Autodroms » Vēsture

Pīle amerikāņu gaumē! Stāsts par 1935. gada Hoffman X8 prototipu!

25 Jan 2019  

Hoffman X8 1935Aplūkojot Hoffman X 8 automobiļa aizmugurējā riteņa arku, saskatīju līdzību ar slaveno Citroen 2 CV. Savukārt priekšpuse man atsauca atmiņā rakstu par  minivenu Stout Scarab.

Hoffman X8 autors bija izgudrotājs no Detroitas vārdā Rosko Hofmans ( Roscoe C. Hoffman). Viņa specialitāte bija šasijas un balstiekārtas inženieris un strādāts tika līgumdarbos  ar vadošajiem auto ražotājiem- General Motors, Studebaker, Packard. Savu uzņēmumu Hoffman Motor Developments viņš nodibināja  Detroitā 1931. gadā. Trīsdesmito gadu sākumā noslēdza līgumu ar brāļu Fišeru uzņēmumu par  prototipu būvi, kuriem motors atradās aizmugurē.    Tapa divi prototipi ar priekšējo riteņu piedziņu un Lycoming rindas astoņu cilindru motoru.  Riteņus balstīja uz atkarīgā, slodzes – izturīga tilta. Izmantoja puseliptiskās atsperes.

Pirms  tam, 1919. gadā,  Fisher Body Corporation nonāca General Motors īpašumā. Domājams, ka vienīgais Hoffman X8 prototips arī  tapa šī līguma ietvaros. Rosko  bija 47 gadi, kad viņš uzsāka darbu pie Hoffman X8 prototipa. Par X veida 8 cilindru motora radīšanu interesējās arī Franču auto būvētājs Mathis un Henrijs Fords.  Forda kungs arī eksperimentēja ar šāda veida motoru, bet viņam sanāca  citādāka konstrukcija nekā Hofmanam. Ford bija gaisa dzesēšanas, apakšvārstu spēka agregāts.2

Hoffman X8 prototipa būvniecība notika Bostonā- Masačūsetsas štatā.

Rosko mašīna izdevās brīnumaini futuristiska ar tērauda, monokoka  virsbūvi, neatkarīgo balstiekārtu un X8 motoru, kas atradās aizmugurējā tilta priekšā.  Tas to padara par auto ar vidū iebūvētu dzinēju.

Hoffman X8 bija aizmugures piedziņas auto. Dzinēja astoņi cilindri bija izvietoti X veidā.   Augšvārstu motors bija ar ūdens dzesēšanu un divām sadales vārpstām. Gandrīz droši var teikt , ka Hoffman X8 1935 interiorHoffman X8 ir vienīgais auto pasaulē ar X8 motoru. Spēka agregāta darba tilpums ir aptuveni 170 kubikcollas. Unikālais automobilis nekad nenonāca līdz sērijveida ražošanai. Līdz 1961. gadam tas atradās Hofmana kunga īpašumā, bet vēlāk tika nodots kā dāvinājums Bruksa Stīvensa muzejam Viskonsīnas štatā. RearTur auto sabija līdz 2010. gadam. Zilā krāsa ar nosaukumu Packard Blue nav oriģinālā, jo sākotnēji mašīna bijusi pelēka. Taču viss pārējais gan esot saglabāts kā bija.

Kristiāns Andersons

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.