Autodroms » Vēsture

Vecauto no Amerikas -OLDSMOBILE ( 3.daļa)

11 Feb 2013  

Kristiāns Andersons

Klāt noslēdzošā daļa stāstam par OLDSMOBILE.

1981. gadā parādījās OLDSMOBILE CUTLASS CIERA, bet gadu vēlāk nāca modelis FIRENZA.

OMEGA mantinieku sagaidīja 1984. gadā un tas bija jaunās paaudzes CUTLASS CALIAS.

Tad arī komfortablākais 98. saimes sedans ieguva priekšējo riteņu piedziņu, nometa svaru un kļuva ekonomiskāks. Gadu vēlāk arī pilna izmēra modelis DELTA 88 ieguva velkošo priekšu un V6 spēka agregātu ar 3,0 un 3,8 litru darba tilpumu. Motora jauda bija 125 un 142 zs.

Vidējā izmēra priekšējās piedziņas CUTLASS SUPREME jaunā paaudze dzima 1987. gadā.

No deviņdesmito gadu modeļu klāsta var atzīmēt komfortablo, 1995. gada, AURORA, kuram atšķirībā no citiem OLDSMOBILE modeļiem  uzstādīja  V8 spēkstaciju ar 4,0 litru darba tilpumu. Jaunās paaudzes dzinējam bija 253 zs jauda un ieskrējiens no starta līdz 97 km atzīmei notika 7,5 sekundēs.

Diemžēl jaunie modeļi ALERO un AURORA nekļuva tik populāri amerikāņu jauniešu vidū kā bija cerēts. Kompaktais, 4,74 metrus garais ALERO ar sedana un kupejas virsbūvēm zaudēja popularitāti īpaši strauji, kaut gan bija pilnīgi konkurētspējīgi aprīkots. OLDSMOBILE ALERO bija ražošanā no 1999.- 2004. gadam.

Tieši bordo krāsas ALERO ar īpašu Last 500 emblēmu uz sāniem kļuva par pēdējo OLDSMOBILE ražojumu.

Vecākais auto ražotājs Amerikā pārstāja darboties 2004. gada 29. aprīlī.

Tas notika tāpēc, ka gan ražotājs, gan pircēji izvēlējās attīstīt un pirkt citu zīmolu spēkratus no lielās auto mājas.  Kā tad ar tradīcijām?

Tāpat kā Dziesmu svētki būs tik ilgi, kamēr jaunieši gribēs dziedāt korī arī OLDSMOBILE bija tik ilgi, kamēr ražotājs, sirdī jauniem, mācēja to pārdot .

P.S. Īpaši gaidu komentārus no cilvēkiem, kam gadījies braukt ar kādu no OLDSMOBILE 107 gadu laikā ražotajiem vāģiem.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.