Autodroms » Testi

Izmēģinām jauno Volkswagen Polo – “mazais” auto precīzos kompaktklases izmēros!

21 Mar 2018  
Foto: @autodroms

Foto: @autodroms

Ja visā plašajā Eiropā kopumā ņemot mazie automobilīši, ieskaitot Volkswagen Polo pamanās ieņemt pārdotāko automobiļu pirmo piecinieku, tad pie mums vēl ar vien lielākais vairums uzskata zem sava goda iekāpt mazās klases braucamrīkā. Kāds tur vēl Polo! Tad jau labāk kaut vai vecs, bet īsts un liels “golfs”! Te nu ir tas brīdis, kad kļūstam nedaudz smieklīgi, jo jaunās paaudzes Volkswagen Polo ir precīzi tādos pašos izmēros kā savulaik ceturtās paaudzes Volkswagen Golf.

Izmēros auguši visi automobiļi. Protams, arī kompaktnieki aug kā sēnes pēc lietus un lēnām sasniedz vidējās klases apmērus. Tiesa gan, nav īsti skaidrs, cik tālu šāda “izaugsme” mūs aizvedīs. Teorētiski, pēc gadiem trīsdesmit mums nāktos braukt plus mīnus piecdesmito gadu “amerikāņu” izmēra braucamrīkos…

Izmēģinām jauno Volkswagen Polo - "mazais" auto precīzos kompaktklases izmēros!Taču atgriežamies tieši pie paša Polo. Par izmēriem apmēram skaidrs – liels mazās klases auto. Pat ar reālu bagāžnieku, kurā var ielikt nedaudz vairāk kā biroja portfeli un pāris konfekšu kārbas. Ja atloka sēdekļus, tad gan jau pat tāds prāvāks virtuves skapītis tiks iekša neizjauktā veidā.

Izmēģinām jauno Volkswagen Polo - "mazais" auto precīzos kompaktklases izmēros!Pats par sevi saprotams, ka arī pie stūres sēžot nejūties kā panda uz velosipēda “Spārīte”. Visnotaļ ērti var justies gan pats vadītājs, gan pasažieri. Un te nav kļūda – pasažieri! Arī aizmugurē sēdošie. Konstruktoriem ir izdevies, rotaļājoties ar riteņu bāzi un virsbūvi, panākt krietnu papildus sprīdi aizmugurē sēdošo ceļgaliem. Tas liek domāt, ka četratā varētu veikt pat vasaras atvaļinājuma pārbraucienu no Rīgas līdz okeānam!

Dzinēju paletē ir vairāki eksemplāri, taču mēs šoreiz bildīsim dažu labu vārdu par par to spēka agregātu, kuru izmēģinājām – 1.0 TSI ar 70 kilovatu jeb 95 zirgspēku jaudu. Gribētu teikt – neliela raķete. Vismaz tik tālu, cik nepieciešams pilsētas vajadzībām. Ar lielajiem trīs litru dzinējiem uz taisna ceļa īpaši nepaskriesies, lai gan ar šo auto mierīgi var turēties vienā plūsmā uz Vācijas autobāņa otrās joslas. Kā nekā paredzētais maksimālais ātrums ir 187 kilometri stundā.

Izmēģinām jauno Volkswagen Polo - "mazais" auto precīzos kompaktklases izmēros!Mūsu gadījumā viena litra benzīna dzinējs apvienots ar septiņu pārnesumu robotizēto DSG “automātu”. Ļoti patīkams savienojums, jo kaut kur pazudusi jaunajiem automātiem tik raksturīgā vienas sekundes aizture pēc nospiesta gāzes pedāļa. Atkal viens liels un trekns pluss par labu pilsētas satiksmei. jaunais Polo ar viena litra motoru līdz simtam tiek nepilnās 11 sekundēs. Nav gluži elektriskā Koeniksegg sniegums, bet ikdienas braucējam pat ļoti saprotama dinamika.

Saldajam ēdienam nedaudz par degvielas patēriņu. Dzīvespriecīgam dzinējam nāktos pieprasīt lielu degvielas papildporciju. Tieši šā iemesla pēc daudzi izvēlas dīzeļus. Te vidējais degvielas patēriņš triju dienu “kombinētajā ciklā” mums paziņoja par nepilniem sešiem litriem uz nobrauktiem simts kilometriem. Un tas galīgi nežēlojot dabas resursus. Nedaudz vairāk par ražotāja noteikto, taču uz vairāk kā 600 nobrauktiem kilometriem divatā dažādos un pilnīgi nesaudzīgos režīmos… Nav slikti! Tā kā “mazuļa” bākā lien 40 litri benzīna, tad ar bāku varētu mēģināt tikt no Rīgas līdz Varšavai. Atpakaļceļā pat paliktu pāri, jo dīvainā kārtā pie mums pildītā degviela pazūd ātrāk.

Izmēģinām jauno Volkswagen Polo - "mazais" auto precīzos kompaktklases izmēros!Atkarībā no komplektācijas, salona iekārtojums atšķiras. Mūsu gadījumā tā bija ādas stūre ar līdzenu apakšmalu, skārienjūtīgais informācijas centra ekrāns, klimatkontrole, visi četri elektriski vadāmie logi, sēdekļu apsilde un daudzas citas patīkamas lietas. Turklāt, viss gana gaumīgi un ērti izveidots.

Un tagad par finansēm! jaunais Volkswagen Polo pieejams sākot ar bez astītes 14 tūkstošiem eiro. Mūsu gadījumā tie jau bija 20 tūkstoši ar pavisam niecīgu astīti. Nevarētu apgalvot, ka lētākais, ko par šādu naudu var iegādāties, taču arī tuvākajiem konkurentiem laba komplektācija maksā naudu un starpība, iespējams, nemaz nebūs tik manāma.

Izmēģinām jauno Volkswagen Polo - "mazais" auto precīzos kompaktklases izmēros!Loģisks, saprotams, askētisks, ērts un pietiekami liels “mazais” auto, kurš lieliski noderēs pilsētā un nebūs jāatstāj mājās, dodoties ārpus pilsētas robežām. pavisam nopietns temats pārdomām, kad ar līdzīgu naudas kaudzīti lielveikala maisiņā stāvēsim pie Rumbulas dzelzceļa stacijas un prātosim par potenciālajiem kandidātiem. varbūt tomēr kāpt atpakaļ vilcienā un doties nedaudz citā virzienā?

Jā! Pat pašiem pārsteigums! Šī ir tā retā reize, kad pamanījāmies neatrast nekādu kašķi. Un tas patiešām ir rādītājs!

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.