs. Par spīti vairākām īpašnieku maiņām spēkrats tika labi kopts un restaurēts.
Par Duesenberg markas vēsturi vairāk lasiet šeit: http://www.autodroms.lv/lepnie-limuzini-duesenberg-1-dala/
http://www.autodroms.lv/lepnie-limuzini-duesenberg-2-dala/
P. S. Tuvojas ikgadējā Rīgas automobiļu izstāde AUTO 2019. Nevaru solīt, ka no tās pārbraukšu ar tikko iegādātu Seat Tarraco, bet raksts par tur redzēto sanāks gan.
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.