Autodroms » Vēsture

Ar pozitīvām emocijām uzlādēts brauciens elektriskajā spēkratā! Ieskats vēsturiskā elektro auto Hupp –Yeats dzīves gājumā!

8 Sep 2023  

A Hupp-Yeats electric car is pictured in a magazine advertisement from 1911. The body of this new model is described as being closer to the ground than previous cars. The ad states that this feature “is destined to supersede the high-hung electric carriage as the ‘safety’ superseded the old high wheeled bicycle.” The price listed in the ad for the Patrician model as pictured is $2150. (Photo by Stock Montage/Getty Images)

Automobiļa Hupp –Yeats reklāmu man piespēlēja Sociālais tīkls Pintrest, kas man kā auto vēstures entuziastam regulāri e pastā piedāvā aplūkot seno spēkratu bildes. Grēks būtu neizmantot tādu ieteikumu, jo šodien jaunu auto apskatos arvien lielāku vietu aizņem elektriskās mašīnas un senči, ar savu pieredzi pasaules autobūves elektrifikācijā, nedrīkst atpalikt.
Mūsu portāla autodroms.lv sadaļā rodams stāsts par Hupmobile marku, kuru dibināja Roberts un Luis Happi. https://www.autodroms.lv/auto-par-750-dolariem-hupmobile/
Hupp –Yeats elektromobiļi tapa no 1911. līdz 1918. gadam. Sākotnēji ražotnes nosaukums bija R.C.H. Corporation un tas darbojās Detroitā, Mičiganas štatā. Kopš 1912. gada firmas nosaukums mainījās uz Hupp –Yeats Electric Car Co.

Viss sākās ar to, ka 1911. gada septembrī Roberts Kreigs Happs ( Robert ‘’Bobby’’ Craig Hupp) pārdeva savas akcijas un pameta Huppmobile uzņēmumu, jo nevēlējās mainīt biznesa modeli no ekonomisko uz luksusa klases automobiļu ražošanu. Jaunie Hupmobile uzņēmuma īpašnieki vērsās tiesā pret Hupp –Yeats, jo nevēlējās, ka jaundibinātās kompānijas nosaukums līdzinātos Hupmobile. Tāpēc Roberts dibināja jaunu ražotni, kuras nosaukumā izmantoja savus iniciāļus R.C.H. Neviena nākamā kompānija gan nespēja atkārtot Hupmobile panākumus. Roberta brālis Luis bija Hupp –Yeats Electric Car Co dibinātājs.
Braucienu varēja baudīt četratā gan vaļējā , gan slēgtā virsbūves versijā. Motorus būvēja Westinghouse, un tiem bija pieci selektīvie ātrumi. Mašīnai uzstādīja pildītās gumijas riepas. Hupp –Yeats 1911. gada modelis skaitījās viens no pievilcīgākajiem elektriskajiem auto tirgū. Ar vienu uzlādi varēja nobraukt no 75 līdz 90 jūdzēm, kamēr citiem tā laika elektriskajiem spēkratiem bija pa spēkam tikai 50 jūdžu ceļojums. Pārdeva 1000 elektrisko spēkratu, bet Hupp –Yeats ražošanu beidza līdz ar elektrisko automobiļu popularitātes kritumu.Hupp-Yeats
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.