Autodroms » Testi

Mitsubishi Eclipse Cross testa brauciens Latvijā! Gan pārsteigums, gan vilšanās…

9 Feb 2018  
Foto: @autodroms.lv

Foto: @autodroms.lv

Mitsubishi zīmola fani jau labu laiku noilgojušies pēc vismaz kaut kā jauna. Uz sportiskiem sedaniem vai hečbekiem cerība mirusi jau sen, tāpēc ar satraukumu tika gaidīts kaut vai kārtējais pilsētas krosovers. Sagaidījām. Un bijām pārsteigti par šā zīmola Latvijas pārstāvju vēlmēm – negribam par šo auto video apskatu, negribam sižetu televīzijā. Pietiks ar dažam rakstītām rindiņām un kādu foto. Protams, izpildām pārstāvju vēlmes, taču dziļi sirdī saprotam, ka šis auto ir pelnījis daudz vairāk!

Mitsubishi Eclipse 2008. gadā - tieši pirms desmit gadiem!

Mitsubishi Eclipse 2008. gadā – tieši pirms desmit gadiem!

Ne visi ir tik jauni, lai no atmiņas būtu dzēsts tas automobilis, kurš vēl ne tik senā pagātnē lepni nesa Motsubishi Eclipse nosaukumu. Sportiska kupeja, kas plecu pie pleca drošsirdīgi par vietu zem saules cīnijās ar savu tautieti Toyota Celica. Tad pienāca laiki, kad kompānija paziņoja par atteikšanos no sedaniem, universāliem, kupejām un hečbekiem. Kolēģu un draugu pulkā vēl tagad daudziem Mitsubishi atmiņā galvenokārt saistās ar diviem savā ziņā unikāliem automobiļiem – Galant un Pajero.
Krosoveru mānija mums min uz papēžiem un nekur no tā izbēgt nevaram ne šeit, ne citviet pasaulē. Protams, ja gribam būt “moderni” un runājam par jauniem auto. Lai gan arī lietoto braucamrīku plačos arvien vairāk vietas aizņem tieši šie pseido apvidnieki. Tāpēc ilgi gaidītais jaunums no Mitsubishi rūpnīcas vārtiem izbraucis tieši kā krosovers un tā lepnajam nosaukumam Eclipse pievienots papildinājums Cross.Vai nu vajadzēja…
Mitsubishi Eclipse Cross testa brauciens Latvijā! Gan pārsteigums, gan vilšanās...Japāņu autoražotāju dizaina valoda ir savādāka par ierastajiem Eiropas klasiķiem. Protams, atšķirības nav tik radikālas kā pirms gadiem divdesmit, taču tās ir. Piekritīsiet, diez vai kāds Eiropas vai Amerikas autobūvnieks klajā laistu Nissan Juke, Toyota C-HR un tagad Mitsubishi Eclipse Cross. Par eiropiešu gaumi varējām pārliecināties aizvadītā gada rudenī, kur Frankfurtē vienlaikus iepazīstināja ar saviem pilsētas apvidniekiem gan Volkswagen, gan Škoda, Seat, Opel un Citroen.
Taču laiks atpakaļ pie iesāktā temata – Mitsubishi Eclipse Cross. Vēl viens SUV kategorijas braucamrīks, kurš nav ne labāks, ne sliktāks par citiem. Varbūt nedaudz savādāks. Un ne tikai vizuāli.
Līdzīgi citiem savas zemes brāļiem un māsām, Eclipse Cross ir perfekta vadāmībā. Galvenokārt bezierunu klausīgums. Stūres rata milimetrs pa labi vai kreisi un auto izpilda iecerēto manevru, šķiet, ātrāk, kā biji paspējis par to padomāt. Nav nekādas pēdējā laikā bieži sastopamas aizķeres gāzes pedālim, kas ļauj uzsākt skrējienu tajā pašā sekundes simtdaļā, kad tam pieskaties. Cepuri nost un kāju virsū! Turklāt par dinamiku sūdzēties nevar. Dzinējā sadzītie 163 zirgi gan nav griesti sportiskas braukšanas piekritējiem, taču arī tālu ne pagrabstāvs. Ja nav pacietība kustību uzsākt maigi un līgani, tad te doti visi priekšnoteikumi ātrajiem un nervozajiem.
