Autodroms » Zvaigžņu auto

Zvaigžņu auto un Porsche vēsture vienā svaru kausā – Šons Konerijs un viņa Porsche 356.

4 Mai 2018  

Sean Conery Porsche 356 ( 1964)Foto redzams slavenais kinoaktieris sers Tomass Šons Konerijs pie sava Porsche 356 spēkrata.
Kamēr viņa atveidotais filmu varonis Džeims Bonds brauca ar Aston Martin DB 5 , pats Konerijs 1964. gadā (Filmas Goldfinger gads) brauca pa Londonu ar Porsche 356, kas ir leģendārā Porsche 911 modeļa priekštecis.
Neliels ieskats Porsche 356 vēsturē.

Pirmais auto ar Porsche nosaukumu
Par pirmo auto ar PORSCHE nosaukumu kļuva modelis 356/1, kuru izlaida 1948. gadā. Spēkratu radīja Ferdinands Porše jaunākais ( ‘’Ferry’’ Porsche). Tas bija divvietīgs, vaļējs roadsters, kuru izgatavoja tikai vienā eksemplārā. Auto uzstādīja vidū iebūvētu, gaisa dzesēšanas, četru cilindru, 40 zs dzinēju. Spēka agregātu pārņēma no VOLKSVAGEN BEETLE.
Vēlāk nākušajiem sērijveida PORSCHE 356 bija būtiska atšķirība to dzinēju montēja aiz aizmugurējās ass gūstot divas, papildus vietas.
Modeli 356 ražoja līdz 1965. gadam un tas kalpoja par bāzi PORSCHE
CARRERA automobilim. 1952. un 1953. gados modelis 356 izcīnīja uzvaras sacīkšu ‘’Carrera Panamericana’’ sērijveida klasē 1500.

Poersche Carrera jauda kādreiz bija 110 zirgspēki
Savukārt 1953. un 1954. gados modelis PORSCHE 550 SPYDER
uzvarēja sporta kategorijā 1500. 1954. gadā izmantoja jaunu sacīkšu dzinēju ar horizontāli novietotiem, četriem cilindriem un gaisa dzesēšanu. 1955. gadā godinot savu uzvaru PORSCHE izlaida jaunu automobili 356 A 1500 GS CARRERA. Spēkratam uzstādīja deforsētu sacīkšu varianta dzinēju. Auto plānoja izlaist ierobežotā skaitā, bet pieprasījums pēc tā bija liels. Modelim 356 A bija platāki riteņi un riepas, modernizēta balstiekārta. CARRERA dzinēja jauda bija 110 zs modelim 1500 GS un 115 zs, atvieglotajam modelim GT ar vienkāršāku apdari. Tika uzbūvēti savā klasē ātrākie auto, kuri spēja attīstīt 193 km/h lielu ātrumu. 1958. gadā dzinēja darba tilpumu palielināja no 1498 līdz 1588 kubikcentimetriem. Dzinējs tika nedaudz vienkāršots. Gadu vēlāk nāca jauns modelis 356 B CARRERA. Sešdesmito gadu sākumā dzinēju uzlaboja un 1962. gadā parādījās pats ātrākais 356 CARRERA modeļu saimes pārstāvis PORSCHE CARRERA2. Dzinēja darba tilpums te izauga līdz 1966 kubikcentimetriem, jauda līdz 130 zs, bet maksimālais CARERRA 2 ātrums pārsniedza 200 km/h. Šim modelim bija, pirmo reizi PORSCHE izgatavotas, disku bremzes.
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.