Autodroms » Viedoklis

Jauns Dacia Duster pret daudz pieredzējušajiem premium klases veterāniem! Kas uzvar?

23 Mar 2020  
Foto: @autodroms.lv
Foto: @autodroms.lv

Runā, ka autovadītājs mēdzot būt laimīgs tikai divas reizes mūžā – tad, kad nopērk automobili un tad, kad to beidzot izdodas pārdot. Mūsdienās šis teiciens gan nav tik aktuāls, jo automobiļi tiek pirkti un pārdoti ik pēc pāris gadiem. Jaunu automobiļu īpašnieki visbiežāk iet uz veikala pēc nākamā tad, kad garantijas un līzinga laiks beidzas. Daži gan jaunus auto mainot tad, kad esot pilns pelnu trauks, taču tā ir pavisam cita pasaule, kurai centīsimies uz pirkstu galiņiem apiet ar līkumu. Tas esot lipīgi!

Jauns Dacia Duster pret daudz pieredzējušajiem premium klases veterāniem! Kas uzvar?Ar lietotiem auto viss ir daudz sarežģītāk. Tos pārdod arī divos gadījumos, taču pilnīgi savādākos. Visbiežāk padzīvojis automobilis uz letes tiek izlikts tad, kad saimnieks labi apzinās, cik lieli ieguldījumi pavisam drīz būs nepieciešami. Un nav pat svarīgi, vai pārdevējs ir latvietis, polis vai vācietis. Neviens sevi cienošs autobraucējs nebūs gatavs ieguldīt dažus tūkstošus nopietnā remontā, lai pēc tam šo auto kā labsirdīgais samarietis ņemtu un par lētu naudu pārdotu.Jauns Dacia Duster pret daudz pieredzējušajiem premium klases veterāniem! Kas uzvar?Otrs scenārijs arī nav īpaši glaimojošs pircējam. Auto ierodas tirgus placī tad, kad tā tirgus vērtība sāk katastrofāli kristies un jāpagūst ielēkt pēdējā vagonā. Vēlams ielēkt ar pilnām kabatām! Savukārt pircējs tāpēc arī ir pircējs, lai samierinātos, ka par lielu naudu nopircis lētu preci. Lai kāds scenārijs arī nebūtu katrā konkrētā gadījumā, vislabāk ir braukt pēc iespējas jaunākā automobilī. Vēl labāk – pilnīgi jaunā. Ar garantiju, ka gaisa drošības spilvenos nav iešūts panēsāts celofāna maisiņš. Ka krāsa uz auto ir tāda, kādai tai jābūt un odometrā nav plosījies negants darorrūķītis, kurš pusdienās notiesājis teju vai simts tūkstošus nobraukto kilometru.

Nedaudz palūkosimies, ko varam iegūt sludinājumos no tā dēvētā “lepnā gala” apmaiņā pret pilnīgi jaunu automobili no veikala plaukta. Par pamatu ņemsim visiem labi zināmo un sevi gana labi pierādījušo Dacia Duster. Šķiet, visdemokrātiskāko krosoveru cenas ziņā, kāds vien Latvijā pieejams. Lai būtu godīgi un konkrēti, tad izvēlamies 2020. gada Dacia Duster ar 1,3 litru benzīna dzinēju TCe ar turbīnu un 130 zirgspēku jaudu. Labā lieta ir degvielas patēriņš. Ja ražotājs ir teicis, ka šis auto no jums gribēs 6,7 litrus benzīna uz nobrauktiem simts kilometriem, tad tieši tik viņš arī grib un ne pilienu vairāk.

Skaidra lieta, ka mēs nerunājam par prestižu luksusa klases apvidnieku, kam biezā slānī salonā var atrast eko ādu jeb dermantīnu, plastmasas koka vai tā paša plastmasas karbona dekorējumus, masāžas funkcijas un centrālo pulksteni ar Swarovsky akmentiņiem. Taču šāds auto par nepilniem piecpadsmit tūkstošiem eiro piedāvā visu to, ko mēs ikdienā reāli izmantojam – navigāciju, pietiekami klausāmu audio sistēmu, saslēgšanos ar mobilo telefonu, klimata kontroli, aklo zonu brīdinājuma signālu atpakaļskata spoguļos, bezkontakta atslēgu, ļoti pat glītus vieglmetāla riteņu diskus, perfekti ērtu sēdpozīciju, multifunkconālo stūres ratu ar ādas apdari, atpakaļskata kameru un garantiju. Tātad, pietiekami daudz, lai mēs runātu par ikdienas vajadzībām piemērotu transporta līdzekli.

Un nu beidzot dosimies pārgājienā pa Latvijas lietotu automobiļu tirdzniecības vietām, lai saprastu, cik par šo naudu varam justies prestiži lietotā auto. Lai arī te būtu godīgi, šoreiz skatīsimies uz tā dēvēto SUV klasi jeb apvidniekiem. Galvenais nosacījums – atbilstoša cena un skaļš nosaukums. Nu tā, lai nav kauns braukt garām kaimiņa vārtiņiem, az kuriem lepni slejas padsmitgadīga automobiļa jumta reliņi!