Nekāda milzīgā dzinēju izvēle nav paredzēta – 1,5 litru benzīna dzinējs ar turbīnu, kurš tiek pasniegts ar mehānisko un automātisko pārnesumu kārbu. Varbūt tā arī ir pareizi, jo lielākas izvēles gadījumā vēl apjuksi no iespēju klāsta un beigās šaustīsi sevi visu atlikušo dzīvi, ka tomēr izvēlējies ne to. Ražotājs paredz, ka ar “automātu”, kāds bija mūsu gadījumā, Eclipse Cross pieprasīs uz simts kilometriem vidēji 6,7 litrus 95. markas benzīna. Un tam vajadzētu notikt bez “eco” pogas nospiešanas. Mums ar visu “eco” pogu sanāca patēriņš robežās no astoņiem līdz desmit litriem. Te gan varbūt nospēlēja faktors, ka tālus ceļus ar šo auto braukt mums nebija ļauts un ap pilsētu mīcoties rādītājs nekāds labais nebūs.
Mitsubishi Eclipse Cross testa brauciens Latvijā! Gan pārsteigums, gan vilšanās...Kamēr vēl neesam aizmirsuši par dzinēju, jāpiebilst, ka paātrinājumam līdz simtam jābūt 9,3 sekundēs. Te viss saskan. Ar hronometru nemērījām, bet pēc izjūtām ar to viss kārtībā. Un izjūtas ir tieši tas, ko mēs vēlamies no auto.
Nedaudz atgriezīsimies pie automobiļa gaitas īpašībām, par kurām jau paguvām izpriecāties sākumā. Šoreiz neliels darvas piliens Eclipse Cross piekares radītāju dārziņā. Tā ir neizskaidrojami cieta. Un papildus tam nedaudz pieklibo skaņas izolācija braucamrīka pakaļgalā. Rīgas Liepājas iela, kur vēl ar vien zviedru kaltais bruģis nav pārcēlies uz svarīgu cilvēku privātmāju pagalmiem, Mitsubishi īpašniekam ir īsts pārbaudījums, jo pēc skaņas šķiet, ka vaļā palikušas bagāžnieka durvis.
Mums bija tas gods un laime izmēģināt pašu “niknāko” Eclipse Cross versiju ar pilnpiedziņu un dāsnāko aprīkojumu. Pa sniega kupenām varējām izpriecāties bez bēdām un bažām. Nopietnākus šķēršļus nemeklējām, lai gan potenciāls tā vien lauzās uz āru. Bet, kuru gan tas interesē, ja runājam par krosoveriem…
Vai nu večiem vairs nepatīk braukt ar auto, vai ražotāji ietaupa uz “unisex” variantu, taču par vīrišķīgu šo braucamo nenosauksi. Nē, nav jau tā, ka smiekli nāk, ieraugot pie šī auto stūres kungu. Taču vairāk tajā iederētos dāma ar mazu sunīti padusē. Te saskaramies ar zināmām pretrunām, jo salona aprīkojums nu nekādi neiet kopā ar daiļo dzimumu. Vismaz lielāko tā daļu. Un te nu nebūt nav stāsts par sēdekļu ērtumu (patiešām ērti) vai apdares materiālu kvalitāti (viss ir pat ļoti kvalitatīvi). Te mēs runājam par instrumentu paneli, podziņām, slēdzīšiem un citām labām un saimniecībā noderīgām lietām. Īsts atradums tiem, kas iegādājoties jaunu mobilo telefonu vismaz mēnesi mēģina braukāt ar pirkstu pa instrukciju un izmēģināt visas funkcijas. Līdz daudzām nemaz netikām un daudzas neatradām. Kāds kolēģis no Igaunijas pat ieteica ar plāksteri aizlīmēt visu lieko, lai atvieglotu dāmu sūro ikdienu un pogu spaidīšanu. Viņš tā izdarījis ar vecaimammai uzdāvināto pogu mobilo telefonu un tas strādājot nevainojami!
Mitsubishi Eclipse Cross testa brauciens Latvijā! Gan pārsteigums, gan vilšanās...Nu ko! Laikam daži solītie vārdi par jauno Mitsubishi Eclipse Cross ir uzrakstīti. Ja nu vien vēl var piebilst, ka pieejami četri komforta līmeņi. Nemācēsim teikt kā cilvēks jūtas Invite aprīkojuma līmenī, kurš ir pats vienkāršākais. Instyle komplektācijā grūti iedomāties, kas vēl varētu pietrūkt. Pietrūkt automobilī, kura cena sākās no divdesmit pieciem tūkstošiem. Ja pēc desmit baļļu sistēmas, tad mēs liekam stabilu 6.73 un tas nebūt nav maz. Vismaz vēl kāda interesanta alternatīva kuplajai krosoveru saimei!Mitsubishi Eclipse Cross testa brauciens Latvijā! Gan pārsteigums, gan vilšanās...

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.