Autodroms » Vēsture

Košs automobilis pīlādžogu un saules mirdzuma krāsās – Argonne!

31 Aug 2019  

Argonne Model D RoadsterSkatoties vēsturiskos kadrus no Baltijas ceļa, ienāca prātā doma, ka tajā laikā autoparks bijis košās krāsās –spilgti dzelteni, zaļi koši sarkani bija Žiguļi un Moskviči, kad nācās ņemt to kas ir. Tagad, kad auto krāsu izvēle ir pašu ziņā, dominē sudraba, pelēkie, melnie vai tumši zilie toņi. Protams, ka šodien ražotāji nevairās no smukām, košām krāsām ar skanīgiem nosaukumiem. Noteikti kādam zem loga stāv Volksvagen Passat Alltrack skaistajā Habanero Orange krāsā. Vai Škoda Octavia Corrida Red tonī, kas domās liek straujāk spiest gāzes pedāli, jo darbos to neļauj modrā foto radara acs.

Šodienas stāsta varonis ir Argonne Motor Car Co ražojums no Džersijas pilsētas Ņjūdžersijas štatā ASV. Uzņēmums pastāvējis vien gadu No 1919. līdz 1920. gadam. Argonne bija augstas kvalitātes spēkrats. Paspēja uzbūvēt mazāk par simts automobiļiem. Konkrēti 24 mašīnas.  Nosaukums markai dots par godu Pirmā pasaules kara sīvajai kaujai, kas risinājās Argonnā Francijā.Front

Pie Argonne šūpuļa stāvējuši konstruktori Otto Bieirs ( Otto Bieir) un Harolds Porters ( Harold Porter). Viņu darbu uzraudzīja Čārlzs Singers ( Charles Singer) no bijušās Palmer & Singer kompānijas.

Modeļu klāstā atradās gan sportiskais, divvietīgais  rodsters ar boattail virsbūvi, gan četrvietīgs, vaļējs sporta modelis. Rodstera cena bija $4500. Automašīnas motors bija četru cilindru Duesenberg spēka agregāts, bet radiators līdzinājās Austro-Daimler. 1920. gadā ieviesa arī mazāku 3,7 litru četru cilindru Buda dzinēju ar 33 zs jaudu. Mašīnai uzstādīja četru pakāpju pārnesumu kārbu. Auto pirmizrāde notika 1920. gada janvārī Ņujorkas automobiļu izstādē.

2Attēlos un video redzams 1920. gada Argonne Special Roadster pēc restaurācijas. Tas ir  viens no diviem pēdējiem Argonne, kuriem uzstādīja Duesenberg motoru.

Argonne logo attēlots koks, kas simbolizē Argonnas mežu Francijā.Logo

Kristiāns Andersonsrear

NOSKATIES VIDEO:

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.