Autodroms » Zvaigžņu auto

Amerikāņu aktrise Džoanna Vudvarda un viņas Austin Healey 100/6 Roadster!

17 Jūn 2022  

carPagājušo sestdien LTV1 noskatījos raidījuma ‘’Teātris zip’’ 10. jubilejas raidījumu. Uz svinībām bija ieradušies aktieru pāri no dažādiem Latvijas teātriem.

Arī šodienas stāsta varone, amerikāņu aktrise Džoanna Vudvarda ( Joanne Woodward) kopā ar vīru, aktieri Polu Ņūmenu ( Paul Newman) izveidoja vienu no veiksmīgākajiem vīra un sievas tandēmiem Holivudas vēsturē. Ņūmena kungs ir labi pazīstams arī kā sacīkšu braucējs.

Laiku pa laikam nācās pārslēgties uz Eurosport kanālu, jo sestdien notika arī Lemānas 24 stundu sacīkstes, kurās savulaik braucis arī Pols. Par viņa panākumiem var lasīt šeit:

https://www.autodroms.lv/stasts-par-daziem-automobiliem-kurus-savulaik-sturejis-legendarais-holivudas-aktieris-un-saciksu-braucejs-pols-numens/

Fotogrāfijā ar saimnieci kopā redzams 1957. gada Austin Healey 100/6 Roadster automobilis.

Divvietīgo rodsteru Austin Healey 100/6 ražoja British Motor Corporation uzņēmums no 1956. līdz 1959. gadam Longbridžā un vēlāk Abingdonā. Pēc tam to nomainīja slavenais Austin Healey 3000. Kāpēc slavenais? Atbilde rodama šeit: https://www.autodroms.lv/donalda-hilija-veikums/

Savukārt modelis 100/6 savulaik aizstāja Austin Healey  100, kuru vēlāk pazina kā 100/4 automobili. Kā norāda cipars vecajam bija četri, bet jaunajam seši cilindri. Jaunumam bija izteiktāka pludlīnijas virsbūve un divas collas garāka riteņu bāze. Radiatora režģis bija mazāks un platāks, bet vējstikls fiksēts. Uz motora pārsega atradās gaisa savācējs, bet zem tā rindas, sešu cilindru dzinējs. Varēja būt arī divi papildus sēdeklīši, kuri vēlāk kļuva par papildaprīkojumu. Spēka agregāta darba tilpums ir 2,639 kubikcentimetri un sākotnēji jauda bija 102 zs ar dubultā karburatora palīdzību. Ar pārstrādātu kolektoru un cilindru galvas bloku 1957. gadā jaudu izdevās uzcelt līdz 117 zs. Standarta aprīkojumā bija četru pakāpju manuālā pārnesumu kārba, bet overdraivs nāca kā papildus opcija. Priekšējā balstiekārtā izmantoja spirālatsperes ar šķērsstabilizatoriem, bet aizmugurē izmantoja atkarīgo – slodzes izturīgo tiltu ar puseliptiskajām, slokšņu atsperēm. Par apstāšanos gādāja Girling  hidrauliskās, trumuļu bremzes.

Līdz 1959. gadam kopā izlaida 14,436 mašīnas.

Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.