Autodroms » Vēsture

Elektrisko automobiļu vectētiņa stāsts! Columbia automobiļu marka no ASV !

9 Jūl 2021  

2Šodien arvien lielāku vietu jauno automobiļu testos ieņem elektriskās mašīnas. Auto braucēji dalās tajos, kuri jau nobalsojuši par elektrisko nākotni ar savu maku un tajos, kuri vēl šaubās un jautā pēc nopietna vērtējuma bez liekas sajūsmas no kolēģu puses.
Es kā auto vēstures apskatnieks vien atkal atgādināšu, ka viss jaunais ir labi aizmirsts vecais un elektriskos auto jau mēģināja ražot dažādi uzņēmumi. Viņu vidū bija arī Columbia Motor Car Company no Hārtfordas pilsētas Konektikutā. Ar dažādiem nosaukumiem firma pastāvēja no 1897. līdz 1913. gadam.3 Firmas mātes uzņēmums bija Electric Vehicle Company, kas apvienojās ar Pope Manufacturing Company. Ražotāja sarežģītajā ciltskokā rodami tādi autobūves pionieri kā Riker un Morris & Salom. Sākotnēji Columbia modeļi darbojās ar elektrību un tādu enerģijas avotu izmantoja vismaz līdz 1907. gadam. Anglijā šādas mašīnas tirgoja ar City un Suburban nosaukumiem, bet Francijā kā l’Electromottion. Columbia četrvietīgajām pašgājēja ekipāžām uzstādīja nelielu elektrisko motoru ar divu zirga spēku jaudu. Ar pilnu uzlādi auto varēja veikt no 20 līdz 35 kilometriem. Elektriskās autobūves rītausmas produkts maksāja trīs tūkstošus dolāru. Columbia Electric Runabout automobiļa darbināšanai vajadzēja 20 Exide baterijas. Tās izgatavoja Electric Vehicle company.
1900 Columbia TaxiColumbia ražoja taksometrus, kas attīstīja 13 jūdzes stundā lielu ātrumu. Tālajā 1899. gadā Ņujorkas pilsētai Columbia uzbūvēja elektrisko autobusu. Ar to augstāk stāvošas personas nogādāja no dzelzceļa stacijas uz ofisiem pilsētā. Columbia elektriskā autobusa klientu sarakstā bija arī ārsti, kuriem jānokļūst pie pacientiem uz mājām un atpakaļ.
Automobiļi ar iekšdedzes motoru parādījās jau 1899. gadā un tos sauca Pope-Columbia. Spēkratu konstruktors bija Hairams Maksims ( Hiram Maxim). Tās mašīnas ar iekiekšdedzes motoru bija savam laikam progresīvas. Stūres rats atradās kreisajā pusē. Tāpat visas atsperes bija eliptiskās. Priekšā atradās caurulīšu radiators. Spēkratiem uzstādīja divu cilindru motorus. Modelis ar Eiropas ietekmi Type XLI parādījās 1903. gadā. Tam bija slīps motora pārsegs , dubultais ķēdes pārvads un 14 zs dzinējs ļāva attīstīt ātrumu 45 jūdzes stundā.1901 Columbia Electric
Elektriskā transmisija ar septiņiem pārnesumiem uz priekšu parādījās 1907. gadā. To uzstādīja kopā ar četru cilindru spēka agregātu, kura jauda bija 48 zs.
Naita bez vārstu motoru izmantoja 1911. gada modelī Columbia- Knight. Dzinēja darba tilpums bija 410 kubikcollas un tas palika ražošanā līdz pat 1913. gadam. Jau 1910. gadā kompānija United States Motor Co pārņēma Columbia ražotāju un Columbia Motor Car Co beidza pastāvēt 1913. gadā.
4Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.