Autodroms » Auto Ziņas, Tirgus

Astoņi miljoni klientu kopš 2004. gada – Dacia veiksmes stāsts turpinās

29 Sep 2023  

8 miljoni. Simboliska robežšķirtne, kas atspoguļo neticamus panākumus un bezgalīga lepnuma avotu. 2023. gadā Dacia pārdeva savu astoņmiljono automobili. Gadu gaitā tas ir izaudzis no Rumānijas nacionālā ražotāja par ievērojamu Eiropas mēroga vārdu. Šis zīmols ir piedzīvojis radikālu metamorfozi, kas nu jau ir kļuvusi par izcila veiksmes stāsta paraugu. Kādas ir labās īpašības, priekšrocības un izcilība, kas raksturo Dacia? Šeit dažos attēlos parādīta svarīgākā pārsteidzošā informācija par Dacia gaitām pēdējos 18 gados.

 Astoņi miljoni klientu kopš 2004. gada – Dacia veiksmes stāsts turpinās

Dacia ir revolucionārs spēks automobiļu ražošanas nozarē – zīmols, kam nav līdzīga. Toreiz, 2005. gadā tas sāka īstenot pragmatisku vīziju par automobiļiem un patiesi svarīgo, radot jaunu priekšstatu par ekonomisku mobilitāti un piedāvājot labāko vērtības un cenas attiecību. Tas nostrādāja! Pārdošanas apjoms kopš tā laika nemitīgi pieaug, un apmierināto klientu skaits nu jau pārsniedzis astoņus miljonus. Ar ko Dacia atšķiras? Izpētiet šos attēlus, lai to noskaidrotu.

Vai zinājāt, ka Dacia ne vienmēr tikusi dēvēta par Dacia? Rumāņu autoražotājs, kas vēlāk kļuva par Dacia, tika nodibināts 1968. gadā, un tā nosaukums sākotnēji bija UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti jeb Pitešti automobiļu rūpnīca). Nosaukumā tika iemūžināta pilsēta Ardžešas upes krastā centrālajā Rumānijā, kur atradās rūpnīca un joprojām atrodas uzņēmuma galvenais birojs.

Pirmajā Dacia logotipā ir daudz vietējo un nacionālo simbolu. Kalns tā fonā ir veltījums Rumānijai un jo īpaši Karpatiem. Ērglis logotipa centrā ir aizgūts no Ardžešas žudeca ģerboņa un savā ziņā godina vēsturisko Muntenijas reģionu, kur atradās UAP mītne.

Pašlaik izmantotais nosaukums Dacia melnbaltā logotipā pirmoreiz parādījās 1980. gadā. Tas atvasināts no Senās Romas provinces Dakijas nosaukuma.

Renault Group šo rumāņu ražotāju nopirka 1999. gadā. 2003. gadā logotips, kas joprojām bija veidots vairoga formā, tika papildināts ar zilo krāsu. Uz Dacia Logan (tirgū nonāca 2004. gadā) priekšējā režģa izvietotā emblēma bija pirmā, kas ieguva atpazīstamību ārpus Rumānijas.

Atzīmējot Sandero izlaišanu, zīmols 2008. gadā ieviesa jaunu logotipu. Zilā fona vietā nāca gaiši pelēks, savukārt daļa no vairoga formas vidū tika izgriezta.

2021. gadā tika izstrādāta jauna emblēma, ko dēvē par “Dacia Link”. Tā simbolizē Dacia un tā klientu savstarpējo uzticību. To veido vidū savienoti D un C burti. Teksta logotipu veido zīmola nosaukuma pieci burti minimālistiskā burtveidolā, kas atspoguļo zīmola izturīgo un pirmatnīgo personību.

Pirmais Dacia Logan, kas tika izlaists 2004. gadā, sākotnēji bija paredzēts tikai Rumānijas tirgum, taču vēlāk tā noieta ģeogrāfija paplašinājās uz citiem Austrumeiropas tirgiem. Ņemot vērā lielo pārdošanas apjomu, šis modelis drīz vien tika piedāvāts arī daudzās valstīs visā kontinentā. Šis bija pirmais bruģakmens zīmola ceļā uz panākumiem. Kopš tā laika Dacia automašīnas tiek tirgotas 44 valstīs.

 Astoņi miljoni klientu kopš 2004. gada – Dacia veiksmes stāsts turpinās

Kaut arī zīmola dzimtene Rumānija ir tā piecu lielāko noieta tirgu skaitā, vadošais tirgus pārdošanas apjoma ziņā ir Francija, bet tai seko – Itālija.