Pirmais uzmanību piesaista maigi brūns Volkswagen Touareg, kurš saražots pirms desmit gadiem. Lai arī nedaudz saņurcīts, bet ādas salons, kas jau ir uzmanības vērts. Liela izmēra vieglmetāla riteņu diski, atpakaļskata kamera, navigācija, kuras kartes pa šiem desmit gadiem noteikti nav pašas aktuālākās. Kā īpaša opcija tiek uzsvērta divu atslēgu komplektu esamība un pārbaudāmi odometru rādījumi. Šajā gadījumā tie ir 286 tūkstoši kilometri, kuriem varam uzticēties un varām arī nē. Varam ticēt pārdevēja stāstam par to, ka automobilis ne reizi nav pat pulēts! Kur nu vēl pārkrāsots. Tiesa gan vēstures lapaspusēs ir daži apdrošināšanas gadījuma ieraksti, taču visā visumā auto izskatās gandrīz vai labi. Ar sterili izpucētu motora telpu un salonu pēc ķīmiskās tīrīšanas. Ja gribās klausīties mūziku, tad atliek vai nu viss plašais FM diapazons, vai arī CD, jo komplektā pieejams CD mainītājs. Telefonu gan nāksies piespraust piepīpētājam. Nu jā. Arī desmit gadus godīgi kalpojošais trīs litru dīzeļdzinējs droši vien gribēs kā minimums desmit litrus dīzeļdegvielas.

Nākošā pietura – tālajā 2008. gadā pirmo reizi reģistrēts nekaunīgi melns Lexus RX 450h. Hibrīds izklausās labi, taču tas, ka šis hibrīds nenoguris strādā jau divpadsmit gadus, liek palēnināt gaitu. Visticamāk nekāda lielā degvielas ekonomija šim gandrīz piecu litru benzīna dzinējam nepiemīt. Vēl jo vairāk pēc 318 tūkstošiem nobrauktu kilometru. Par visu pārējo – cepuri nost! Ādas, navigācija, dažādi asistenti. Vien nepateicīgā melnā virsbūves krāsa atklāj šādas tādas nelīdzenas vietas un izpulētas skrambas. Un vēl jau neviens nav atcēlis pilnu vēstures pārbaudi pie populārākajiem auto detektīviem šeit un ārpus Latvijas robežām.

Ejam tālāk un sajūsmā apstājamies pie 2008. gada BMW X5. Logā iespraustais aprīkojumu klāsts ir garš un iespaidīgs. Tiesa gan, rūpīgi lasot atklājas, ka tajā iekļauti arī saulessardziņi virs šofera un priekšējā pasažiera sēdvietām. Ja atmiņa neviļ, tad tādi bija vēl 1972. gada padomju autobūves lepnumam ZAZ? Viss pārējais sarakstā tieši tas pats, kas jau mūsu aprakstītajā pilnīgi jaunajā Dacia Duster. Ja nu vienīgi ādas apdare un panorāmas lūka. Taču to aizstāj Duster 360 grādu kameru sistēma. Četru litru dīzeļdzinējs izklausās iespaidīgi, taču tik pat iespaidīgi bieži būs jāpiestāj pie degvielas uzpildes stacijām. Un diskomforts negulētajās naktīs pie loga sargājot savu auto, lai to neaizstiepj lietotu detaļu kārotāji. Divpadsmitgadīgs prestiža iemiesojums ar gandrīz 300 nobrauktiem kilometru tūkstošiem pilnīgi jauna automobiļa cenā!

Ja jau, tad jau! Piestājam pie ierasti sudrabaina automobiļa ar nosaukumu Audi Q7. Nenoliedzami tas kādreiz bijis labklājības simbols, taču nu tam ir jau trīspadsmit gadi un tas visādā ziņā jūtas saguris – nav nieka lieta noskriet gandrīz 300 tūkstošus kilometru. Trīs litru dīzeļdzinējs nenoliedzami ir jaudīgs, taču pieredzējuši meistari apgalvo, ka 300 tūkstoši nobraukti kilometri esot teju vai kritiskākie. Jāgatavojas iespējamai turbīnas maiņai. Iespējams arī pārnesumu kārba gribēs, lai to atdod restaurācijas meistariem. Opciju saraksts ir garš, bet ne pārliecinošs. USB pieslēgvieta vēl tālajā 2007. gadā nav pieejama. Konkrētā komplektācijā nav arī navigācijas sistēma, kura pieejama 2020. gada Dacia Duster. Un, protams, nekādu garantiju.

Lietoti automobiļi mūsu ceļos bija, ir un būs arī turpmāk. Ne visiem pa kabatai jauns un spīdošs auto no veikala plaukta. Taču mums vienmēr paliek tiesības izvēlēties. Izvēlēties daudz ko piedzīvojušu spēkratu ar skaļu nosaukumu vai pilnīgi jaunu auto ar garantiju. Garantiju, ka nekādi pārsteigumi mūs nesagaidīs ne aiz šī, ne nākamā pagrieziena. Ka droši varam doties tālā ceļojumā ar pārliecību, ka kaut kur tur, silto jūru piekrastēs, mums nenāksies meklēt meistaru un lietotu rezerves daļu tirgotāju. Vēl jo vairāk, ka gan viens, gan otrs variants ir precīzi tajā pašā cenu kategorijā.

Jaunā Dacia Duster video apskats – alternatīva tiem, kam patīk veci “bobiki”!

Dacia Duster 5000 kilometru testa brauciens. Rīga – Ženēva – Rīga!

2020. gada Briseles autoizstādē “Dacia” prezentē jauno motoru ECO-G! Auto gāzei ir nākotne!

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.