Autodroms » ŠODIEN SVARĪGĀKAIS

Liela, koša un mirdzoša petarde Rīgas ielās – Peugeot 508 GT! Pirmie klātienes iespaidi…

5 Dec 2018  
Foto: @autodroms.lv

Foto: @autodroms.lv

Šis auto paklausīgi gaidīja savu kārtu AUTODROMS centrālā servera mapē ar nosaukumu “VIP”. Iespraukties bez rindas šoreiz tam ļāva nejaušā (likumsakarīgā?) sakritība – kaimiņzemes Lietuvas Gada auto fināls un galvenās balvas ieguvējs. Laikam jau nevienam nav noslēpums, ka godpilno vimpeli un pjedestāla centrālo pakāpienu ieguva tieši Peugeot 508. Neturēsi taču sveci zem pūra, tāpēc nācās ievadīt slepeno paroli un atvērt VIP mapi, lai tieši tagad padalītos ar pirmajiem iespaidiem!

Kārtējo reizi jau atkal pilnīgi nejauša sakritība! Pirmais skatiens jaunās paaudzes Peugeot 508 saimei tika veltīts 2. oktobrī, kad žurnālistiem durvis vēra Parīzes starptautiskā automobiļu izstāde. Otrā iepazīšanās notika pēc tieši vienas nedēļas Rīgā, Forum Auto stāvlaukumā, kur mūs gaidīja spilgti sarkans 508 GT! Sarkans! Tieši sarkans! Ir diezgan grūti iedomāties, ka šis modelis varētu būt kādā citā krāsā! Koša dzirkstele jeb, kā to nodēvēja mūsu fotogrāfs – petarde pie skaidrām debesīm.

Liela, koša un mirdzoša petarde Rīgas ielās - Peugeot 508 GT! Pirmie klātienes iespaidi...Nav ko vilkt bulli aiz ragiem un uzreiz pa taisno pie tehniskām lietām. Jaunās paaudzes Puretech benzīna dzinējs ar 1,6 litru darba tilpumu, turbīnu un 225 zirgspēku jaudu. Ja godīgi, tad četru durvju sedanam tas nedaudz pat ir par daudz, lai gan par šādām neērtībām jau nu sūdzēties gluži neiesim! Vienkārši jāiesien zināmā vietā mezgls, lai visu laiku atcerētos, ka sēdi pie stūres vidējās klases ģimenes sedanam un ne divdurvju kupejai. Ka izskatīsies nedaudz samāksloti, ja ar šādu limuzīnu centīsies noskaidrot attiecības pie krustojuma ar tur līdzās kūpošiem “sportiniekiem”. Katram skaidrs, ka dažādas lietas mums uzliek dažādus pienākumus!

Liela, koša un mirdzoša petarde Rīgas ielās - Peugeot 508 GT! Pirmie klātienes iespaidi...Ražotājs bijis dāsns un paredzējis vidējo degvielas patēriņu 5,7 litrus uz nobrauktiem 100 kilometriem. Mēs šo dāsnumu patiesi novērtējam, taču bez septiņiem litriem benzīna neiztikām pat uz taisna ceļa ārpus Rīgas ar maksimālo un vidējo ātrumu 90 kilometri stundā. Taču arī šī ir nianse, kura garastāvokli sabojāt nespēj!

Sportiska neliela izmēra stūre ar nolīdzinātu apakšmalu (arī augšmalu), datora džoistikam līdzīgs astoņu pārnesumu automāta kloķis, metāliskās pedāļu uzlikas un dažādi citi dizaina un tehniskie elementi liek justies piecvietīgā automobiļa šofera krēslā gana atraktīvi. Ja paātrinājums šim auto ir 7,3 sekundes līdz simtam, tad tieši to arī gribās izmēģināt. Vispirms izmēģināt, tad izbaudīt. Jā, protams, tās nav trīs sekundes, bet septiņas komats trīs. Un tomēr tik muskuļotam sedanam tas ir gana patīkami.

