Autodroms » Tirgus

Ķīniešu automobiļi, kuri, iespējams, noderētu arī mums. Tomēr mums tie “nespīd”…

16 Mai 2018  

Zotye SR9Iespējams, tie, kas par auto industrijas jaunumiem uzzina vien no Rumbulas izstādes laukumiem, pat nebūs dzirdējuši par gana pazīstamu un populāru Ķīnas automobiļu ražotāju Zotye. Rumbulā tādus neatrast. Taču šāds zīmols pastāv un ir pazīstams kā lielisks atdarinātājs. Lūk arī šoreiz esam iepriecināti ar pilnīgi jaunu modeli Zotye SR9 jeb Porsche Macan klonu! Modelis prezentācijas svinības piedzīvojis pavisam nesen un nu devies iekarot plašo Ķīnas auto tirgu.

Jāpiebilst, ka vizuāli jaunais Zotye SR9 diezgan precīzi atspoguļo sava oriģinālā brālēna Porsche Macan līnijas. Tiesa gan, vairāk par līnijām nekā ievērības cienīga šajā automobilī nav. Ja vien par autobūves augstāko punktu neuzskata divu litru benzīna dzinēju ar 190 zirgspēku jaudu, kas salikts pārī ar sešu pakāpju robotizēto pārnesumu kārbu. Ja nu kaut kas šajā spēkratā ir pievilcīgs, tad tā ir cena – apmēram 26 000 eiro! Lieliska cena par gandrīz vai Porsche Macan!

Zotye SR9 HEVBet ar parastu Zotye SR9 ķīniešiem nav gana. Jau šā mēneša pēdējās dienās klajā nāks Zotye SR9 HEV. Ko tas nozīmē? Droši vien to, ka Porsche krosovera pakaļdarīnājums tiks arī pie hibrīda spēka agregāta. Ja var ticēt nostāstiem, tad šis jau būs īsts tehnoloģiju karalis! jau minētais divu litru benzīna dzinējs būs apvienots ar baterijām un elektromotoru, šādi sasniedzot ātrumu 100 kilometri stundā nieka piecās minūtēs. Un ne jau tikai ātrums un jauda. HEV versija būs uzlādējama no parastas sadzīves elektriskās rozetes un ar elektrību vien spēšot nobraukt ap 80 kilometriem! Pat Zotye SR9 HEV cenu pagaidām informācijas nav. Nav un nevajag, jo šis ir viens no tiem pasaules brīnumiem, kas Latvijā nav pielietojams pēc nozīmes!

Chery Tiggo 7Ir diezgan grūti piemeklēt kaut vienu Ķīnā ražotu automobili, kura aprisēs nevarētu nojaust spilgtas iezīmes no mums visiem pazīstamajiem Eiropas, Amerikas vai Japānas braucamrīkiem. Dažreiz līdzība ir tik nekaunīga, ka viens otrs “vecās pasaules” automobiļu darinātājs nenoturas un vēršas ar savu neapmierinātību tiesā. Gudrākie Ķīnas auto industrijas metri veiksmīgi manevrē starp pasaulē jau zināmo un pašu radīto. Piemēram, šā gada Chery Tiggo 7. Skanīgs nosaukums, interesants ārējais izskats un, pats galvenais, nav iemesla tiesvedībai!

Patiesībā Chery Tiggo 7 par savu nākšanu pasaulē var pateikt lielu paldies savam priekšgājējam – Tiggo 5. Ķīnas autobūves kompānija Chery Automobile bija cerējusi, ka Tiggo 5 strauji iekaros tirgu un paliks tur līdz pat sirmam vecumam. taču viss iznāca pilnīgi pretēji un Tiggo 5 palika bez pircējiem un faniem. Ilgi nemocot neveiksminieku Chery nāca klajā ar nākamo – nu jau Tiggo 7! Varam vien minēt, kā klāsies šai versijai.

