Autodroms » Zvaigžņu auto

Stāsts par estrādes superzvaigznei – seram Rodam Stjuartam, reiz piederējušo Lamborghini Miura!

7 Dec 2018  

Lamborghini Miura Rod StewartFoto redzamā baltā skaistule ir viena no divām Lamborghini Miura automašīnām, kas savulaik piederējušas mūziķim Rodam Stjuartam. Modelis P 400 S ražots 1971. gadā. Zvaigzne balto auto nopirka 1970. gada beigās un pārdeva dažus gadus vēlāk. Stjuartam piederējuši vairāki Lamborghini markas spēkrati. To vidū 1977. gadā iegādātais Countach LP 400 Spider ar 4,0 litru V12 dzinēju, kura jauda ir 375 zs un  arī  1991. gada Lamborghini  Diablo ar stūri labajā pusē un  5,7 litru V12 spēkstaciju, kuras jauda ir 370 zs.

Baltajai Miura automašīnai ar šasijas numuru 4863  stūre atrodas labajā pusē. Auto aprīkots ar kondicionieri un drošības jostām. Pēc tam kad Stjuarts pārdeva šo auto, īpašnieki nomainījās vairākkārt . Vienam ienāca prātā pārbūvēt mašīnu par Miura SV versiju ar platākiem spārniem aizmugurē. Uzlaboja bremzes un balstiekārtu , bet no motora izspieda papildus 15 zirgus. Savu sākotnējo apveidu spēkrats atguva pēc 2014. gada. Rūpīgai restaurācijai auto nosūtīja uz Lamborghini rūpnīcu Itālijā Santagatā Boloņjēzē. Darbu aptuvenā cena $ 460 000. Šogad izsoļu nams RM Sotheby’s auto novērtēja par $1,8 miljoniem.

Vēl Rodam bijusi 1972. gada Miura SV dzeltenā krāsā.

 

Ieskats Lamborghini Miura vēsturē!

1965. gada Turīnas auto izstādē parādīja šasiju ar noņemtu virsbūvi, kas piesaistīja vispārējo uzmanību. Tās platforma bija izveidota no štancētā tērauda . Tajā bija paredzēta vieta dzinējam un balstiekārtai. Bez tam, svara samazināšanas nolūkā, tā bija perforēta.

Aiz zemās, bet platās, divvietīgās kabīnes atradās četru litru, 3939 kubikcentimetru LAMBORGHINI V12 dzinējs no 400 GT , 5 pakāpju pārnesumu kārba un galvenais pārvads. Šāds novietojums vienotā karterī bija ļoti veiksmīgs.
Daudzi domāja, ka tas ir sacīkšu automobiļa prototips , kamēr 1966. gada Ženēvas auto izstādē šasija neparādījās atkal ar MIURA marku. Šoreiz jau ietērpta lieliskā čaulā, kuras autors bija Marčello Gandini ( Marcello Gandini) no firmas ‘’Bertone’’.46479994_1991745014249810_8570478626372321280_n

MIURA bija pirmais LAMBORGHINI automobilis ar centrā novietotu dzinēju. Tas aizveda līdz uzvarai pār FERRARI pēc astoņiem gadiem. Spēkrats bija labi aprīkots un nostrādāts. Tehnisko raksturojumu ziņā mašīna atbilda pasaules standartiem.
Balstiekārta uz atsperēm un trijstūrveida svirām padarīja braucienu komfortablu un veicināja labu riepu saķeri ar ceļu . Lai gan pie vislielākajiem ātrumiem automobiļa vadīšana prasīja ievērojamu nervu spriedzi.

Automobilim sākotnēji bija 350 zs jaudīgs dzinējs ( P400 modelis), bet vēlāk, līdz ar atbilstoši mainītu šasiju un uzlabotu aerodinamiku, dzinēja jauda pieauga līdz 370 zs modelī P400S ( 1969. gads). Vēlāk sekoja MIURA galīgais variants, 1971. gada modelis SV, kur dzinēja jauda pieauga līdz 385 zs . MIURA SV maksimālais ātrums pārsniedza 274 km/h , bet ieskrējiens līdz 97 km/h aizņēma 5,9 sekundes. Savukārt 160 km/h atzīmes sasniegšanai bija nepieciešamas 14 sekundes. Miura ir spāņu vēršu suga, kas domāti korridai.Miura SV

Kristiāns Andersons

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.