Autodroms » Testi

AUTODROMS izmēģina – Renault Megane R.S. Trophy! Kad “lecīgie” paliek aizmugures skata spogulīšos!

2 Nov 2019  
Foto: #autodroms.lv
Foto: #autodroms.lv

Tā dēvētie ielas sporta automobiļi vienmēr bijuši atsevišķa klase, kurai ir diezgan grūti pieķerties. No vienas puses šie automobiļi spēj iepriecināt līdz pat kāju īkšķiem. No otras… Mēģini atrast šim braucamajam kaut nedaudz racionālu pielietojumu. Renault Megane R.S. Trophy nav izņēmums.

Jau piespiežot starta pogu saproti, ka par mierīgu un harmonisku braukšanu var aizmirst. Tad pirksts trāpa uz taustiņa “R.S.” un jau sāc domāt – varbūt kāpt atpakaļ savā darba pelēcītī ar pieticīgo dīzeļmotoru? Tomēr darbs un interese dara savu, tāpēc sarkanais auto ar skaļiem izpūtēja šāvieniem izgriežas uz galvenās ielas un tur sākas joki!

AUTODROMS izmēģina - Renault Megane R.S. Trophy! Kad "lecīgie" paliek aizmugures skata spogulīšos!Desmit minūtes, lai pie visa pierastu, lai visu saprastu un ar visu samierinātos. Priekšējie sporta sēdekļi, kuros viegli sēdēt, bet grūti no tiem tikt ārā. Kā bullim sarkana lupata deguna galā naidīgi spīd sarkanas digitālā instrumentu paneļa bultiņas. Izpūtējs šķauda un brīdi vēlāk jau esi Salu tilta otrajā galā. Kur palikuši pārējie? Bīstami, jo ne jau tikai fotoradars pie bijušās televīzijas nobrauktuves draud ar nepatikšanām. Priekšpiedziņa, 300 zirgspēku jauda un automātiski smagāk kļuvusī labā kāja neko prātīgu nesola uz koplietošanas ceļiem. Vai precīzāk – uz mūsu koplietošanas ceļiem.

AUTODROMS izmēģina - Renault Megane R.S. Trophy! Kad "lecīgie" paliek aizmugures skata spogulīšos!Ja gribās pastrīdēties par gaumi, tad mūsuprāt jaunai Clio salona dizains ir izdevies labāk, taču šis ir tas auto, kur teorētiski panelis varēja nebūt ne maz. Svarīgi ir tas, kas notiek ārpusē. Starp citu, tā kā šis sporta auto domāts ikdienas lietošanai, tad stūres “sportiskā” zamšādas daļa ir veiksmīgi iekombinēta tur, kur parasti rokas neviens netur. Gaumīgi un tajā pat laikā praktiski. malači!

Ko dara normāls BMW, Audi vai Subaru vadītājs, ieraugot pie luksofora sev blakus sarkanu Renault? Nosmīn un sagatavojas nelielai atrakcijai – jāparāda taču, kurš pie šī luksofora ir karalis. Zaļais starta signāls un liels izbrīns pārņem gan pašu, gan karaļus! Pašam ir dīvaini vērot aizmugures skata spogulītī kaut kur tālu atpalikušos karaļus. Karaļi neizpratnē lūkojas uz tālu priekšā esošu sarkanu Reanult! Beigu galā jautrība sit augstu vilni un atpalicēji gatavi maksāt par melnbaltām fotogrāfijām, lai tik paspruktu garām pāri darītājam. Patīkami!

AUTODROMS izmēģina - Renault Megane R.S. Trophy! Kad "lecīgie" paliek aizmugures skata spogulīšos!Nevarētu apgalvot, ka šāda izprieca maksā pārdabisku naudu. Plus mīnus ap četrdesmit tūkstošiem eiro. Tas nav daudz, ja zinām, cik maksā tie, kas pie krustojuma atpalika. Jauni, protams. Ir reģioni, kur šādi auto ir pieprasītu un arī teju vai nepieciešami. Kalnos dzīvojošie šādus auto prot novērtēt! Neliels izmēros, kas ļauj izmainīties šaurā kalnu serpentīnā un, tajā pašā laikā ļoti jaudīgs, kas ļaus bez izvalbītām acīm nokļūt kalna galā. Varētu domāt, ka arī uz Vācijas autostrādes bez ātruma ierobežojuma šis auto jūtas kā zivs ūdenī, taču šādām izpriecām drīzāk prasās kaut kas tik pat jaudīgs, bet ne tik sportiski ciets. Vismaz gariem braucieniem. Un jā – Renault Megane R.S. Trophy nenoliedzami jauki jutīsies slēgtā autosporta šosejas trasē!

AUTODROMS izmēģina - Renault Megane R.S. Trophy! Kad "lecīgie" paliek aizmugures skata spogulīšos!Par ekonomisku Renault Megane R.S. Trophy nenosauksi jo divu litru benzīna dzinējs uz simts kilometriem savus astoņus vai pat deviņus litrus degvielas pieprasīs. Tas ar aprēķinu, ka mierīgi un līgani diez vai kāds spēs ar šo auto pabraukt. Tātad atkal – Renault Megane R.S. Trophy nekādi nepretendē uz garu gabalu sapņu auto titulu.

AUTODROMS izmēģina - Renault Megane R.S. Trophy! Kad "lecīgie" paliek aizmugures skata spogulīšos!Secinājums… Šis auto varētu būt pa prātam kalniešiem un tiem, kam mūžīgā petarde dibenā. Lai cik ļoti uzskati sevi par sportiska braukšanas stila piekritēju, maksimāli pēc mēneša gribēsies mieru, klusumu, līganu gaitu relaksētu nervu sistēmu. Tāpēc Renault Megane R.S. Trophy varētu būt kā otrais ģimenes auto, ar kuru “iziet tautās” tad, kad sagribas pakaitināt “karaļus”. Te gan ar vienu noteikumu – pie Renault Megane R.S. Trophy stūres var sēsties ne tas, kurš domā, ka māk braukt, bet tas, kurš cītīgi apguvis pie profesionāļiem ekstrēmas vadīšanas pamatus. gan teorētiskos, gan praktiskos!

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.