Autodroms » Auto Ziņas

Ražošanā nonāk jaunais 911 Speedster — 510 ZS jauda un mazsērijas izlaidums

7 Mai 2019  

Ražošanā nonāk jaunais 911 Speedster — 510 ZS jauda un mazsērijas izlaidums911 Speedster* izraisīja sensāciju jau tad, kad tika prezentēts konceptauto. Tagad Porsche uzsāk šī vaļējā divvietīgā automobiļa ražošanu. 911 Speedster apvieno askētiska, uz braucēju orientēta automobiļa garu ar ikdienas lietošanai piemērotām motorsporta tehnoloģijām. Par izstrādes pamatu kalpoja 911 R (2016) un 911 GT3. Ātrrites četru litru atmosfēriskais opozītmotors ar 375 kW (510 ZS) jaudu nodrošina kabīnē saviļņojošu skaņu. Sešpakāpju GT transmisija ir jāpārslēdz manuāli. Vizuāli jaunais Speedster pārmet tiltu uz paša pagātni līdz pat visu Porsche sporta automobiļu sencim — 1948. gada 356 „Nr. 1” Roadster. Arī jaunā 911 mazsērijas izlaidums ir līdzība ar šo automobili. No 2019. gada vidus Porsche rūpnīcā Cufenhauzenē, Vācijā, tiks saražoti tieši 1 948 automobiļi.

Konceptauto 911 Speedster svinēja pasaules pirmizrādi 2018. gadā Cufenhauzenē — ceremonijā par godu Porsche sporta auto 70 gadu jubilejai. Sekoja citas publiskas uzstāšanās Gudvudas Ātruma svētkos, „Rennsport Reunion VI” trasē „Laguna Seca” Kalifornijā, kā arī Parīzes autoizstādē oktobrī. Daudzi konceptauto raksturīgie Speedster elementi tagad tādā pašā vai līdzīgā formā ir atrodami sērijveida modelī.

Pirmām kārtām uzmanību piesaista skaistas formas paceļamā jumta nodalījuma pārsegs ar dubultpacēluma plūsmviržiem, kas ir šī sporta automobiļu veida raksturīga iezīme kopš 1988. gada 911 Speedster. Tā ir līdz šim lielākā un sarežģītākā no atsevišķa oglekļplasta gabala izgatavotā detaļa, ko Porsche ir izmantojis ceļu satiksmei paredzētā modelī. Divi apdares elementi dubultpacēlumā pēc vajadzības nodrošina vietu aizsargsistēmai apgāšanās gadījumā, kas ir iekļauta divvietīgā automobiļa standartaprīkojumā tieši tāpat kā 911 Carrera Cabriolet.

Konceptauto horizontālais salona pārsegs ir aizstāts ar vieglāku jumta konstrukciju. Neraugoties uz askētisko konstrukciju, auduma paceļamais jumts ir piemērots ikdienas lietošanai. Kopā ar saīsinātajiem logu rāmjiem, kam ir pazemināti apakšējie paneļi, un mazākiem sānu logiem tas piešķir 911 Speedster sportisku profilu. Satriecoši zemā silueta plūdlīnija bija raksturīga jau agrākajiem modeļiem, piemēram, 1954. gada Porsche 356 Speedster.

Ar paceļamo jumtu nav grūti rīkoties: auduma jumta centrālo stiprinājuma āķi pie vējstikla rāmja un abas sānu apmales atbrīvo, piespiežot pogu. No vieglas oglekļa šķiedras izgatavotais lielais aizmugurējais pārsegs tiek elektriski atslēgts un nedaudz atbīdīts atpakaļ, bet pēc tam tas ir jānovieto manuāli, lai būtu vieta auduma jumtam, kas Z formā salokās aiz priekšējiem sēdekļiem. Kad jumts ir nolocīts vietā, pārsegu var atkal bez piepūles aizvērt. Jumtu var pacelt tādā pašā veidā, tikai jumta apmales, kas atrodas pa kreisi un pa labi no plūsmviržiem, ir manuāli jāiespiež turētājos, līdz tās jūtami aizkabinās.

