Autodroms » Testi

Jāņem, kamēr vēl ir – drīz tādu vairs nebūs! OPEL INSIGNIA 4X4 Turbo pirmie iespaidi

15 Apr 2018  
Foto: @autodroms.lv

Foto: @autodroms.lv

Kādu laiku Opel auto markas aktivitātes Latvijā kārtoja meitēns no saulainās Ungārijas. Ambīcijas sita augstu vilni un ne viens vien medijs uz šo laiku bija zaudējis saikni ar Opel kā šķiru. Beidziet viss sakārtojies un par Opel lietām Latvijā žurnālisti var runāt latviešu valodā ar simpātisku latviešu savas nozares profesionāli! Kas nedarās – viss darās uz labu! Varbūt tas ir likteņa pirksts, ka pēc ilgākas nociešanās tiekam pie kaut kā ļoti garšīga. Pie saldā ēdiena!

Vispirms jau krāsa! Ieraugot spilgti sarkanu testa automobili, saproti, ka dzīve ir skaista un kāda bezgaumīgi pelēka toņa mēbeļu ražotāja centieni visus pieradināt pie melna, balta vai pelēka, nav izdevušies! Protams, arī Opel Insignia GS ar pilnpiedziņu var iegādāties gan baltu, gan melnu. Visu nosaka vajadzība, sponsors un topošā īpašnieka optimisma pakāpe.

Jāņem, kamēr vēl ir - drīz tādu vairs nebūs! OPEL INSIGNIA 4X4 Turbo pirmie iespaidiGribētos šo auto nodēvēt par sedanu, taču slīpais bagāžnieka vāks liek domāt par modernākiem nosaukumiem. Piemēram, liftbeks. Jebkurā gadījumā tas lietas būtību nemaina, jo ne tā, ne šitā par praktiska latvieša sapni to nosaukt nevar. Un ne jau tāpēc, ka būtu maziņš “grabažnieks”! Tas ir pat ļoti liels. Vienkārši liftbeka uzbūve neļauj iekrāmēt klavieres vienā gabalā un, tas jau normālam lauku vecim nav nekāds automobilis! Toties šis Insignia virsbūves veids ir, maigi izsakoties, ļoti glīts. Labi, neliekuļosim – tas ir sasodīti perfekts!

Jāņem, kamēr vēl ir - drīz tādu vairs nebūs! OPEL INSIGNIA 4X4 Turbo pirmie iespaidiVeseli 260 dižciltīgi zirgspēki, kas ir ne tikai bauda braukt, bet arī patiešām piestāv šim sarkanajam limuzīnam. Tas ir atbilstoši! Gluži kā masīva metāla kaklasiksna milzu izmēra sunim. Ir tikai viens milzīgi liels BET! Un tas ir iemesls, kāpēc šobrīd ir īstais laiks vienu šādu nopirkt un ielikt garāžā līdz brīdim, kad visapkārt zumzinās mazi šujmašīnu motoriņi vai pat elektromotori.  Divu litru benzīna dzinējs ar atmosfērisko turbīnu drīz vien varētu tikt izņemts no Opel dzinēju gammas, atstājot vietā kādu videi draudzīgu pusotra litra spēka agregātu. Diemžēl šī ir tā reize, kad varam vien ieteikt izmēģināt pašiem, jo izjūtas aprakstīt vārdiem neizdosies pietiekami tēlaini. Varam vien teikt – tas ir tā vērts!

Jāņem, kamēr vēl ir - drīz tādu vairs nebūs! OPEL INSIGNIA 4X4 Turbo pirmie iespaidiVarbūt varētu rasties vēlme pēc nedaudz jūtamākas dinamikas. Pēc riepu kaukšanas pie krustojuma un uz pieres izlīdušām acīm paātrinājuma brīdī. Taču Opel Insignia 4X4 Turbo nav mazs sētas šunelis. Visi 260 zirgspēki nodrošina patīkami līganu un sabalansētu nokļūšanu līdz spidometra sadaļai “100” vai pat “200”. Un te ir nākamais BET – kāda mārrutka pēc Latvijā vajadzīgs šāds auto? Nav un diez vai tāds te arī būs ieraugāms. Ja vien topošajam īpašniekam nav dzelzs nervu sistēma un iedzimta inteliģence,  lai noturētos ar šo auto mūs ceļu satiksmes noteikumu un ceļu kvalitātes grožos. Vai arī… Ja konkrētā auto īpašnieks bieži dodas komandējumos turp, kur izgudrots asfalts, ceļi un ceļa zīmes ar nedaudz lielākiem cipariņiem kā “90”.

Jāņem, kamēr vēl ir - drīz tādu vairs nebūs! OPEL INSIGNIA 4X4 Turbo pirmie iespaidiPirms prāvāka brīža nācās ekstrēmā režīmā traukties uz Tartu, lai nodrošinātu tiešraidi no rallija Eiropas čempionāta posma norises vietu. Atpakaļceļš nakts melnumā un transports vēl ar vien aktuālā Opel Astra. Tas kaifs, ko nodrošina tiešām fantastiskā Opel matricu sistēmas gaisma ir neaprakstāms. Gluži loģiski, ka arī jaunais Opel Insignia ir ar tādu aprīkots. Uz izgaismotā asfalta burtiski tiek izgriezts fragments, kurš varētu apžilbināt pretīmbraucēju. Turklāt šī sistēma pārbaudīta arī no pretīmbraucēja pozīcijām. Tas strādā!

Ja nu kādam neticīgajam šķiet, ka tie ir milzīgi tēriņi par degvielu, tad aizdomas pie malas. Ikdienas režīmā tie ir nedaudz virs sešiem litriem 95. markas benzīna uz nobrauktiem 100 kilometriem. Ja astoņu pārnesumu automātisko transmisijas vadību pārņem “ziedlapiņas” pie stūres un kāja ar visu pedāli atduras grīdā, tad… Mums pārlēkt astoņu litru robežai neizdevās, lai arī atradām labu ceļa posmu ar prāvāku atļauto ātrumu un ideālu ceļa segumu. Un seši litri uz simta ir teju vai vidēji statistiska dīzeļa sniegums.

Patiesības vārdā jāsaka, ka Opel Insignia nav tikai sarkana un tikai pilnpiedziņas Grand Sport izpildījumā. Opel Insignia ir arī lielisks universālis vai parasts sedans. Piekritīsiet, pat iepriekšējās paaudzes Insignia vēl arvien izskatās moderna un laikmetam atbilstoša. Tā vien mēles gals raustās, lai nosauktu šo modeli un vēl jo vairāk šo eksemplāru par pilnvērtīgu premium klases auto. Ja godīgi, tad arī cena vairāk vai mazāk tam atbilst. Opel Insignia 4X4 Turbo cena sākas no aptuveniem trīsdesmit diviem tūkstošiem eiro. Mūsu gadījumā tie ir jau četrdesmit, bet labi pacenšoties, var tikt arī līdz visiem piecdesmit. Nav viegli, bet var!

Jāņem, kamēr vēl ir - drīz tādu vairs nebūs! OPEL INSIGNIA 4X4 Turbo pirmie iespaidiNopietns auto nopietniem onkuļiem. Jā! Tieši onkuļiem! Tādiem, kas vairs necieš no pusaudžu pumpām. Tādiem, kas var atļauties par automobili samaksāt teju pussimts tūkstošus eiro. Tādam, kurš sen jau sapratis, ka nav vērts ātri noķert kādu ķēvīti, bet labāk iet lēnām un tikt pie visa ganāmpulka!

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.