Autodroms » Dažādi

Ko izvēlēties, ja liktenis ir nelabvēlīgs un jāpērk elektroauto? Izvēle nav viegla!

14 Nov 2019  

Tie, kas izvēlas elektrisku automobili, lai labi izskatītos un visi zinātu, ka viņš to var atļauties, jebkurā gadījumā paši būs vainīgi. Neviens viņus ar varu uz elektromobiļu veikalu nestiepa. Taču dzīvē ir situācijas, kad īpaši lielas izvēles nav. Ja nu kāds darba devējs uzliek par pienākumu izvēlēties sev dienesta automobili no tā dēvētā “zaļā” plaukta? Ko mēs par šiem transporta līdzekļiem zinām? Droši vien tik pat daudz kā par mehāniskajiem slaucamajiem aparātiem vai aitu cērpamajām šķērēm, ja laukos esam bijuši tikai uz Līgo svētkiem. Tad nu neliels ieskats elektriskajā mobilitātē!

Ko izvēlēties, ja liktenis ir nelabvēlīgs un jāpērk elektroauto? izvēle nav viegla!No šobrīd aktuālajiem elektromobiļiem vistālāk var aizbraukt ar jauno Tesla Model S 100D Dual Motor AWD. Jau nosaukums liecina, ka tas ir pilnpiedziņas auto, kam teorētiski būtu nepieciešama lielāka enerģija. Un tomēr ar šo auto var tikt vistālāk. Eiropas ciklam paredzētais nobraukums ar vienu uzlādi ir 632 kilometrus. Nez vai reālajā dzīvē kādam ir izdevies pietuvināties šim attālumam, taču šāds sniegums solīts mums tiek.

Ko izvēlēties, ja liktenis ir nelabvēlīgs un jāpērk elektroauto? izvēle nav viegla!Ko izvēlēties, ja liktenis ir nelabvēlīgs un jāpērk elektroauto? izvēle nav viegla!Volkswagen E-Up! un Renault Zoe R110 ZE40 ir čempioni pilnas uzlādes ciklam no parastas mājas rozetes. Abiem elektriskajiem spēkratiem nepieciešamas vairāk kā par divām stundām mazāk laika atrasties pie vada kā, piemēram, Jaguar I-Pace, kam pilns uzlādes cikls aizņem vairāk par trīspadsmit stundām.

Ko izvēlēties, ja liktenis ir nelabvēlīgs un jāpērk elektroauto? izvēle nav viegla!Varam parēķināt arī to, kurš no šiem dīvainīšiem “degvielas” ziņā ir visekonomiskākais. To vislabāk aprēķināt pēc formulas “maksa par kilometru”. Un līderis mums šajā kategorijā ir Hyundai Ioniq Electric. Šis auto vienu kilometru nobrauc par 22,5 centiem. Tikai nedaudz dārgāk izmaksās brauciens ar Volkswagen E-Up!, kurš par vienu kilometru paģērēs apaļus 23 centus. Tātad uz ierastajiem simts kilometriem būs nepieciešami divi eiro un trīsdesmit centi.

Lūk arī galvenās tēzes, kuras nāktos zināt izvēloties automobili ar elektromotoru. Ar vienu var tikt vistālāk, bet tas arī maksā visdārgāk un viena kilometra izmaksas nav līderu pozīcijā. Ar citiem nobraukt var krietni mazāk, bet tos var par pāris stundām ātrāk uzlādēt. Vēl ar citiem var nobraukt simts kilometrus par diviem eiro ar astīti. Visi pārējie elektriskie klimata sargātāji ir kaut kur pa visu un ne ar ko uzmanību nav piesaistījuši!

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.