Autodroms » Viedoklis

Vien trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus Malus klasi

29 Mai 2019  
Vien trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus Malus klasiGjensidige Latvija veiktā aptauja rāda, ka autovadītājiem trūkst izpratnes par Bonus-malus sistēmu un tās darbību – vien aptuveni trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus-malus (BM) klasi. Arī klientu apkalpošanas procesā novērojama tendence, ka autovadītājiem nav skaidrs pricips, kā avārijas vainīgais ietekmē auto īpašnieka BM un kādi ir LTAB kritēriji par tā samazināšanu.

Autovadītājiem nereti nav skaidrs, kā no BM klases kritumu ietekmē arī tas, cik auto ir iesaistīti avārijā, piemēram, ja autovadītājs ir vainīgs pie auto sadursmes, kurā iesaistīti 2 citi spēkrati, tad vainīgā auto īpašnieka BM klase var samazināties pat par aptuveni 50%. Ja iesaistīti būs vairāk auto, tad kritums būs vēl lielāks. Tāpat BM kritumu ietekmē izraisīto avāriju skaits laika periodā – jo vairāk negadījumu, jo lielāks kritums. BM klases aprēķinu neietekmē sakrātie soda punkti, policijas brīdinājumi un sodi par CSN pārkāpumiem.

Auto īpašniekiem BM klase tiek pārrēķināta ik gadu – 15. septembrī un to veic LTAB. Jāņem vērā arī tas, ka BM klases izmaiņas ietekmē nevis auto vadītāju, bet auto īpašnieku, tādēļ īpašniekam ir nopietni jāizvērtē, kam viņš ļauj vadīt savu auto.

Bonus-malus sistēma Latvijā darbojas kopš 2006. gada un tā palīdz piešķirt objektīvu riska novērtējumu katram auto īpašniekam individuāli un noteikt klientam atbilstošu OCTA prēmiju. Sistēma darbojas pēc atlaides-piemaksas principa un tās būtība ir vienkārša – jo augstākā bonus-malus (BM) klase ir auto īpašniekam, jo OCTA polises cena var būt  lētāka.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.