Dizains ir lieta, par kuru runāt (rakstīt) ir riskanti. Gaumes lieta. Taču šajā gadījumā gribās ievilkt treknu plusu tam, ka virsbūves formas ir vienkāršas un saprotamas pat tiem, kas grābekli spēj uzzīmēt labi ja ar trešo reizi. Tas priecē acis uz kopējā izsmalcinātības pārspīlējuma. Un tomēr Peugeot 508 GT ir labi pamanāms, ko nodrošina pa gabalu mirdzošā radiatora reste un pilnībā LED tehnoloģijas priekšējie lukturi. Nu jā! Arī riteņu diski un citas nianses!

Sedans mūsdienās ir uzdrīkstēšanās! Tas ir risks izcelties uz vienveidīgā krosoveru fona. Tātad Peugeot 508 GT nepavisam nav automobilis kuram katram. Turklāt ģimenes automobiļa īpašnieks noteikti gribēs milzīgu bagāžnieku, kurā ielikt neizjauktus bērnu ratiņus. Te gan skaidrības labad jāpiebilst, ka 508 GT bagāžas nodalījumā varētu salikt pat trīnīšu ratus, ja vien esi gatavs atskrūvēt divas skrūves un tos nedaudz “optimizēt” paredzamajam pārbraucienam.

Liela, koša un mirdzoša petarde Rīgas ielās - Peugeot 508 GT! Pirmie klātienes iespaidi...Negribētos pārlielīt, jo jau tagad jaunajam Peugeot 508 GT vajadzētu uz jumta augt maziem, baltiem eņģeļa spārniņiem. Un tomēr grūti atturēties neuzslavējot gan sēdekļu ergonomiku, gan apdares materiālu kvalitāti. Labi! Šo to varam norakstīt uz papildus opcijām, kuras ne katrs izvēlēsies. Un tomēr komforts liek par sevi manīt katrā vīlītē.

Ļoti gribās dzirdēt kaut ko, ko varētu mērīt ar mīnus zīmi? Cena. Peugeot Latvijas mājas lapa vēsta, ka šā modeļa cena sākas ar 39 600 eiro. Ja trāpa uz akcijām vai Ziemassvētku atlaidēm, tad par šo naudu var atrast kādu Vācijas premium zīmola konkurentu. Protams, arī ar piebildi, ka “sākot ar…”. Taču, izvēle vienmēr paliek mūsu pašu ziņā.

Liela, koša un mirdzoša petarde Rīgas ielās - Peugeot 508 GT! Pirmie klātienes iespaidi...Secinājums? Ļoti piemērots kandidāts tiem, kas dzīvo pilsētā (nav jāpārvadā kamīna brikešu pakas, jo to iecelšana un izcelšana liks sasmērēt bikses), kas bieži izved savu lolojumu paskrieties pa labu asfaltu, kas necenšas braukt ar piekto pārnesumu pa autostrādi ar ātrumu 70 km/h, lai ietaupītu 0,3 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Šis auto noteikti patiks tiem, kas austeres restorānā pasūta tāpēc, ka vēlas tās izbaudīt un nevis tāpēc, ka tas ir moderni!

Ja kāds neizpratnē groza galvu par to, ka neesam aprakstījuši Peugeot 508 GT gaitas īpašības, tad noskaitiet līdz desmit un dziļi ieelpojiet! Mūsu eksemplāra maksimālais ātrums ir 250 km/h. Reālais maksimālais ātrums uz autostrādes varētu būt ap diviem simtiem. Un Peugeot 508 GT to pilnā mērā spēj nodrošināt. Kāpēc gan lai tā nebūtu? Savukārt rakstīt par to, cik apdāvinātam jābūt, lai šo auto ar elektronisko stāvbremzi dabūtu “līkumā plakaniski”, ir pilnīgi nevietā.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.