Autodroms » Viedoklis

Vai iespējams izvairīties no automobiļa “pirmās reģistrācijas” nodokļa? Jā, ja ieslēdzam veselo saprātu!

8 Okt 2020  

Vai iespējams izvairīties no automobiļa "pirmās reģistrācijas" nodokļa? Jā, ja ieslēdzam veselo saprātu!Nodoklis pats par sevi nevar radīt pozitīvas emocijas darba darītājam un šo nodokļu maksātājam. It īpaši, ja tas ir jauns un pievienojas jau esošajiem, palielinot jau tā ne mazo piespiedu izdevumu nastu. Taču, vai tiešām šoreiz viss ir tik ļauni, kā to cenšas pasniegt vecu BMW, Audi, Volvo un citu “bijušo” premium klases automobiļu cienītāji? Bijušo, jo savā cienījamā daudzpadsmit gadu vecumā nekāda prestiža atlicis nav. Stereotips, ka tieši šādos “bijušajos” būsi pirmais puisis ciemā? Pat tas vairs lāga nestrādā.

Dīvaini, ka interneta dzīlēs klejojošajos salīdzinājumos ar kaimiņu valstīm, galvenais varonis ir tieši šāds labi padzīvojis pensijas vecuma BMW 320. Un ne Fiat Tipo, Dacia Sondero vai Renault Clio. Tātad apgalvojums, ka šis nodoklis galvenokārt skars trūcīgāko autobraucēju daļu, ir gana nepamatots. Trūcīgs cilvēks nav gatavs liet bākā divas vai pat trīs reizes vairāk degvielas. Trūcīgs cilvēks nav gatavs iegādāties liela izmēra premium segmenta riepas (nebrauksi taču ar “humpalu” riepām auto, kurš nes tik skanīgu nosaukumu un lepojas ar lielo jaudu). Un arī citi uzturēšanas izdevumi trūcīgam cilvēkam nebūs pa kabatai. Tātad, zem āmura nonākuši tie, kas var to atļauties!

Nepatīk nodoklis? Nemaksā! Taču nevis pārkāpjot likumu un shēmojot, bet ieslēdzot veselo saprātu. Lietotu auto tirgotāji stāsta, ka vidēji Latvijas autobraucējs izvēlas auto cenu kategorijā no trīs līdz pieciem tūkstošiem eiro. Nevarētu apgalvot, ka pie mūsu rocības tas ir tik maz. Ja vien ņemam talkā kalkulatoru un izdarām pareizu izvēli. Galu galā, mēs pat varam būt ieguvēji. Un ieguvēji būs arī citi – tie, kam nenāksies elpot melnos pārgurušā dzinēja izplūdes dūmus.

Trīs tūkstoši eiro. Sludinājumi vēsta, ka par šo naudu var iegādāties 2012. gada Seat Ibiza ar ekonomisku 1,2 litru benzīna dzinēju. Arī pārbaudītais nobraukums nav tik briesmīgs – ap 190 tūkstošiem. Pat pie ļaunākā scenārija jaunais “reģistrācijas” nodoklis nepārsniegs simtnieku. Visticamāk auto pārdevējs cenā jau iekļāvis atkāpšanās ceļu un šos piecdesmit vai sešdesmit nodokļa eiro mūsu maciņš nepamanīs. Un tas pie noteikuma, ka šis auto vēl Latvijā nav bijis reģistrēts.

Vai iespējams izvairīties no automobiļa "pirmās reģistrācijas" nodokļa? Jā, ja ieslēdzam veselo saprātu!Trīs tūkstoši eiro. Par šo naudu mēs varam tikt arī pie 2000. gada BMW 323d, kura dzīlēs cenšas pukstēt 2,5 litru dīzeļdzinējs. Nobraukums? Pēc vēstures pārbaudes nedaudz virs 400 tūkstošiem kilometru. Vienīgais, ka šajā auto ir vērā ņemams – labi saglabājies kasešu magnetofons! Gaidāmais nodoklis noteikti paģērēs no mums maksimumu. Tātad gandrīz tūkstoš eiro. Turklāt Latvijā nav novēroti ceļi, kur šos sirmos zirgspēkus izmantot.  Protams, arī šajā gadījumā spēkā ir noteikums, ka kāds šo antikvāru ievedis no ārvalstīm un Latvijā tas vēl nav bijis reģistrēts.

Maksāt jauno “reģistrācijas” nodokli vai nemaksāt – tā ir katra paša izvēle. Turklāt izvēle, kurā nevar vainot nevienu citu. Un ar pircēja rocību te sakara visai maz. Visu nosaka neizskaidrojamas ambīcijas, veselais saprāts un kalkulators.

Ja nu mēs patiešām rūpējamies par trūcīgāko autobraucēju daļu, tad jāatgādina, ka Latvijā ir reģistrēti gandrīz 800 tūkstoši automobiļu. Pilnīgi noteikti no šāda klāsta var izvēlēties gana labu eksemplāru, kurš Latvijā jau reģistrēts labu laiku un, par kuru nodoklis nav jāmaksā vispār. Pat automobiļi par 300 eiro ar gandrīz gadu derīgu tehnisko apskates uzlīmi.

Vēlamies protestēt pret šādu Valsts kases papildinājumu uz autobraucēju rēķina? Lūk arī lieliska iespēja – izvēlēties automobili, kurš būs ekonomiski izdevīgāks, kurā ir vairāk par vienu sen izšautu drošības spilvenu un kura uzturēšana labā tehniskā kārtībā būs mums pa kabatai. Divpadsmit gadi automobiļa dzīves gaitās ir gana liels laika posms.

 

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.