Autodroms » Vēsture

Interesants sporta automobilis ar garu ‘’snuķi’’ ! 1963. gada Dolphin-Porsche America roadster!

22 Feb 2019  

1963 Dolphin-Porsche America roadsterLīdzko manā rīcībā nonāk bilde ar nepazīstamu automobiļa nosaukumu apakšā,  tā tūlīt jāķeras pie pētniecības darbiem.  Dolphin –Porsche America roadster uzmanību piesaista ar to, ka ir  nedaudz līdzīgs Lotus 7, nedaudz formulai un pāri visam Štutgartes slavenā marka Porsche , kuras muzeju ,drīzumā, ceru apmeklēt klātienē.

Dolphin Engineering Company uzņēmums nāk no Sandjego Kalifornijā un darbu uzsāka 1958. gadā. Britu  konstruktors Džons Krosveits ( John Crosthwaite) darba pieredzi guva Lielbritānijā pie Lotus un Cooper. Uzņēmumu viņš dibināja kopā ar kosmosa nozares meistaru Badu Hallu ( Bud Hull) . Sava pirmā modeļa MK1 Junior būvniecībai izmantoja Fiat 11 kubikcentimetru motoru un transmisiju.  Mašīna bija paredzēta Formula Junior sacīkstēm.

Sekoja 1961. gada modelis Dolphin International ar telpisko rāmi ar Ford 105E motoru. Virsbūve bija no stikla šķiedras. Mašīnu piedāvāja Rietumkrasta Formulu sacīkšu ( West Coast Formula Junior) entuziastiem. Ar šādu  auto sacīkstēs piedalījās Kens Mailzs ( Ken Miles).

Krosveits pameta uzņēmumu, lai strādātu Indy Car projektos.  un nākamais 1962. gada modelis Dolphin America tapa Dona Meislina ( Don Maslin) vadībā. Jaunā divvietīgā, sporta  mašīna tapa uz Dolphin International modeļa bāzes un   degungalu mantoja no priekšgājēja. Sanāca paplašināta versija vienvietīgajai šasijai. Virsbūves aizmugure nāca no Lotus 11 un priekšējos riteņus nosedza spārni. Dolphin America uzstādīja 750 kubikcentimetru vai 1100 kubikcentimetru motorus no tādiem ražotājiem kā Climax vai Abarth. Klientiem pārdeva dažāda lieluma un garuma šasijas, lai pielāgotos viņu izvēlētiem dzinējiem.

Klāt 1963. gada sacīkšu  sezona  un atkal satikās braucējs Mailzs un Dolphin ražotāji. Radās doma savienot Dolphin America ar Porsche RS61 dzinēju un transmisiju.  Šim, no modeļa Carrera nākušajam, motoram darba tilpums bija 1700 kubikcentimetri, četras sadales vārpstas un 180 zs jauda. Dolphin-Porsche America roadster speciāli izstrādāja 15 collu riepas. Auto uzstādīja Triumph disku bremzes un Girling  alumīnija bremžu suportus. Mašīna ieguva iesauku ‘’Porfīns’’ (‘’ Porphin’’).

Auto pasūtītājs bija Porsche dīleris Otto Zippers ( Otto Zipper) , kura sacīkšu braucējs bija Kens Mailzs. Zipperam Porsche rūpnīca atteicās priekš Mailza piešķirt Bergspyder mašīnu, kas bija paredzēta kalnā braukšanas sacīkstēm .

Dolphin šasija bija viegla, bet stingra. Apvienojumā ar labu balstiekārtu iznāca konkurētspējīgs braucamais. Mailzam izdevās gūt panākumus , taču Porsche rūpnīca acīmredzot  galīgi nebija sajūsmā par šādu konstrukciju. Tālabad pēc 1963. gada automobilis vairs nepiedalījās sacīkstēs, jo pretējā gadījumā Zippers zaudētu Porsche tirgotāja tiesības Kalifornijā.

Kopā līdz 1964. gadam Dolphin uzņēmums paspēja uzbūvēt vairāk nekā 40 automobiļus ar dažādiem motoriem. Tajā skaitā deviņus agrīnos Junior, 24 International un vismaz 12 America sporta modeļus.   Finansiālu problēmu dēļ firma , togad, beidza pastāvēt.

Kristiāns Andersons

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.