Autodroms » Vēsture

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!

5 Nov 2018  

VW Golf jau kopš seniem laikiem lielam vairumam autobraucēju ir kā sinonīms kompaktajai automobiļu klasei. pat ejot pie auto tirgotāja bieži vien izskan  “man lūdzu kaut ko līdzīgu golfiņam”. Ar to arī viss izteikts – kaut kas neliels, nedārgs, vienkāršs remontā un lēts ekspluatācijā. Tiesa gan, mūsdienās viss ir krietni vien mainījies un Volkswagen lielam vairumam autobraucēju ir kaut kas pietuvināts premium segmentam – nebūt ne mazs, nebūt ne nedārgs un nebūt ne lēts ekspluatācijā. Šo tirgus nišu ieņēmuši citi. Bet kas tad īsti ir tad “golfiņš” klasiskais?

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!Pirmo reizi pasaule par šāda modeļa esamību uzzināja 1974. gadā. Prezentācija notika vasaras vidū, kas liek domāt, ka publiskā pirmizrāde piedzīvota Frankfurtes rudens izstādē. Un kurš vairs atceras, ka pirmsākumos šo modeli Amerikā un Kanādā sauca par Volkswagen Rabbit, bet Meksikā par Volkswagen Caribe?

1974. gada maijā ar vērienīgu ballīti tika sagaidīts VW Golf pirmās paaudzes modelis, kas VW modeļu klāstā bija pirmais priekšpiedziņas auto un tā mērķis bija papildināt “vabolīti” ar kaut ko nedaudz lielāku. Mūsdienās pirmās paaudzes Golf izmēros ir krietni mazāks par šā brīža Volkswagen Polo!

Tikai pēc diviem gadiem klajā nāca arī pirmā paaudzes Golf GTI ar 110 zirgspēku jaudu, 180 km/h maksimālo ātrumu un 1,6 litru darba tilpumu. tajā pat gada septembrī klajā nāca arī Golf ar dīzeļa dzinēju. Pavisam kopā pirmā paaudze noturējās pie “šprices” deviņus gadus, līdz 1983. gada septembrī pasaule iepazina nākamo, nu jau otro Golf!

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!Arī nākamā paaudze ar kodēto nosaukumu MK2 pie teikšanas bija deviņus gadus līdz 1992. gadam. Atkal jau GTI versija uzradās tikai pēc diviem gadiem un šoreiz jau tā varēja lepoties ar 1,8 litru dzinēju, 140 zirgspēkiem un 220 km/h lielu ātrumu. STOP! tajā pašā 1985. gadā cilvēce tika iepazīstināta ar pirmo pilnpiedziņas Golf – Golf Syncro!

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!MK3 jeb trešā paaudze pabija slavas zenītā no 1991. gada augusta līdz 1999. gada augustam. Šajā laika posmā Golf tika pie dīzeļmotora ar turbīnu jeb TDI. Uzradās arī 2,8 litru VR6 benzīna dzinējs un atkal jau STOP! Kārtējais līdz šim nebijušais jaunums – Golf Variant. Tatad kompaktās klases universālis! Tālajā 1992. gadā VW Golf beidzot tika pie titula. Vēl ne pasaules līmenī, bet tomēr – Eiropas Gada auto. Nav slikti! Vēl jo vairāk, ka tuvākie sāncenši bija Citoen ZX un Opel Astra.

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!Beidzot esam tikuši līdz tiem izmēriem, kādi šobrīd ir jaunajam Polo – MK4 jeb ceturtās paaudzes Golf. ja paveramies visapkārt, tad tādu vēl arvien ir pilnas ielas un ceļi. Šīs paaudzes lielākais jaudas sniegums bija jaunās ģenerācijas VR6 benzīna dzinējs ar 3,2 litru darba tilpumu un tas viss komplektā ar pilnpiedziņu! Te nu bija gluži nevainīgs kompaktais “golfiņš”! Ja pa vidam Amerikā un Kanādā arī bija pārgājuši uz ierasto Golf nosaukumu, tad MK5 atkal tika pārsaukts par Rabbit. kāpēc? paprasiet viņiem!

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!Volkswagen Golf MK5 šobrīd Latvijā svin savu uzvaras laikmetu – tas tika ražots no 2003. līdz pat 2008. gadam. Kā jau ierasts, paaudzes maiņa notikusi septembrī – tātad Frankfurtes auto izstādes kontekstā. Viens saimnieks, tikko no Vācijas… Sapnis, ne auto! GTI versija, kas nomainījās vien 2006. gadā, tika pie divu litru FSI benzīna dzinēja ar 197 zirgspēku jaudu un maksimālo ātrumu 243 km/h.

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!Sestās paaudzes Golf jeb MK6 pirmizrādi piedzīvoja 2008. gada oktobrī Parīzes automobiļu izstādē un saimniekoja tas tikai četrus gadus. Šīs paaudzes dizaina autors bija zināmais auto mākslas pratējs Valters de Silva. Piekritīsiet, Golf līdzīgi citiem modeļiem beidzot ieguva elegantas formas ne tikai iekšpusē, bet arī no ārpuses. Jāatzīst, ka kopš tiem laikiem tas radikāli vairs nav mainījies. Pagaidām ne. Dīzeļdzinējs TDI tika pie common rail tehnoloģijas un kvēpu filtra. Sabira vesela virkne elektronisko asistentu un GTI versija beidzot jau varēja lepoties ar 213 zirgspēku jaudu. Jā! Un kombinācijā ar jebkuru dzinēju beidzot bija pieejamas DSG divsajūgu automātiskās kārbas ar sešiem pārnesumiem!

Ko mēs zinām par kompaktklases ikonu Volkswagen Golf? Neliels ieskats modeļa evolūcijas ceļā!Tā nu kopš 2012. gada septembra mēs lepni varam būt Golf septītās paaudzes jeb MK7 īpašnieki. Kā jau mūsdienās, galvenās izmaiņas skārušas elektroniku un bakstāmo ekrānu spožumu. MK7 top uz vienas platformas ar citiem saviem sugas brāļiem – Audi A3, Seat Leon un Škoda Octavia. Varam lepoties ar 292 zirgspēku Golf R versiju. Varam priecāties, ka GTI ticis līdz 265 zirgspēku jaudai. Ka Golf saimē uzradies hibrīds un, ka tas pieejams arī tikai elektriskā versijā.

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.