Autodroms » Sports

Toyota un Lemāna – senas tradīcijas un vēsture

14 Jūn 2017  

Toyota un Lemāna - senas tradīcijas un vēstureTOYOTA GAZOO Racing šajā nedēļas nogalē atgriezīsies vietā, kur pērn piedzīvoja dramatiskus brīžus, Lemānā, kur 24 stundu sacensības šogad norisināsies 85. reizi un būs 2017. gada FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) trešais posms.

Kā pasaules čempionāta līderi, komanda uz Lemānu dodas cerību spārnoti pēc pagājušā gada satriecošās neveiksmes, kad uzvara no rokām izslīdēja priekšpēdējā aplī, un pēc aizkustinošās līdzjutēju reakcijas visā pasaulē.

Kopš šiem notikumiem TOYOTA GAZOO Racing intensīvi koncentrējās uz TS050 HYBRID pilnveidošanu ar mērķi pirmo reizi uzvarēt Lemānā. TOYOTA Lemānā debitēja 1985. gadā un šajās sacīkstēs ir piedalījušies 18 reizes, piecas reizes finišējot kā otrie.

Mērķtiecīgie uzlabošanas pūliņi Higaši-Fudzi un Ķelnes tehniskajos centros ir nodrošinājuši ievērojami pārskatītu TS050 HYBRID, kas līdz šim, uzvarot Silverstonā un Spa-Frankošampā, nav ticis pārspēts.

Jaunais 2,4 litru V6 benzīna dzinējs ar turbīnu un uzlabotu termisko efektivitāti debitēja Silverstonas sacensībās, tāpat uzlabotā hibrīda sistēma – ar vieglākām un mazāka izmēra elektromotora ģeneratora detaļām, kas katrā Lemānas aplī atgūs un izmantos 8MJ lielu jaudu.

Visi trīs TS050 HYBRID automobiļi Lemānā sacentīsies, izmantojot zema piespiedējspēka specifikācijas, kad priekšroka tiek dota maksimālajam ātrumam, kas būs izšķirošais aspekts 13,629 km garajā Sartas trasē.

Tā kā komandas nepārtrauktu uzlabojumu filozofijas pamatā ir sauklis “izdari visu iespējamo”, lai optimizētu konkurētspējas līmeni, Lemānai tika pārskatīts pat pilotu sadalījums.

Maiks Konvejs (Mike Conway) un Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi) atkal pievienojās Stefanam Sarazinam (Stéphane Sarrazin) #7 TS050 HYBRID komandā. Šī trijotne pērn Lemānā ilgstoši atradās vadībā, līdz beidzot finišēja otrie.

Sebastjēns Buemi (Sébastien Buemi), Entonijs Deividsons (Anthony Davidson) un 2014. gada pirmās starta pozīcijas ieguvējs Kadzuki Nakadžima (Kazuki Nakajima) Lemānā kopā sacentīsies trešo reizi #8 TS050 HYBRID automobilī. Pērn pēc tehniskas problēmas priekšpēdējā aplī viņi netika kvalificēti.

Nikolā Lapjērs (Nicolas Lapierre), godalgotais TOYOTA pilots 2014. gadā, pievienojas Lemānas “pirmziemniekiem” Judži Kunimoto (Yuji Kunimoto) un Hosē Marija Lopesam #9 TS050 HYBRID automobilī. Šis gads ir pirmais kopš 1999. gada, kad Lemānā sacentīsies trīs TOYOTA automobiļi.

Sagatavošanās darbi šā mēneša sākumā kļuva jo intensīvi, kad visi automobiļi piedalījās oficiālajā testu dienā – vienīgajā izdevībā konkurentiem izmēģināt spēkus Sartas trasē ārpus sacīkšu nedēļas ietvariem. Komanda bija apmierināta ar produktīvajiem testiem, kuros visi trīs TS050 HYBRID ieņēma pirmās trīs vietas.

Lemāna patiesi iemieso izturības sacīkšu garu – tās ir gandrīz 35 stundas trasē, kas sāksies trešdien, 14. jūnijā, ar četru stundu treniņu sesiju plkst. 16.00 pirms divu stundu kvalifikācijas braucieniem, kas sāksies plkst. 22.00.

Kvalifikācija turpināsies ceturtdien ar vēl divām divu stundu sesijām (19.00 un 22.00). Starta kārtību nosaka viena visātrākā apļa laiks jebkurā no kvalifikācijas braucieniem, un TOYOTA ir gatavi jau trešo reizi cīnīties par pirmo starta pozīciju.

Piektdien pilsētas centrā notiks pilotu parādes gājiens, sniedzot līdzjutējiem unikālu iespēju satikt komandas pirms sacīkšu nedēļas nogales, kas plkst. 9.00 sāksies ar 45 minūšu ilgu iesildīšanos. Sacīkstes sākas sestdien plkst. 15.00.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.