Autodroms » Izklaide

Tehniskās apskates puisis sapinas meistarībā pārbaudot to, ko pats nevar konstatēt!

15 Dec 2014 (13)

Tehniskās apskates puisis sapinas meistarībā pārbaudot to, ko pats nevar konstatēt!Šā gada tehniskā apskate solijās būt jautra jau no mirkļa, kad atvērās vārti un pretīm pavērās bārdaina seja! Zēns ar žestiem mēģināja regulēt satiksmi, līdz pievirzīja auto kritiski tuvu priekšā stāvošam un tad žēsti jau kļuva histēriski un komiski. Tomēr uzņēmīgais autoeksperts ar to mierā nelikās un mēģināja regulēt satiksmi tālāk, liekot padot atpakaļ “pāris centimetrus”. Labi, ka nepaklausījām…

Labs, kas labi beidzas, bet rūgtums jau paliek, tāpēc pirmais jautājums no eksperta puses – kāpēc uzlīmes uz auto sāniem nav reģistrētas tehniskajā pasē! Uz jautājumu: “vai tad te ir vairāk kā 30 procenti” skan kategoriska atbilde – Obligāti jāpārreģistrē auto krāsa! Diemžēl bārdainais censoņa nebija pierunājams izmērīt, cik procenti no auto virsmas ir pelēki un cik melni. Secinājums – jaunajam cilvēkam nebija ne nojausmas kā to izdarīt, jo pretējā gadījumā – cik tur tā darba?

Nākamais pārsteigums seko pēc motortelpas vāka pacelšanas! Celiņsiksna esot no pagājušā gadsimta! Turklāt, tā varot jebkuru brīdi saplīst! Kritēriji, pēc kā to noteikt, gan netika minēti un apskate turpinājās ar ne īpaši saprotamiem spriedelējumiem, ka atpakaļgaitas signālgaisma neesot pienācīgi kopta…

Īsta jautrība atsākās tad, kad auto uzbrauca uz pacēlāja! Ar neviltotu prieku, bārdainais puisis aicināja zem auto aplūkot, kā kaut kas kaut kur kustoties! Tas viss tika pavadīts ar saucieniem “katastrofa”, “avārija” un “kritiska situācija”. Kaut kas varot izkrist, kaut kas varot nolūst un, ka par šādu defektu viņam esot visas tiesības ielikt atzīmi “3”. Vēkāk, pie meistara noskaidrojās, ka balsta šarnīra stiprinājumam ir nepilnu milimetru liela brīvgaita, kas tika novērsta stundas laikā…

Vēl varēja uzzināt, ka “bremžu sistēma” nekam nederot, ko varot redzēt no “attieksmes pret trubiņām” un citas interesantas lietas. Ņemot vērā, ka automobiļa vecums tikai nedaudz atpaliek no centīgā eksperta vecuma, fakts, ka nebūtiski defekti varētu būt atrodami ne mirkli nepārsteidza, tāpēc turpmāk jau netraucēti ļāvām puisim urbināt ar skrūvgriezi, bakstīt ar pirkstu, klaudzināt un kaut ko murmulēt.

Ar sadistisku mirdzumu eksperta acīs tikām pie “tījnieka”. Vēl saņēmām ierakstu, ka “pārmērīgi noplūst dzesēšanas šķidrums”. Pat nejautājām kā tas izpaužas, jo daudz maz saprotamu atbildi tāpat nesaņemtu. Tik pat pārmērīga esot arī eļļas noplūde. Pat necentāmies skaidrot, ka tā ir Krown pretrūsas apstrāde at T-40.

Jautrība nebeidza beigties, jo saņemot dokumentu, kas neļauj turpināt satiksmi, jautājam puisim vai varam atstāt auto tur, kur tas ir – uz pacēlāja, jo braukt ar to nedrīkst. Izrādās, ka drīkst gan un mēs bez bēdu varot izbraukt ārā. Jautāts, vai šāds dokuments gadījumā neaizliedz piedalīties satiksmē uz koplietošanas ceļiem, puisis paziņoja, ka visapkārt tehniskās apskates stacijai esot “privātā teritorija” un pa to jau braukt varot. Uz jautājumu, vai pa šo teritoriju varam braukāt arī alkohola reibumā, zēns gan atbildi nezināja, jo neskatoties uz teritorijas īpašnieku, tie tomēr esot koplietošanas ceļi…

Pārkāpjot noteikumus un pažēlojot zēnu, tehniskās apskates angāru mēs pametām paši saviem spēkiem, lai gan varējām izsaukt evakuatoru un gaidīt, līdz tas izvelk “katastrofālo” auto ar “pārmērīgu dzesēšanas šķidruma noplūdi” no pārbaudes telpas. Vēl pavērāmies, cik patriotiski pacilāts jaunais cilvēks stāstīja blakus strādājošam kolēģim, kā izpildījis pilsonisko pienākumu un no visām iespējām izvēlējies maksimālo – trijnieku!

Jādomā, ka bārdainais puisis ir lāga zēns, kurš pat nenojauš, ka dzīvē bez melnas un baltas krāsas ir arī simtiem pelēku nokrāsu. Varbūt viņš dienās varētu kļūt par lielisku meistaru, kurš pedantiski spētu slīpēt cilindru čaulas. Ka jaunais censonis vienkārši izvēlējies ne to profesiju. Protams, ja vadība tik ilgi būs gatava to paciest. Bet mums vēl daudz darāmā! Piemēram jānoskaidro, kāpēc kasē kā priekšapmaksu paņēma gandrīz divus eiro par uzlīmi, kuru mums tā arī neviens neiedeva…

Komentāri »

  • Intars :

    Šitādi klauni nav nekāds retums. Turklāt tēlo no sevis tāāāādus bosus. Droši vien bērnībā visi apcēla, tad tagad atriebjas. Un kur skatās CSDD? Triekt viņus ratā, jo sūdzības noteikti ir vairāk kā pārbaudītu auto.

