Autodroms » Vēsture

Variācija par Volkswagen tēmu. Stāsts par Denzel 1500 S automobili!

26 Okt 2018  

Denzel 1500 SDomājot par dažādiem auto, kas tapuši uz Volkswagen šasijām, nāk prātā stāsts par Rometsch Beeskow automobili. Par Tā vēsturi lasiet šeit: http://www.autodroms.lv/citadaka-volkswagen-vabole-ar-nosaukumu-rometsch-beeskow/

Šodienas stāsts ir par Denzel spēkratu marku.

Volfgangs Denzels ( Wolfgang Denzel) no Austrijas galvaspilsētas Vīnes piedzima zvanu lējēja ģimenē un jau skolas gados sniedza padomus klases biedriem kā uzbūvēt sacīkšu velosipēdu. Divdesmit divu gadu vecumā tapa Denzela  pirmais paša būvētais motocikls. Vēlāk viņš kļuva par BMW sacīkšu braucēju. Tad viņš pievienojās BMW akcionāriem. Denzela kungs palīdzēja BMW 700 modeļa tapšanā.

Volfgangs bija īpašnieks Denzel Automobile Company uzņēmumam , kur 1949. gadā uzsāka sporta automobiļu būvniecību izmantojot Volkswagen detaļas. Jau gadu iepriekš viņš kombinējot koku un vinilu  uzbūvēja sporta auto prototipu uz šasijas, kas nāca no karā pārpalikušajiem Volkswagen Kubelwagen. Tas bija armijas visurgājējs, kuru Vācija izmantoja kara laikā. Kubelwagn uzstādīja 1100 kubikcentimetru 4 cilindru  boksermotoru , kura jaudu Denzel pacēla līdz 33 zirga spēkiem. Denzel automobilis svēra 930 kg un tā maksimālais ātrums bija 135 km/h.

Līdz 1957. gadam Denzels savas mašīnas demonstrēja Ženēvas automobiļu izstādē ar WD nosaukumu, bet togad tās pārsauca par Denzel.

Drīzumā Denzels sāka būvēt kompaktos sporta auto ar modificētiem Volkswagen motoriem, kam uzstādīti divi karburatori. Arī balstiekārta nāca no Volkswagen. Spēkrata riteņu bāze sanāca pēdu īsāka par konkurējošo Porsche un mašīna bija vieglāka.

Volkswagen nebija sajūsmā par konkurenci ar Porsche un atteicās Denzelam piegādāt gatavas detaļas. Nācās šasiju izgatavot pašiem un tā parādījās 1952. gadā Denzel 1300 modelī. Šo modeli uzskata par pirmo Denzel pašu gatavoto auto, jo iepriekšējie bijuši vien Volkswagen ar citu virsbūvi.  Četru cilindru boksermotors, kas atradās aizmugurē gan  nāca no Volkswagen. Jāteic, ka motora iekšienē Denzels izmantoja daudz savu augsti  kvalitatīvu  risinājumu un no Volkswagen iespējams palika vien kloķvārpstas korpuss. Denzel izmantoja pilnībā līdzsvarotu kloķvārpstu. Piemēram, ieplūdes kolektori, virzuļi un cilindri bija paša Denzel projektēti un ražoti.36904145_10214368144850087_9017029279535333376_o

 

Pirmajiem Denzel 1300 bija tērauda virsbūve, bet svara taupīšanas nolūkā drīz sāka uzstādīt alumīnija virsbūves. Tagad svars bija 580 kg un jauda 53 zs. Tas ļāva attīstīt maksimālo ātrumu 150 km/h. Gadu vēlāk nāca jaudīgāka versija Denzel 1300 Serien Super vai SS ar 65 zs jaudu un 160 km/h maksimālo ātrumu.

Viens no Denzel spēkratiem ar pašu Volfgangu  pie stūres uzvarēja 1954. gada Rally of Alps sacīkstēs. Denzel 1300  gūtais panākums nodrošināja uzmanību, publicitāti un uzslavas.

Attēlos redzams Denzel 1500 S ar spējīgāko motoru, kuram speciāli izgatavoja kloķvārpstu, stieņus un virzuļus.

Kopā līdz 1960. gadam saražoja 65 mašīnas un no tām saglabājušās 28. Denzel cena bija $ 4500.

36924225_10214368144610081_2847611803133804544_oVēlāk, astoņdesmitajos gados  Denzela uzņēmums izpletās pa visu Austriju kā BMW, Mitsubishi , Ferrari, Volvo un citu auto marku importētājs.

Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.