Zīmols iet no vienas uzvaras uz nākamo. Dacia ir vadošais mazumtirdzniecības zīmols Eiropā jau otro gadu pēc kārtas. Tas ir pirmajā vietā Portugālē un Beļģijā, un trešais Francijā. Šie panākumi piešķir svaru zīmola statusam un parāda, cik kvalitatīvi ir tā automobiļi.

Šobrīd Dacia klāsts balstās uz četriem skaidri definētiem pamatelementiem, kurus raksturo pievilcīgs dizains. Nepārspējamā cenas un vērtības attiecība ir piesaistījusi daudzus klientus. Zīmols kļūst aizvien populārāks – tagad ikviens Eiropā ir dzirdējis par Dacia.

Pārdošanas apjoms nemitīgi pieaug. 2022. gadā Dacia sasniedza rekordlielu Eiropas mazumtirdzniecības tirgus daļu – 7.6 % (6,2 % 2021. gadā). Tagad zīmols var lepoties ar vienu no augstākajiem klientu piesaistes un uzticības rādītājiem tirgū.

Jau sesto gadu pēc kārtas (kopš 2017. gada) Dacia Sandero ir visvairāk pārdotais automobilis Eiropas mazumtirdzniecības tirgū. Duster 2022. gadā bija otrais, turklāt kopš 2018. gada tas ir mazumtirdzniecības klientiem visvairāk pārdotais SUV.

Dacia pamata klāstu veido pilsētas elektroautomobilis – pilnībā elektriskais Dacia Spring (kopš 2020. gada), kompaktais hečbeks Dacia Sandero un tā drosmīgākā versija Sandero Stepway (kopš 2008. gada), Dacia Duster SUV (kopš 2010. gada) un septiņvietīgais ģimenes automobilis Dacia Jogger (kopš 2021. gada beigām).

Austrumeiropā pārdošanā joprojām pieejams sedans Logan (izlaists 2005. gadā).

Šis pārdotāko modeļu klāsts 2023. gadā ļāvis Dacia pārsniegt simbolisko astoņu miljonu pārdoto automobiļu robežu. Sadalot pa modeļiem, tas nozīmē 2,78 miljonus Sandero, 2,26 miljonus Duster, 1,97 miljonus Logan, 630 000 Dokker, 346 000 Lodgy, 93 000 Spring, 80 000 Jogger, 56 000 Peak-up un 51 000 Solenzaautomobiļu.

Šie skaitļi pierāda to, ka Dacia klientiem ir pievilcīga zīmola filozofija turēties pie novatoriskuma, radošuma un nepārspējamas vērtības un cenas attiecības.

Līdz 2012. gadam Dacia bija viena rūpnīca Rumānijā, taču nu ražotājam ir trīs rūpnīcas.

Zīmola pirmā rūpnīca tika atklāta 1968. gadā Mioveni, Rumānijā. Tajā ietilpst virsbūves / montāžas un balsta konstrukcijas bloks, mehānikas bloks, kā arī lietuve un loģistikas platforma. Tajā ražo dažādus modeļus, tostarp Logan, Sandero, Sandero Stepway, Jogger un Duster.

Otra rūpnīca atrodas Kasablankā, Marokā un kopš 2019. gada pilnībā pieder Renault Group. Tā izveidota 1959. gadā, un tajā ir virsbūves / montāžas bloks, kurā ražo Logan, Sandero un Sandero Stepway.

Dacia rūpnīca Tanžerā, Marokā sāka darboties 2012. gadā. Tajā ir virsbūves / montāžas bloks, loģistikas platforma, kā arī balsta konstrukciju un papildu montāžas bloks. Šī modernā ražotne strādā ar neitrālu oglekļa dioksīda izmešu bilanci, turklāt nerada nekādus šķidros atkritumus. Tajā ražo Logan, Sandero, Sandero Stepway un Lodgy.

Lai gan Logan bija tas, kas popularizēja Dacia vārdu Eiropā, viens no šī zīmola visu laiku visvairāk pārdotajiem modeļiem ir SUV Duster. Duster tiek pārdots par tādu pašu cenu kā pilsētas automobilis, un tā 4×4 versija, kam piemīt klasē labākās bezceļa braukšanas spējas, ir galvenais balsts Dacia klāstā. Šim ikoniskajam modelim piešķirtas 40 balvas, tostarp “Gada Auto” Rumānijā, “Labākais SUV” Apvienotajā Karalistē, “Labākais Auto” Vācijā un Beļģijā, kā arī daudzas citas.

