Autodroms » Testi

Riepas, par kurām daudz dzirdēts, bet vēl nebija izmēģinātas – SAILUN ATREZZO

19 Apr 2018  
Foto: @autodroms.lv

Foto: @autodroms.lv

Pirmais iespaids parasti ir tas, kas nosaka draudzības likteni uz visu atlikušo mūžu. Ne vienmēr, bet lielākoties. Droši vien tieši tāpēc manu kolēģu raksti par kādu jaunu auto sākās ar “PIRMIE IESPAIDI… Būtu interesanti uzzināt, kādi ir PĒDĒJIE… Un tomēr šoreiz arī mums jāsāk ar šiem vārdiem, jo ar Sailun zīmola riepām braucam pirmo reizi.

Par zīmolu Sailun dzirdēts diezgan daudz. Kā jau visam jaunajam Latvijā vispirms pāri gāzās tradicionālais “tas nekam neder”, tad nāca “WOW” un nu palēnām sāk izkristalizēties daudz maz objektīvs viedoklis. Arī mums.

Mums sagadījās vienā mirklī novilkt smagus ūdenslīdēja zābakus ar svina zolēm un apauties ar vieglām baleta čībiņām. Tieši tāpēc sakostiem zobiem nogaidījām vismaz nedēļu, lai aklimatizācija notiktu lēnām un veselīgi. Protams, pēc naglotajām ziemas riepām sajūta tāda, ka nevis esam nomainījuši riepas, bet pārsēdušies elektroautomobilī. Vienā mirklī viss kļuva tik kluss, ka sadzirdējām bagāžas nodalījumā ripināmies tur aizmirstu virtuves papīra dvieļu rullīti. Pirmās dienas to novēlām uz straujo kontrastu, taču rullīti saklausām vēl šodien  un, tas jau liecina par riepu pašu.

Riepas, par kurām daudz dzirdēts, bet vēl nebija izmēģinātas - SAILUN ATREZZOJa pārbrauc riepai ar pirkstu vai paspaida ar nagu, kā to parasti dara riepu pircēji, tad pirmajā mirklī Sailun Atrezzo šķiet diezgan cietas, pat nedaudz plastmasīgas. Tas ir tikai vēl viens mājiens, ka ar naga galu riepas kvalitāti sen vairs nenoteiksi. Vispirms jau vasaras riepām neklājas būt mīkstai kā porolons. Otrkārt, riepas sastāvā ir kaut kas, kas rada šādu efektu, taču saskarsmē ar asfaltu tās teju vai šķiet lipīgi mīkstas. Riepas, par kurām daudz dzirdēts, bet vēl nebija izmēģinātas - SAILUN ATREZZO

Nemācēsim pastāstīt kā Sailun Atrezzo uzvedas pie ātruma 190 kilometri stundā vai ļoti straujos kartinga trases līkumos. Pirmkārt mūsu gadījumā riepas apautas gluži parastam 110 zirgspēku dīzelīša universālim. Otrkārt, līdz trasei mēs vēl tiksim… Taču ikdienas apstākļos pagaidām nav bijis iemesla sūdzēties par izdarīto izvēli.

Labā lieta ir tā, ka riepas sānā ir disku saudzējošā maliņa. Pie mūsu neprognozējamām apmalēm tā ir visnotaļ laba lieta. Arī protektora zīmējums mūsu klimatam ir pat ļoti piemērots. Zinot, ka no katrām divām brīvdienām pusotra ir lietaina, trīs platas garenvirziena rievas raujas melnu muti, lai dabūtu no riepas apakšas ārā ūdeni. Pat uz labi pielijuša asfalta šīs rievas ļauj noturēt taisnu virzienu, neturot stūri ar visām četrām.

Riepas, par kurām daudz dzirdēts, bet vēl nebija izmēģinātas - SAILUN ATREZZOPirmajā mirklī protektora zīmējums šķiet vienkāršs kā grābeklis. Gareniskās rievas, paralēlās rievas. Un viss pārējais gluds kā maza bērna… plauksta. Taču, labi ieskatoties redzam, ka katra paralēlā rieva ir nedaudz atšķirīga. Malējās sānu rievas katrā pusē pavērstas uz savu pusi. Vidusdaļā vienas ir taisnas, bet otras ar nelielu izliekumu. Protams, ka pirmajā vietā ir noturība uz ceļa. Gan taisnā virzienā, gan uz sāniem. Taču šī rievu dažādība nodrošina to, par ko ieminējāmies pirmajās rindās – klusumu.  Un tas ikdienas autovadītājam ir ļoti svarīgs aspekts. It īpaši tad, ja automobilī jāpavada ilgāks laiks.

Pirmās desmit dienas un daži tūkstoši nobraukti kilometri nav rādītājs, lai izdarītu nopietnus secinājumus. Ik pa brīdim ziņosim par jaunatklājumiem. Ziņosim par nodilumu un uzvedību uz ceļa. Taču vienu mēs varam teikt uzreiz – šis ir tas gadījums, kad vārds “Ķīna” izrunājam ar cieņu. Vēl jo vairāk, zinot to, ka Sailun gaitas visā plašajā Eiropā kontrolē latvietis – puisis ar lielu un raženu riepu biznesa pieredzes bagāžu uz pleciem!

Ja vēl ar vien esat izvēles priekšā, tad šis ir temats sarunai. Arī cenas ziņā tas nav nekāds pārsteigums. Mūsu 205-55-R16 vērtība ir tikai 43.30 eiro gabalā, kas nav nemaz tik liels atrāviens no labi sakaltušas “mazlietotas” riepas cenas.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.