Lifan Solano Lielā Ķīnas mūra tuvumā esošā automobiļu rūpnīca “Lifan” ir nedaudz plašāk pazīstama. dažus šā ražotāja automobiļus dzīvē izmēģināja kolēģi no Lietuvas un atzina par vērā ņemamu. Tiesa gan, izmēģinājuma braucienus varēja īstenot vien lielajā kaimiņzemē Krievijā, kur Ķīnā ražotie automobiļi ir brīvi pieejami un izmantojami. dažiem ir pat speciālās Krievijas tirgus versijas!

Un tātad “Lifan”, kurš 2017. modeļu gadam pieteicis sedanu Solano. Zinātāji sapratīs, ka stāsts šoreiz ir jau par otro šā modeļa paaudzi. Kā šāds auto izskatās no ārpuses, varam secināt pēc foto. Kas “lācītim puncītī” uzzināt varam no ārzemju medijiem. Starp citu, par šo auto zina stāstīt ne tikai Ķīnā un Krievijā, bet arī dažviet Eiropā jo automobiļa spēka agregāts ieguvis EURO 5 ekoloģijas normu klasifikatoru. Lifan Solano arsenālā ir pieejams 1,5 litru benzīna dzinējs ar 129 zirgspēku jaudu. Būtu visi 131, taču par labu Eiropas ekoloģijas normatīviem nācās atteikties no dažiem lopiņiem.

Lifan MyWayLifan mūs iepriecinājis ar vēl kādu jaunumu – 2017. modeļu gada budžeta krosoveru MyWay! Arī šis parketnieks tiek piedāvāts ar jau minēto 1,5 litru benzīna dzinēju. Tikai ar jaudu te ir vēl pieticīgāk – 109 zirgspēki. Toties automobiļa cena sākas no nepilniem deviņiem tūkstošiem eiro.

Šis kārtējo reizi ir tas gadījums, kad ļoti jāieskatās un ilgi jāmin vai virsbūves formās iezagušās kādas svešas otas drosmīgie vēzieni. Jāatzīst, ka vizuāli Lifan MyWay ir pat diezgan baudāms. To, diemžēl, nevarētu apgalvot par drošības līmeni. Taču no tehnoloģiju viedokļa te ir viss – ar pirkstu bakstāms ekrāns, bezvadu savienojums ar mobilo telefonu, šādi tādi elektroniskie asistenti un citas mūsdienīgas lietas. Jā! Arī modernās LED tehnoloģijas priekšējie lukturi! Faktsm ka auto maksā vien nepilnus deviņus tūkstošus eiro, liek domāt par to, ka LED lukturi nepavisam nemaksā pie pieciem tūkstošiem gabalā, kā dažs labs ir centies apgalvot.

Geely NL3Interesanto, bet pie mums nelietojamo automobiļu plejādes noslēgumā vēl daži vārdi par jauno Geely NL3, kas pirmizrādi piedzīvoja aizvadītā gada pašās beigās, bet tirgū iedzīvojas tikai tagad. Atgādināsim, ka Geely ir Ķīnas un Baltkrievijas kopuzņēmums, kurš konkrēto modeli ražo Baltkrievijas rūpnīcā Borisovā.

Tā kā Geely nav sveša dizaina tīkotājs, tad te vietā arī daži vārdi par automobiļa izskatu. NL3 ir tipisks modernās Geely dizaina valodas eksemplārs! Un izdevies pietiekami interesants. Protams, ar askētisko vācu dizainu nesalīdzināt, taču kopumā ņemot harmonisks auto!

Šis krosovers klajā tiek laists ar trīs viena un tā paša divu litru atmosfēriskā dzinēja variantiem – 141, 163 un 183 zirgspēku jaudu. Secinājums? Visu nosaka elektroniskā vadības sistēma. Ja labi pacenšas, tad ar Geely NL3 var sasniegt 195 km/h maksimālo ātrumu un degvielas patēriņu ap 7,5 litriem uz simts kilometriem. Un tas viss pie noteikuma, ka šis modelis maksā sākot ar 11 300 eiro.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.