Septiņvietīgais ģimenes automobilis Jogger nelīdzinās nevienam citam automobilim tirgū. Tas jau tagad izpelnījies atzinību ar 13 balvām, tostarp Argus piešķirto “Gada Auto” balvu Francijā.

Dacia ne vien ievieš jaunas vēsmas autobūves tirgū ar saviem lakoniskajiem modeļiem, kurus pārdod par pieejamu cenu, bet arī rada apvērsumu automobiļu reklāmās, piedāvājot īpatnējus un uzjautrinošus saukļus. Piemēram:

Dacia sauklis – “Dacia – skandalozi lēts”;

Duster reklāma Francijā: “On va quand même pas dépenser si peu…” (nevar būt, ka iztērējām tik maz…);

Duster reklāma “Neraizējies, esi Duster”, un “Si vous voulez un 4×4 juste pour grimper dans l’échelle sociale, vous pouvez juste aller voir ailleurs” (ja meklē 4×4, kas paaugstinās tavu statusu sabiedrībā, labāk meklē citur);

Dacia Sandero reklāma: “Versija ar zāles pļāvēju būtu laba ideja – tiešām. Tomēr jaunajā Dacia Sanderoesam nolēmuši iekļaut atpakaļskata kameru. Jo tā patiešām ir noderīga.”

Dacia Lodgy reklāma: “Daži cilvēki būtu gatavi maksāt jebko par sēdvietu. Tikai ne tu.”

Dacia, visticamāk, nebūtu tik veiksmīgs, ja tam nepiemistu tāda izdomas spēja. Zīmols vienmēr ir zinājis, kā apvienot vienkāršību un inovācijas. Dacia automobiļi eleganti atsakās no nevajadzīgām cakām un niekiem. Šis zīmols ir gudrs, gluži kā tā klienti!

Viens no labākajiem piemēriem ir Sandero priekšējie un aizmugurējie aizsargelementi, kas izgatavotas no ietonēta materiāla. Šīs detaļas tapušas sarežģītā dizaina procesā. Bija svarīgi, lai nebūtu krāsas atšķirību vai defektu, tādēļ šajā detaļā izmantotais materiāls tiek iekrāsots jau pirms iepildīšanas veidnē. Tādējādi aizsarguzlikas ir izturīgākas, un neizbēgamās buktes un skrāpējumi ir praktiski nemanāmi.

Uz Jogger un Duster uzliktos moduļu jumta stieņus var pārveidot, veicot vien pāris pagriezienus ar atslēgu. Lai vadītājam palīdzētu pārvadāt jebkādu kravu, pat neplānotu, jumta stieņus var pārveidot par jumta plauktu, kura nestspēja ir līdz pat 80 kg, un ļauj uzkraut velosipēdus, slēpes, jumta bagāžas kasti u.c.

Ikdienišķās raizes par savienojamību pagātnē atstāj multimediju sistēma Media Control ar plašām iespējām tās ekrāna perifērijā nostiprināt viedtālruni.

Šīs inovatīvās, patentētās konstrukcijas personificē Dacia garu – gudru, praktisku, vienkāršu un ekonomisku.

Dacia raugās, lai tiktu apmierinātas tā klientu pamatvajadzības. Lai to īstenotu, tam jāsaprot, kas šie klienti ir. Lūk, mazliet informācijas par šī zīmola klientu loku:

66 % ir vīrieši;

50 % klientu ir vecumā no 55 līdz 74 gadiem; Jogger piesaista visjaunāko klientu bāzi – 55 % tā pircēju ir vecumā līdz 54 gadiem;

vairāk nekā 50 % vairs nedzīvo kopā ar bērniem; Jogger izceļas pārējo automobiļu klāstā, jo 47 % klientu ir vismaz viens bērns;

40 % klientu dzīvo ārpilsētā; cilvēki, kuri iegādājas Dacia Spring, visbiežāk ir no ārpilsētas (50 %);

viņi ik gadu nobrauc apmēram 12 000 km – gan pilsētas, gan ārpilsētas apstākļos.

Autobūves nozarē klientu gaidas un paradumi mainās. Dacia ir moderns zīmols, kurš ieklausās savos klientos un ņem vērā bažas saistībā ar mobilitātes nākotni.

Neraugoties uz sabiedrībai pašlaik aktuālajiem vides izaicinājumiem, Dacia ir vienīgais ražotājs, kurš ikvienu automobili savā mazumtirdzniecības klāstā aprīko ar divu degvielu dzinējiem, kā arī pārdod pieejamu elektroautomobili – Dacia Spring. Pēdējos 18 gados ieviešot autobūves nozarē jaunas vēsmas, šis zīmols kā allaž ir gatavs nākamajai revolūcijai.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.