  • Zigis :

    Principā, vēlamais rezultāts izskatās, ka ir panākts! Kritiskais balsta šarnīrs tiek nomainīts stundas laikā, nevis ar to tiek braukāts vēl 30 dienas apkārt.
    Bez tam kāds vērtējums par ko pienākas ir aprakstīts Ministru kabineta noteikumos Nr.466.

  • mikroķirurgs :

    Triinieks… ??? Kādam “šrotam” ir jābūt, lai pie trīnieka tiktu.
    Labāk būtu ēdis, ne ar auto braucis.

  • Aigars :

    Nesapratu vienu lietu. Kapēc kad jau atteicās mērīt vai krāsa pārsniedz 30%,nepasaucāt maiņas vadītāju lai tas mazliet pamāca jauno darbinieku? Ja visam piekritīsi klusējot,loģiski ka vems tik virsū tālāk.

  • dimants :

    Nojaušu, kurš ir tas bārdainais āksts! Vinš man mēģināja pierādīt, ka esot eļļas noplūde un jānāk uz atkārtoto. Par laimi maiņas vadītājs pēc tam atcēla šo marazmu un piebilda, ka tas pajoliņš labākā gadījumā pastrādās līdz februārim, kad cilvēku bari noskriesies.

  • autors :

    Visiem bārdainā kolēģiem – šoreiz ar maiņas vecāko, ko pats bārdainais sajauca ar vadību, cauri netikt, tāpēc mieru! Tikai mieru! Un… Stāsts nav par šarnīru. Stāsts ir par attieksmi. Reiz kāds Ropažu metinātājs teica: “Čeloveku ņe nado pimpom biķ”…

  • m :

    man ir riktīgs šrots, kas jūk laukā, bet tikko novembrī ar pirmo reizi izgāju… Trijnieks nekad nav bijis 😀

  • Trakais :

    Automašīnām, kurām vairāk par 25 gadiem, drīkst būt jebkura izgatavotāja bremžu caurules. Ar 1962 gada uzrādījām labākus ciparus, kā blakus stendā septītā diagnoze.
    Numura uzlīmi lai sarēķinātu, ir jābūt vismaz 7 klašu izglītībai. Pēc apraksta spriežot ne tuvu grāmatai nav stāvējis.

    Maiņas vecākais mums par prieku un sev par labpatikšanu atstiepa katalogu, no kura censonis mēģināja izvilināt infu. Ja sirms kalsns ap 55 gadiem vēl ir, tad mierīgi sauciet ārā. Viņam prieks iekost “ekspertiem”.

  • vārds :

    Saved autiņu kārtībā un tad brauc uz skati. 100% ja iedotu skati neviens no defektiem netiktu novērsts un ss.lv tirgotos kā jauns kopts auto par astronomisku ciparu. Nevajag sava autiņa problēmas nogrūst citiem.

  • Rīgas patriots :

    Uh kā te bārdainais murmulis un viņa draugi sarosījušies! Tas vien liecina, ka kretīnu bars. Kāda starpība, kas un ko tirgo? Tāpat pēc mēneša būtu jāiet atkārtotā un visam būtu jābūt kārtībā. Spriežot pēc raksta, te tas pepiņš pat nepelnīja sev prēmiju, bet vienkārši baudija savu varu pār citiem. Šitie mazie niecības tā arī visu mūžu staigās netīru muti un roratslēgu rokās.

  • Wow :

    Izklausās, ka stāsts par vecu tačku sūdīgā stāvoklī, kur tās īpašnieks uz skati devies tik pēc slimības lapas.

  • satversmis :

    Ir dažas vietas, kur attieksme ir īpaši pederastiska. Piemēram Ogrē visi ir lecīguma kalngals. Rīgā ir tikai daži tādi ānusa urbinātāji. Šitas bārdainais (neatceros, bet vārds uz i burta) man šogad 2012. gada šerokam piesējās, ka riepām esot gumija par cietu un tad vēl viens večuks gados, par kuru visi pārējie teju vai skaļi rēca, kad šis mēģināja noteikt ir vai nav man leksim pakaļējie lukturi tonēti.
    Un patiesībā jau dziļi pie pakaļas – jauns, vecs, labs, sūdīgs. Paši tie “eksperti” ar 10 tramvaju gasē.

  • Akmentiņš :

    tieši tā. 90 gados ar pavecu, bet tiem laikiem vēl glaunu audjuku iebraucu audi centrā risināt vienu problēmu, ko parastajos servisos toreiz nemācēja novērst. Servismeņu attieksme bija līdzīga: ko tu te ar šito veco sūdu atbrauci, mēs te tikai jaunām mašīnām eļļas mainam. Tā arī darbu neizdarija, vainu nenovērsa, neatceros kas par iemeslu bija. Rezultātā stāvu ārā, pīpēju un skatos kā lēnām man garām pabrauc lielākais smējējs. Ar pirmo golfu sabrukšanas stadijā, vismaz 3x lētāku kā mans tobrīdējais audjuks.
    Par TA, varu pateikt tikai to ka klīst tādas baumas, ka ir neoficiāls rīkojums visus pēc maksimuma fukāt laukā, lai atgrieztos uz atkārtotu apskati. Neatceros precīzi kā tur tās naudas dalijās, bet laikam 50% bija valstij, 50% Auteko, otreizējā apskate ir lētāka, bet 100% paliek auteko.
    Bet tieši tā: ņenada pimpom bitj :)

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.