Eksperiments – brauksim ar tīru ūdeni, jeb – HHO testa brauciens 2
Un tā, iepriekšējā reizē mēs tikām līdz tam, ka teorētiski iepazināmies ar ūdeņraža ģeneratoru, zinām kam tas domāts un ko ar to darīt. Pēdējais laiks izmēģināt uz paša ādas un tieši tāds ir mūsu mērķis.
Kādā saulainā vasaras priekšpusdienā pieripojam pie servisa vārtiem Jūrmalā, kur ne tikai es tikšu pie HHO ierīces, bet paši servisa saimnieki iepazīsies ar ierīces uzstādīšanas pamatprincipiem, lai turpmāk to darītu patstāvīgi. Un ir jau arī no kā pamācīties jo no tālās un saulainās Grieķijas Latvijā dažu dienu garā vizītē ieradies gan šīs ierīces izgudrotājs un radošais tēvs, gan arī uzņēmuma IR New Technology Innovations Ltd vadītājs. Starpcitu, tā sagadījies, ka uzņēmuma vadītājs amata apvienošanas kārtībā ir mūsu pašu latviešu puisis…
Eksperimentam izvēlamies savu uzticamo četru riteņu draugu – Alfa Romeo 146 ar 2.0 TS (Twin Spark) benzīna dzinēju, kurš cietis gan no pārmērīgi ātras braukšanas (lai arī daļa no paredzētajiem 150 zirgiem laika gaitā iespējams apsprāguši, dzinējs ir spējīgs uz daudz ko), gan citiem eksperimentiem.
Lai arī ražotājs paredz, ka 2.0 TS dzinējam vidēji jāpatērē 8,2 litri deviņdesmit piektās markas benzīna uz nobrauktiem simts kilometriem, patiesie rādījumi ir daudz skarbāki. Pilsētā pieticīgi spaidot pedāli izdodas iekļauties 12 – 14 litros, savukārt uz šosejas jārēķinās ar vidēji 10 litriem dārgā šķidruma.
Pirms ķeramies pie iekārtas uzstādīšanas, man drošības labad tiek paskaidrots, ka brīnumi notiek vien filmās par Hariju Potteru. Benzīna dzinējam degvielas ekonomija visticamāk svārstīsies 20 procentu robežās. Līdzīgi tas notiek arī ar dīzeļdzinējiem. Arī šajā gadījumā ekonomija visticamāk īpaši nepārsniegs 20 procentu iedaļu. Cita lieta ir ar gāzi aprīkotie dzinēji. Te ekonomija sagaidāma ap 40 procentiem un dažos gadījumos pat līdz 60. Līdz ar to lielas cerības, ka Alfa Romeo 146 turpmāk vizinās mani ar pāris litriem uz simts kilometriem netika paredzētas. Brīnumi nenotiek arī ar mazajiem un taupīgajiem dzinējiem. Ja jūsu spēkrats līdz šim patērējis 4,5 litrus uz simts nobrauktiem kilometriem, tad būtu naivi cerēt, ka tagad degviela vēl paliks pāri. Grozi kā gribi, bet zināms daudzums fosīlās degvielas jūsu braucamrīka motoram tomēr ir vajadzīgs.
Taču, kā jau noskaidrojām iepriekš, ūdeņraža ģenerators ne tikai samazina degvielas patēriņu. Tas attīra “darba virsmu” no apdegumiem un nogulsnēm kā arī piepluso pie jūsu esošajiem zirgiem vēl vismaz 10 procentus. Starpcitu, DRIVE-H2O ierīces uzstāda arī uz sporta automobiļiem. Par degvielas ekonomoju gan šajos gadījumos nav runa, bet veicot nepieciešamos vadības bloka iestatījumus, automobiļa jaudu var palielināt ievērojami. Taču par ticamiem vai neticamiem eksperimenta rezultātiem aprunāsimies nākamreiz. Šoreiz vēl nedaudz par pašu uzstādīšanu.
Pirmais solis pareizai un efektīvai uzstādīšanai ir atrast vietu, kur visi komponenti atradīsies. Ir motortelpas, kurā tā vien šķiet, ka pašu dzinēju uzstādīt aizmirsuši! Pārsvarā tā tas ir ar gados vecākiem Vācijā ražotiem auto. Tur brīvas vietas ir atliku likām. Mūsdienu dzinēji parasti aizņēmuši gandrīz visu “dzīvojamo platību” un ar vietu visām nepieciešamām sastāvdaļām ir grūtāk. Mūsu gadījumā tiek pieņemts lēmums, ka ģenerators atradīsies zem akumulatora, savukārt ūdens trauks staro dzinēja galu un jau minēto elektrības glabātāju. Pārejās ierīces sastāvdaļas ir vadiņi un caurulītes, kas īpaši daudz vietas neaizņem. Tiesa ar vienu noteikumu – plastmasas caurulītēm nevajadzētu šķērsot tās dzinēja daļas, kuras darbībā mēdz uzkarst. Plastmasa paliek plastmasa.
Tā kā skatītāju netrūkst, tad pie lietas ķeras pats DRIVE-H2O autors, lai nodemonstrētu pārējiem, kā lietas darāmas. Viss process aizņem apmēram stundu. Ieskaitot atbildes uz daudzajiem jautājumiem. Kad montāžas darbi paveikti, visi vadu gali savienoti un caurulītes pievienotas, notiek iekārtas pārbaude. Vispirms gluži mehāniska pārbaude, vai saražotais ūdeņradis necenšas pasprukt kaut kur nemanīts garām savam tiešajam maršrutam. Tad talkā tiek ņemtas mērierīces un pārliecinamies, ka DRIVE-H2O ierīce patiešām patērē konkrētā gadījumā tikai 3,4 amperus.
