Autodroms » Zvaigžņu auto

Zvaigžņu kupeja Facel Vega no Sera Stērlinga Mosa garāžas!

8 Jan 2021  

Moss Facel Vega HK500Ja veco gadu noslēdzām ar ieskatu amerikāņu automobiļu markas Moon vēstures gājumā, tad jauno iesāksim ar ierakstu Zvaigžņu auto rubrikā, jo kur ir mēness, jābūt arī zvaigznēm. Šodienas stāsta varonis ir franču – amerikāņu automobilis Facel Vega, kurš reiz piederēja sacīkšu braucējam Stērlingam Mosam. Vārds Vega Facel firmas automobilim tika dots par godu vienai no spožākajām zvaigznēm. Kupeju Facel Vega uzsāka ražot 1954. gadā Sers Stērlings Moss bijis arī Facel Vega kluba prezidents un uzskata to par lielisku, ātru mašīnu. Foto viņš redzams pie sava Facel Vega HK 500 spēkrata. Mosa komandas biedrs Lānss Maklīns ( Lance Macklin) ieteica Vega uzņēmuma dibinātājam Žanam Danino (Jean Daninos) , ka tā būtu laba publicitāte Facel Vega mašīnām, ja Stērlings brauktu ar tādu. Darījumu ierosināja 1958. gadā un nākamās sezonas sākumā Moss uz gadu tika pie sava pirmā Facel Vega HK500 spēkrata. Tieši togad Facel Vega dizainu ievērojami atjaunoja un radās Facel Vega HK 500. Par virsbūves stila izstrādi bija atbildīgi Danino un Brazūrs ( Brasseur), bet instrumentu panelis bija izsmalcināts iedvesmojoties no Duesenberg lidmašīnu instrumentu paneļiem. Modeļa Facel Vega HK 500 pamatā bija Facel Vega FV, kuru izlaida no 1954. – 1957. gadam un kopā tika saražota 351 automašīna versijās FV 1, FV2 un FV3. Faktiski tie bija izmēģinājuma paraugi, kas ievērojami atšķīrās cits no cita.
Ar CHRYSLER V8, 6,3 litru dzinēju un jaudu 360 zs tas tika pasludināts par ātrāko sedanu pasaulē. 1960. gada modeļa maksimālais ātrums bija 225 km/h, bet ieskrējiens no 0 – 97 km/h prasīja 8,6 sekundes. Ātras braukšanas cienītājiem firma ieteica izmantot sacīkšu riepas.
FACEL VEGA HK 500, bija stingra šasija, neatkarīgā, priekšējā balstiekārta, dzenošais, aizmugurējais tilts un disku bremzes. Varēja izvēlēties mehānisko vai automātisko pārnesumu kārbu.
Diemžēl 1961. gadā, kad kompānija nonāca grūtībās ar mazāku gabarītu automobiļa, divvietīgās kupejas FACELLIA ražošanu, kuram uzstādīja savu personīgo dzinēju, FACEL VEGA HK 500 pārstāja ražot.

Mosa pirmajai Facel Vega HK 500 bija automātiskā pārnesumu kārba un stūre kreisajā pusē. Ar šo mašīnu viņš attīstījis 140 jūdzes stundā lielu ātrumu. Auto netika ņemts uz Lielbritāniju, bet atstāts Briseles lidostā par piecām mārciņām un pēc lidojuma savākts no turienes. Otro Facel Vega Moss nopirka 1961. gadā.
Plašāk par Facel Vega automobiļu vēsturi lasiet šeit: http://www.autodroms.lv/francu-amerikanu-auto-facel-vega/
Savukārt šeit var iepazīties ar citiem Stērlinga Mosa garāžas iemītniekiem http://www.autodroms.lv/sera-sterlinga-mosa-lieliskais-saciksu-auto-piecinieks-video/
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.