911 GT3 Touring aizmugurējais spoilers un aizmugurējais apakšējais panelis
Īpaši vieglas konstrukcijas princips izmantots arī citās Speedster virsbūves detaļās. Oglekļa šķiedras kompozītmateriāla motora pārsegs, kas ir par diviem kilogramiem vieglāks nekā modelim 911 GT3, un oglekļa šķiedras kompozītmateriāla spārni ir pārņemti no 911 R. Priekšējais apakšējais panelis ir aizgūts no GT3, bet priekšējā spoilera apmale ir izstrādāta pilnīgi no jauna. Konceptauto izmantoto „Talbot” spoguļu vietā jaunā Speedster sērijveida versijai ir elektriski regulējami un apsildāmi Sport Design ārējie spoguļi. Speedster izbīdāmais, aerodinamiski noregulētais aizmugurējais spoilers un aizmugurējais apakšējais panelis ir pārņemts no 911 GT3 Touring.

Ražošanā nonāk jaunais 911 Speedster — 510 ZS jauda un mazsērijas izlaidumsSalonam ir raksturīgi oglekļa šķiedras kompozītmateriāla pilno kausveida sēdekļu sānu polsteru un pagalvju melnas ādas detaļas, paroči durvju apdarē un saīsināts pārnesumpārslēgs. Sēdekļu vidusdaļa ir tapsēta ar perforētu ādu, bet atvieglotie durvju paneļi ar melnajiem durvju rokturiem un uzglabāšanas tīkliem samazina kopējo masu.

Logotips „Speedster” rotā pagalvjus un redzamos oglekļa šķiedras durvju sliekšņus, kā arī centrālo tahometru. Tāpat kā pārējiem instrumentiem, arī tam ir melna ciparnīca ar baltiem rādītājiem, kā arī zaļi cipari un skalas — iezīmes, kas atgādina slaveno senci Porsche 356 Speedster. Uz šķērskonstrukcijas aiz priekšējiem sēdekļiem ir mazsērijas izlaiduma, kurā ir tikai ar 1 948 automobiļi, emblēma ar 911 Speedster sērijas numuru.

Turklāt 911 Speedster papildaprīkojumā Porsche piedāvā pakotni Heritage Design. Šī Style Porsche radītā un Porsche Exclusive Manufaktur īstenotā stila versija no jauna interpretē 50. un 60. gadu klasiskos elementus. Tas ietver Black melnās un Cognac brūnās krāsas kombināciju salonā ar zelta krāsas akcentiem. Automobiļa virsbūves pamatkrāsojumam GT Silver Metallic sudraba metāliskajā krāsā uz priekšējās joslas un priekšējiem spārniem tiek pievienots īpašs šķēpveida krāsojums baltā krāsā. Pakotni vainago apaļas vēsturiska dizaina sacīkšu uzlīmes uz durvīm un priekšējā pārsega. Īpašnieki var izvēlēties savu ne vairāk kā divciparu starta numuru, kādi redzami attēlos. Porsche ģerboņi un zelta krāsas logotipi atbilst 50. un 60. gados izmantotajam noformējumam.

Jaunā Speedster sirds ir pārņemta no 911 GT3. Atmosfēriskais sešcilindru opozītmotors ar četru litru darba tilpumu ir īsts GT motors. Maksimālā jauda 375 kW (510 ZS) tiek sasniegta ar 8 400 apgr./min, maksimālais motora griešanās ātrums ir 9 000 apgr./min. Ar 6 250 apgr./min motors nodrošina maksimālo griezes momentu 470 ņūtonmetru. No nulles līdz 100 km/h jaunais 911 Speedster paātrinās 4,0 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 310 km/h.

Atšķirībā no iepriekšējā 911 GT3, Speedster motoram ir divi benzīna daļiņu filtri (GPF), un tas atbilst emisijas standartam Euro 6d TEMP EVAP-ISC (EU6 DG), taču četrvārstu motors tik un tā nodrošina par desmit zirgspēkiem vairāk. Tas ir skaidrojams ar augstspiediena degvielas iesmidzinātāju ar optimizētu iesmidzināšanas shēmu un tamlīdzīgu detaļu uzlabojumiem, kā arī pārveidotu ieplūdes sistēmu ar atsevišķiem droseļvārstiem, kas ļauj spontānāk reaģēt uz droseles vadību. Jaunizstrādātā atvieglotā sporta atgāzu izplūdes sistēma no nerūsējošā tērauda kopā ar abiem daļiņu filtriem ir par 10 kilogramiem vieglāka.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.