Autodroms » Dažādi

Dubultmasas spararats: pirkt jaunu, meklēt lietotu vai restaurēt esošo?

8 Jūn 2021  

Dubultmasas spararats: pirkt jaunu, meklēt lietotu vai restaurēt esošo?Kā rīkoties, ja dubultmasas spararats pateicis kategorisku “NĒ”? varianti ir vairāki, taču labāko mēs noskaidrojām auto apkopes centrā “Pro-Ring”, kur var palīdzēt arī ar jau minēto mezglu.

Pārsvarā remonta gadījumā cilvēki izvēlas jaunas un kvalitatīvas rezerves daļas. Taču dažas no tām maksā milzu naudu. Piemēram, dubultmasas spararats, kas sastopams gandrīz katrā automobilī ar manuālo pārnesumu kārbu un kā minimums jau no 2006. gada. Protams ir izņēmumi, taču mēs palūkosimies uz vidēji statistisku automobili, kas pieejami lielākajā vairākumā.

Un te jau mūsu pieminētais spararats. Konkrētam kompaktklases braucamrīkam šāds mezgls maksā vidēji ap 500 eiro. Daži ražotāji prasa krietni vairāk, taču atrast var sākot no šādas cenas. Un, ja auto vērtība ir labi ja pusotrs tūkstotis, tad kopā ar darbu spararata nomaiņa tuvosies paša automobiļa cenai.

Kādus ceļus visbiežāk iet auto īpašnieks? Lielākā daļa atvērs sludinājumu lapu un sāks meklēt lietotu detaļu. Vai nu no kāda, kas cietis negadījumā, vai kāda cita, kurš paguvis pilnībā sarūsēt. Taču tā galvenokārt ir laimes spēle, jo neviens, tajā skaitā arī pārdevējs, nespēs pastāstīt šīs detaļas vēsturi. Nomaiņa nav lēts prieks un, ja detaļa tomēr jau tuvojas beigām, tad būsim izmetuši kaudzi naudas.

Cita lieta ir šo detaļu profesionāli atjaunot. Principā saglabājot tikai nesošās konstrukcijas, detaļa pārtop gandrīz jaunā. Un te jau šis pats pieminētais spararats izmaksās vien nedaudz virs diviem simtiem. Par laimi, Latvijā šādus darbus var veikt, jo vēl nesen spararata atjaunošana bija iespējama vien Polijā.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.