Autodroms » Vēsture

Turpinām iepazīties ar Francijas autobūves vēsturi! Šoreiz kārta Benjamin markai!

31 Jūl 2020  

1922-benjamin-type-b blueAr Benjamin nosaukumu vieglie automobiļi tika ražoti no 1921.- 1926. gadam. Tad līdz 1931. gadam franču ražotājs būvēja mašīnas ar Benova vārdu. Benjamin dibinātājs bija Moris Džensons ( Maurice Jeanson). Tolaik bija modē šādi mazi un viegli auto. Mašīnas svars bija tikai 350 kilogramu. Tāpēc uz mašīnu attiecās nodokļu atvieglojumi. Nosaukumam izvēlējās brāļadēla Bendžamina vārdu. Attēlos redzams 1922. gada Benjamin Type B automobilis. Tam uzstādīts pašu ražots, rindas četru cilindru motors ar apakšējiem (sānu) vārstiem un 750 kubikcentimetru darba tilpumu. Benjamin Type B bija kardānpārvads. Iegādājoties šādu vieglo, vaļējo spēkratu, kuru angliski sauc cyclecar, varēja rēķināties ar labāku kvalitāti nekā ierastākiem automobiļiem. Cyclecar ir vaļējs kā mocis , bet ar trim vai četriem riteņiem. Pērkot Benjamin klientam piedāvāja novatorisku finansēšanas risinājumu sadarbībā ar Societe Generale banku. Kredīta shēma bija tāda, ka maksājot 12 ikmēneša maksājumus tie cenai pievienoja vien 200 franku. Sākumā bizness aizgāja un 1923. gadā parādījās garās šasijas modelis ar četrām sēdvietām un tas varēja būt arī kā komercautomobilis. Togad parādījās arī divvietīgs, sporta modelis ar viena cilindra augšvārstu motoru. Auto maksimālais ātrums bija 100 km/h. Gadu vēlāk nāca modelis Benjamin P2 ar 525 kubikcentimetru, divu cilindru, divtaktu motoru. Dzinējs atradās boat-tail virsbūves aizmugurē. Kaut arī mašīnai bija zināmi panākumi sacīkstēs, to pirka kūtri un modeli noņēma no ražošanas. Turpmāk Benjamin piedāvāja četru cilindru , četru taktu modeļus ar motora darba tilpumu līdz 1095 kubikcentimetriem. Uzplaukums noturējās līdz 1926. gadam. Pircēji novērtēja iespēju par saprātīgu cenu nopirkt auto ar visu četru riteņu bremzēm. Taču tad sekoja lejupslīde. Benjamin B Type 1922Benjamin uzņēmums kā galvotājs bija spiests atmaksāt bankai klientu maksājumus un tas noveda līdz bankrotam 1927. gadā. Firmu nelikvidēja, bet ļāva , ciešā bankas uzraudzībā, atjaunot ražošanu. Tagad ar Benova nosaukumu, kas nozīmē ‘’jaunais Bendžamins’’.
Par jauno laiku visievērojamāko mašīnu kļuva Type G ar sākotnēji 1502 kubikcentimetru, bet vēlāk divu litru, rindas astoņu cilindru motoru. Spēka agregāts nāca no S.C.A.P. Atšķirībā no iepriekšējiem modeļiem šis bija luksusa spēkrats, kuru ražoja līdz 1929. gadam. Izplatītāki bija četru cilindru automobiļi ar Chapius –Dornier motoriem. To darba tilpumi bija no 945- 2100 kubikcentimetriem. Bija pieejami gan divvietīgi, gan četrvietīgi auto un komerctransports. Pārdošana veicās, bet līdz ar lejupslīdi un nespēju konkurēt ar masveidā ražotiem spēkratiem, Benova pēdējos auto pārdeva 1931. gadā.
LogoAugšējā foto redzamais, zilais ( French Blue) automobilis interesants ar to, ka tajā braukusi slavena franču atlēte Violette Morisa ( Violette Moris) . Viņa izcīnījusi trīs zelta un divas sudraba medaļas šķēpa mešanā un lodes grūšanā Sieviešu Olimpiādē 1921. un 1922. gadā. Tāds pasākums notika ar mērķi iekļaut sieviešu sportu Olimpiskajās spēlēs.
Sportiste citu sporta veidu starpā piedalījās arī moto un auto sacīkstes! Ar šo mašīnu viņa brauca 1922. gada Bol d’Or sacīkstēs.
Taču par sadarbošanos ar nacistiem viņa tika nogalināta Franču pretošanās kara laikā.
Nav precīzi zināms cik Benjamin vai Benova automobiļus kopā uzbūvēja, bet B3 modeļa,B3 kura priekšējais panelis redzams apakšējā foto, automašīnas laika posmā no 1927.-1929. gadam tapa vairāk nekā 300 eksemplāros.
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.