Pavisam nedaudz pacietības, cienītās dāmas un godātie kungi! Jau pēc dažām dienām padalīšos rezultātos. Daži, kam esmu par tiem pastāstijis, pat atzinās, ka beidzot sākšot ticēt Ziemassvētku vecītim… Tā kā šajā stāstā neesmu ieinteresētā persona (kā daži varbūt iedomājušies) un varu vērtēt lietas objektīvi, tad šoreiz nekādi Harija Pottera brīnumi nebūs – tīkai un vienīgi fakti!
Noteikti gaidām rezultātus!
Man viens draugs Polijā šito uzlika. Baigi apmierināts!
Šitādu sistēmu viegli var uztaisīt pats un izterēt materiālos 15-20Ls. Neredzu jēgas pārmaksāt 200-300Ls par to kas ir domāts bez maksas.
Inženieri! Vai parādīsi, kas tev no tā visa ir iznācis? Tiešām ļoti interesanti!
Internets ir pilns ar instrukcijām un video par to kā un no kādiem materiāliem var uztaisīt hho ģenerātorus, kādu elektrolītu pievienot utt.. Pats efektīvākais ir “dry cell” ģenerātors, galvenais ir parezi aprēķināt tērauda plākšņu skaitu un to dizainu uz tādu spriegumu ar kādu tas darbosies. Piemērs kā tāds ģenerātors tiek salikts -> http://www.youtube.com/watch?v=WP3hy0t_0C4&feature=related
Izdarīsim tā – mēs esam uzstādījuši savam auto aprakstīto ierīci. Atbrauc ciemos ar to, kuru būsi izgatavojis pēc youtube instrukcijas un salīdzināsim. Tā visvieglāk noskaidrosim ir par to vērts maksāt naudu, vai nav. Sarunāts? Tikai aptuveni pabrīdini uz kuru laiku būs gatava tava ierīce! Mēs tikai PAR radošu sadarbību!
Izklausās labi. Interesanti, ko par to saka CSDD?
Izklausās jau labi! Interesanti, ko par to visu saka CSDD? Ieguldīt 230€ un neiziet tehnisko, nav forši 😉
Nu, kur tad ir tie rezultāti? Noklapēja motors tam zirgam ar šito brīnumu? Pa divām nedēļām jau kaut ko vajadzēja manīt, ja nebrauc2 km dienā…
pareizi,jaasaak knosiities,redz driiz Made in China zeeni arii gribees braukt ar black oil….tad beciinam cena atkal buus augshaa…
nu par raziibu piekriitu,brrinumu nebuus,koronas izlaade laikam ir perspektiivaaka,mazaak elektriibas vairaak Brauna gaazes…nu ja YouTubaa jau viss redzams,,,bet tas,ka labaak benziinu sadedzina-fakts,zirgi arii ir jaudiigaaki,protams ne visi matreaali vienaadi izstaro H2ir matreaali kuri vairaak skaabekli-bet tas jau cits story…..Veiksmi.
jap efekts buus,bet nu varbuut ar kaadaam desmit shaadaam iekaartaam,koronas izlaade ir perspektiivaaka,bet virsmas laukuma palielinaashana vienkaarshaaks celsh….protams YouTube ir liideris….viss paarejais jau fragmentaara plurksteeshana…Latvijaa par shamo Brauna gaazi vajadzeetu buut lielakai intresei…blac oil tak navaid….pats ZIL157 esmu uzmonteejis savu monstru…..veiksmi
Tas ko šeit pasniedz ir tīrs pufelis. Mehanisko enerģiju izmantot elektrības ražošanai ir APSURDS. Ja ir viss kārtībā ar galvu, tad sapratīsim, šīs iekārtas pārdošana ir ar vienu mērķi, pārdot par katru cenu lietu kas nevienam nav vajadzīga. Ja grib tiešām kādus 50% degvielas ietaupīt, tad jāveido pavisam citas sistēmas elektroenerģijas iegūšanai. Jāražo 120 ZS motoram ap 25L HHO gāzes minūtē, vai pat vairāk. Citādi nav ko nagus saldēt. Visiem ir zināms, ka iekšdedzes dzinējs mehāniskās enerģijas ražošanai izmanto tikai vienu trešdaļu no degvielas siltumspējas, bet divas trešdaļas tiek izlietotas apkārtējās vides sildīšanai gan ar motora izplūdes gāzēm, gan ar dzesēšanas sistēmu. Tad arī šis divu trešdaļu siltums jāizmanto elektroenerģijas ražošanai un ūdens sadalīšanai. Vienkāršākais veids ir izmantot divu dažādu metālu veidotu siltuma elementus. Tādi ir Peltje elementi, vienu pusi karsē, otru pusi dzesē un iegūsti elektrību. Tādus elementus izmanto dzinēja karsto dūmgāzu un dzesēšanas sistēmas siltuma enerģijas pārvēršanāi elektrībā. Tādām iekārtām sen jau vajadzēja būt uzstādītām visiem jaunās paaudzes autiņiem jau no rūpnīcas.
Komentāri:
REKLĀMA
Aptauja
SADAĻAS
Stats
Populāri
Arhīvi
Privacy Overview
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.