Autodroms » Vēsture

Ieskats kravas automobiļu ražotāja Diamond T paveiktajos darbos!

2 Aug 2019  

1946 Diamond T Pick UpAutomobili ar pikapa virsbūvi var droši uzskatīt par vienu no ASV simboliem. Šoreiz augšējā foto trāpījies 1946. gada Diamond T pikaps. Lūkosim no kurienes tāds radies?
Uzņēmums Diamond T Motor Car Co dibināts tālajā 1905. gadā Čikāgā, lai ražotu kravas mašīnas un autobusus. Daudzi Diamond T sauca par kravas mašīnu Cadillac. Diamond T firmu dibinājis vīrs ar uzvārdu Tilt ( C.A. Tilt), kurš lai atšķirtos no vairākiem citām firmām ar Diamond nosaukumu, savai pievienoja pirmo uzvārda burtu T. Viņš vairākkārt teicis, ka kravas auto nav jābūt neglītam. Firmas logo dizaina autors bija viņa tēvs, kurš strādāja par kurpnieku. Sanāca lielais T burts dimanta ietvarā, kas apliecināja augsto kvalitāti.
Pirmsākumos tapušas arī vieglās automašīnas Pirmo pasažieru automobili Tilta kungs uzbūvēja 1905. gadā. No 1907. līdz 1911. gadam notika regulāra lielu pasažieru mašīnu ražošana ar četru cilindru motoriem , kuru darba tilpumi bija no 286 līdz 432 kubikcollām un jauda 70 zs. Visām mašīnām bija bīdzobrata transmisija un kardānvārvads. Ražoja trīs modeļus. Piecus virsbūves tipus piedāvāja viena gada laikā. Bija gan limuzīna, gan runabout, gan touring car virsbūves. Diamond T pēc šo sešu gadu perioda izdzīvoja un pēc klienta lūguma uzbūvēt vieglu kravas auto, kļuva par lielu kravas automobiļu ražotāju. 1911. gadā stādīja priekšā pirmo kravas auto ar1,5 tonnu celtspēju, kuru sauca Diamond T A. Zem motora pārsega tam darbojās ‘’Continental’’ markas 7 litru spēka agregāts ar 40 zs jaudu. Pārnesumu kārba bija trīs pakāpju. Aizmugurējiem riteņiem bija ķēdes pārvads. Pēc gada sekoja auto ar piecu tonnu celtspēju. Savukārt nākamajam vienas tonnas modelim ar 27 zs jaudu Diamond I bija kardānpārvads un jauna pārnesumu kārba ar bīdzobratiem. 1914. gadā nāca modelis Diamond J ar 1,5 tonnu celtspēju un gliemežveida galveno pārnesumu.
1916. gadā atvēra jaunu rūpnīcu ar salikšanas konveijeri.1947 Diamond T Panel Truck
Pirmo kravas mašīnu ar trim asīm un četru tonnu celtspēju izlaida 1928. gadā. Togad izdevās uzaudzēt Diamond T pārdošanas apjomu par vairāk nekā 60 procentiem. Vieglos pikapus 151 ar vienas tonnas celtspēju izlaida 1929. gadā un togad tapa arī pilnizmēra trīs asu kravas mašīnas ar 8 un 12 tonnu celtspēju, kuriem uzstādīja pārsvarā sešu cilindru ‘’Hercules’’ spēka agregātus ar 81-98 zs jaudu. Pirmo reizi pasaulē 1933. gadā Diamond T izmantoja mainīgās cietības atsperes kravas mašīnām. Gadu vēlāk dzima pirmais Diamond T kravas auto bez motora pārsega. interiorDzinēja jauda 110 zs. Tā bija 5,7 kubikmetru cisterna naftas produktu pārvadāšanai. Interesanti, ka kabīnē atradās skaļrunis, ar kura palīdzību šoferis varēja klausīties motoru, lai pēc dzirdes izvēlētos vajadzīgo brīdi kad jāpārslēdz nesinhronizēto pārnesumu kārbu. Diamond T labākais gads bija 1936. kad tika reģistrēti 8,750 jauni kravas automobiļi. Foto redzamo Diamond T 201 pikapu ar vienas tonnas celtspēju ražoja no 1938. līdz 1949. gadam. Saražoja 7 000 mašīnu. Motors te ir sešu cilindru Hercules L- head , bet pārnesumu kārba četru pakāpju Warner T-9. Bija gan vaļējā kravas versija, gan slēgtā.
Diamond T auto Deluxe aprīkojuma līmenī stūres rats bijis bandžo formā. Pirms kara uzņēmums piedāvāja viena gada vai 160 000 kilometru garantiju.
Otrā pasaules kara laikā Diamond T ražoja 70 procentus no visiem armijas kravas automobiļiem. Civilo smago mašīnu ražošanu atsāka 1944. gadā. Izlaida universālo platformu, kura bija kā pamats jaunai speciālās tehnikas modeļu virknei. Tajā ietilpa gan ugunsdzēsēju auto, gan betona maisītājs, gan benzīna vedējs. Jauns bez motora pārsega modelis 723 C 1953. gadā ieguva ‘’Nacionālo prēmiju’’ dizainā. Līdz šim tas nebija izdevies nevienam kravas auto. Drīzumā parādījās modelis 831, kura 256 zs motors darbojās ar sašķidrināto gāzi. Par pēdējo Diamond T pašu izstrādāto modeli kļuva 1963. gada T 990. 1966. gadā tapa 4000 Diamond T šasija un pēdējais šīs markas kravas automobilis. Kopā 55 gadu laikā uzbūvēja 250 000 Diamond T kravas mašīnu.
Kā patstāvīga marka Diamond T beidza pastāvēt 1967. gadā un iekļāvās jaunas kompānijas Diamond Reo sastāvā.image805102017965436
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.