Autodroms » Viedoklis

Jo dārgāks “bobiks”, jo mazāks nobraukums sludinājumā. Neliela lietotu auto tirgus analīze!

21 Feb 2020  

Jo dārgāks "bobiks", jo mazāks nobraukums sludinājumā. Neliela lietotu auto tirgus analīze!Runā, ka auto tirgotāji pakāpeniski arvien mazāk un mazāk noskrūvē nobraukto kilometru skaitu un tikt pie braucamrīka ar daudz maz patiesu vēsturi kļūstot vieglāk. Te mēs galvenokārt domājam Latvijas auto parku. Cilvēki pakāpeniski sāk saprast, ka nopirkt piecpadsmit gadīgu automobili ar mazāk par simt tūkstošiem kilometru nobraukumu nav iespējams. Arī zem divsimt tūkstošiem nē. Vai vismaz tik ļoti reti, ka mazas cerības izvilkt laimīgo lozi.

Nedaudz paanalizējot šā brīža lietotu automobiļu piedāvājumu, skaidri izkristalizējas kāda tendence – jo dārgāks automobilis, jo mazāks nobraukums. Tas būtu saprotams, ja pētītu tā dēvētos ielas sporta automobiļus vai kabrioletus. Taču Latvijas “dārgo” lietoto automobiļu tirgū dominē vai nu lepni limuzīni, vai arī tik ļoti iecienītie “bobiki” – BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90 un pa retām arī Toyota Land Cruiser. Kāpēc cilvēki izdod milzu naudu, lai automobilis stāvētu garāžā?

Ļoti turīgi cilvēki izvēlas jaunus automobiļus. Te viss skaidrs – kaut kur taču tā nauda jāliek! Neiesi taču pirkt Dacia Logan, ja naktsskapītis piebāzts ar banknošu paciņām. Te pat Bentley un Rolls-Royce būs gana labs! Taču kur izskaidrojums piecu gadu līzingam pārdesmit tūkstošu eiro apmērā, lai tiktu pie desmit gadus veca auto? Pat tad, ja tas nobraucis vien dažus desmitus kilometru!

Lūk arī pirmie atrastie piemēri! Sāksim ar Toyoata Land Cruiser, kurš pirmo reizi reģistrēts 2010. gada sākumā. Tātad automobilis ar desmit gadus lielu pieredzi! Pārdevējs par šo spēkratu vēlas divdesmit tūkstošus eiro. Prāva nauda! Un nobraucis savos desmit gados šis auto ir tikai 140 tūkstošus kilometru. Vienkārša matemātiska darbība un saprotam, ka vidēji gadā konkrētais Land Criser spējis pievarēt vien četrpadsmit tūkstošus kilometru. Rēķinām tālāk un redzam, ka dienā komfortablais auto noripojis vidēji vien  trīsdesmit astoņus kilometrus. Pat pilsētā dzīvojot teorētiski un praktiski sanāk vairāk. Un kuram gan pilsētā būtu vajadzīgs Land Cruiser? Labi Latvijā, bet sludinājums vēsta, ka šis auto Latvijas ceļus vēl nav redzējis.

Vēl par vienu gadu vecāks Land Cruiser ar nobraukumu 118 tūkstoš kilometru tiek piedāvāts par divdesmit sešiem tūkstošiem eiro. Tātad tā ir iespēja pa pilnīgi jauna Škoda Kodiaq cenu nopirkt morāli novecojušu vienpadsmit gadus vecu automobili? Un tik un tā neatstāj domas par to, kāpēc iepriekšējais saimnieks vienpadsmit gadus licis dārgajam rumakam stāvēt bez darba? Knapi desmit tūkstoši kilometru gadā jeb nedaudz virs divdesmit kilometriem dienā.

Jo dārgāks "bobiks", jo mazāks nobraukums sludinājumā. Neliela lietotu auto tirgus analīze!Arī kāds BMW X5 no tālā 2010. gada tirdzniecībā nonācis par divdesmit tūkstošiem eiro. Šis auto desmit gados pieveicis vien 89 tūkstošus kilometru! Nepilni deviņi tūkstoši mēnesī un nepilni divdesmit tūkstoši dienā. Kurš gan turētu garāžā šādu auto veselus desmit gadus, labi saprotot, ka ar šo auto negribas vai arī nav kur braukt?

Kamēr jaunu automobiļu pārdošanas rādītāji Latvijā no visām trim Baltijas valstīm ir viszemākie, šādi seniori lietoto auto tirgū ir gana pieprasīti. desmit un vairāk gadus seni braucamrīki par pilnīgi jaunu auto cenu. Gribās domāt, ka mūsu dzīves līmenis stipri vien apsteidz visu Zemes lodi kopumā ņemot. Neies taču cilvēks daudzus gadus maksāt teju pus tūkstoti eiro mēnesī par padsmitgadīgu auto? Starp citu, pēc pieciem līzinga gadiem šis sapņu auto būs jau pāri par piecpadsmit! Vēsturiskā spēkrata statuss vēl gluži nepienākas, bet arī par mazlietotu to būs grūti nosaukt. Un par šādām perspektīvām divdesmit vai pat vairāk tūkstoš eiro?

Droši vien mūsu auto izvēles nacionālās īpatnības saprast var tikai pats auto pircējs. Droši vien tiekšanās pēc zīmoliem ir pārāka par veselo saprātu. Un tomēr… Kāpēc tik lepnu un dārgu automobiļu pirmie īpašnieki ar saviem spēkratiem tik maz braukuši? Tiešām pietrūka naudas degvielai?

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.