Autodroms » Viedoklis

Nozares speciālists par to, kā lasīt riepu testus un, kā no tiem iegūt nepieciešamo informāciju

22 Okt 2020  
Foto: @autodroms.lv

Foto: @autodroms.lv

Katru gadu pirms riepu maiņas sezonas dažādi pasaules vadošie nozares mediji publicē riepu testu rezultātus. Testi dažādi, rezultāti dažādi un noderīga informācija dažāda. Liela daļa autobraucēju uztver šos testus kā bezkaislīgu atskaites tabulu – pirmā vieta laba, otrā un trešā ciešama. Viss pārējais izgāztuvē un vāks virsū. taču bieži vien šādi izvēloties riepas mēs varam iegādāties sev galīgi nederīgas. Un tad, loģiski, vainosim testu veicējus.

lai saprastu, ko šādos riepu testos varam iegūt, aprunājāmies ar Goodyear Baltijas pārstāvniecības vadītāju Mārtiņu Grīnbergu. Cilvēku, kurš riepu biznesā ir ne pirmo dienu.

Vispirms ir ļoti svarīgi tikt skaidrībā ar savām vajadzībām. Perfekts uz šīs pasaules nav nekas. Ja vienā pozīcijā kaut kas ir čempions, tad jau citā tas var izrādīties galīgi nederīgs. Svarīgi saprast, kādi būs tie ceļi, pa kuriem brauksim. Sniegoti lauku ceļi, apledojuši otrās nozīmes ceļi, ar pretslīdes materiāliem kaisītas šosejas. Vai plānojam doties uz tām valstīm, kur atļauti lieli ātrumi, vai arī brauksim tepat dzimtajā Baltijā. Ja dzīvojam Ikšķilē un galvenokārt brauciens ir par divjoslu šoseju un pilsētas labirintu, tad pilnīgi noteikti mūs interesē citi kritēriji kā tiem, kam katru nedēļas nogali jādodas uz lauku īpašumu pa pavirši tīrītiem lauku ceļiem.

Analizējot riepu testus svarīgi ir pievērst uzmanību tām pozīcijām, kuras mums ir svarīgākās. Testu uzvarētājs parasti ir tas, kas sakrājis kopvērtējumā visvairāk punktu. Taču pilnīgi iespējams, ka dažās pozīcijās šīs riepas tikušas pie punktu maksimuma, bet mums svarīgākajā etapā tie ir tikai daži punkti, kas ir dziļi zem visus līnijas.

Otra svarīga lieta riepu testos ir salīdzināt punktu skaitu svarīgākajās pozīcijās. Ja starpība starp pirmo un piekto vietu ir tikai daži punkti, tad tas nozīmē, ka vienlīdz labi derēs kā vienas, tā otras. Savādāk, ja punktu starpība ir ievērojama. Tad labāk izvēlēties tās riepas, kas atrodas konkrētās pozīcijas augšgalā.

Un, visbeidzot, rūpīgi jāizvērtē kāda izmēra riepas izmēģinātas šajā vai citā testā. Pilnīgi iespējams, ka vienā izmērā līderpozīcijas ieņem viena ražotāja flagmanis, bet citā uzvarētāja laurus plūc cits zīmols un cits modelis. Jauki, ja pie testa aprakstiem atrodama arī tāda informācija, kā gaisa temperatūra un citas nianses, kas raksturo konkrēto testu.

Lai arī noteikumi paredz ziemas riepas no pirmā decembra, šobrīd jau pilnā nopietnībā jādomā par “apavu” maiņu. Mitrs ceļa segums, sabirušās lapas un gaisa temperatūra brīžiem zem septiņiem grādiem. Atstāsim pagātnes mītus par neprātīgo riepu dilšanu uz asfalta pagātnē. Mūsdienu riepu materiāli jau labu laiku ir gana noturīgi un dilšanai padodas negribīgi. Iespējamais ietaupījums pilnīgi noteikti neatmaksāsies!

NOSKATIES VIDEO:

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.