Autodroms » Viedoklis

Vai viss, ko lasām elektromobiļa reklāmās, atbilst patiesībai? Galvenokārt jau nobraukums!

14 Apr 2019  

Vai viss, ko lasām elektromobiļa reklāmās, atbilst patiesībai? Galvenokārt jau nobraukums!Iedomājieties tējkannu, ar kuru ūdeni varētu uzsildīt tikai līdz 65 grādiem. Turklāt veikala plauktā ar garu aprakstu, cik šis izstrādājums ir ģeniāls un kāda tam ir nākotne. Droši vien būtu jautri. Kāds, iespējams, atrautos ar to pašu tējkannu tur pat veikalā uz vietas. Tiktu sagudrotas anekdotes un pat estrādes priekšnesumi. Jeb kurā gadījumā gara rinda pēc šīs tējkannas noteikti nestāvētu. Savukārt bariņš entuziastu grib, lai visi pasaules autobraucēji sajūsmā lēkātu uz vienas kājas par iespēju nobraukt ar iegādāto spēkratu jūtami mazāk, kā ražotājs izlielījies. Ņemot vērā faktu, ka pat lielīties jau tā īsti nav ar ko!

Amerikas apkārtējās vides aizsardzības aģentūra esot nolēmusi pārliecināties par to, cik patiess ir stāsts par elektromobiļiem un dabas saudzēšanu. Gribējuši kā labāk! Sanācis… Sanācis tā, ka par apkārtējo vidi ne vārda, bet par pašiem elektriskajiem automobiļiem gan savs viedoklis radies.

Pētījums, par kuru dāsni vēsta vairāki ārvalstu mediji, noticis salīdzinājumā starp vairākiem “zaļajiem” braucamrīkiem. jau visiem labi zināmā Tesla, Jaguar I-pace un Audi e-tron. Glīti un nepavisam ne lēti spēkrati.

Audi paziņojis, ka WLTP ekonomiskajā režīmā e-tron spējot nobraukt 400 kilometrus. Aģentūras eksperti rūpīgi pārliecinājušies par šiem solījumiem un rezultāts neiepriecināja. Auto pie labākās gribas spējis nobraukt vien 328 kilometrus. Netiek ziņots, kādos apstākļos un uz kāda ceļa seguma. Vien tas, ka izmēģinājuma braucieni bijuši vairāki un 328 kilometri bijis labākais rezultāts. Tātad tulkojumā pazuduši gandrīz 80 kilometri!

Vai viss, ko lasām elektromobiļa reklāmās, atbilst patiesībai? Galvenokārt jau nobraukums!Šajā par pētījumā atklājies, ka Jaguar I-Pace ar mazāku akumulatora kapacitāti spējis nobraukt 377 kilometrus, bet Tesla pat veselus 465 solīto 600 vietā. Par akumulatoriem runājot, tieši Audi e-tron ir aprīkots ar visjaudīgāko barošanas iekārtu – 95 kilovatstundas. Jaguar un Tesla vien ar 90.

Vai viss, ko lasām elektromobiļa reklāmās, atbilst patiesībai? Galvenokārt jau nobraukums!Ja veiktspēju aprēķina naudas izteiksmē, tad Tesla, protams, ir dārgākā rotaļlieta. Otrajā vietā cenas ziņā ir Audi e-tron un Jaguar I-Pace pats lētākais. Jebkurā gadījumā automobilis, kurš nespēj tikt no Rīgas līdz Tallinai bez līdzi paņemta dīzeļdegvielas strāvas ģeneratora, nav iepriecinājis arī vides sargātājus. Pētījums beidzies ar to, ka vides aizsardzības aģentūra ieteikusi jebkuram elektriskā automobiļa ražotājam tehniskajā dokumentācijā un reklāmās nosaukt patieso braucamrīku veiktspēju.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.