Autodroms » Zvaigžņu auto

Franču aktieris Žaks Šarjē – pirmais Jaguar E Type īpašnieks!

20 Jan 2023  

Jaguar E TypeKurš gan negribētu kļūt par jauna automobiļa modeļa pirmo īpašnieku? Tas kaut vai uz īsu brīdi, kamēr kaimiņš nenopirks tādu pašu mašīnu, ļautu lepoties ar to, ka tev ir braucamais kā nevienam un bez visādām tjūninga operācijām.
Tā paveicās franču kino un teātra aktierim kā arī Brižitas Bardo toreizējam vīram Žakam Šarjē ( Jacques Charrier). Šarjē kungs darbojies arī glezniecībā un keramikas mākslā. Foto viņš priecājas par savu jauno Jaguar E Type. Viņi satikās 1961. gada Ženēvas automobiļu izstādē. Pirms tās atklāšanas 15. martā notika speciāla prezentācija ierobežotam apmeklētāju lokam – žurnālistiem un īpašajiem viesiem. Prezentācijā piedalījās viena mašīna, bet interese izrādījās tik liela, ka uz izstādes atklāšanu 16. martā vajadzēja atdzīt otru. Pie stūres sēdās sabiedrisko attiecību nodaļas menedžeris Bobs Berijs un atveda uz izstādi otru Jaguar E Type.
Auto šova atklāšanas dienā Jaguar saņēma lielu plūsmu ar pasūtījumiem. Tiek uzskatīts, ka pirmo mašīnu dienas beigās pārdeva tieši Žakam Šarjē. Arī Brižita Bardo vēlāk esot atbraukusi no Romas, lai notestētu jauno auto. Cena netika izziņota, bet presē tika teikts par aptuveni 2860 mārciņām. Starts Jaguar E Type tirdzniecībai bija paredzēts septembrī kaut gan pie pārdevējiem mašīnas nonāca jau jūlijā.

Ieskats Jaguar E Type vēsturē!
Par modeļu D TYPE un XKSS ‘’pēcnācēju’’ kļuva Jaguar E Type. Spēkratu izlaida 1961. gada martā un tas bija paredzēts masveida ražošanai. Automobilim bija neatkarīgā balstiekārta, kas uzlaboja gaitas īpašības un vadāmību. Sešu cilindru spēka agregātam ar 3,8 litru darba tilpumu un trim SU karburatoriem jauda bija 265 zs. Motors bija apskaužami uzticams un darbojās mīksti un vienmērīgi. Auto bija tikpat ātrs cik skaists. Tieši ar jubilāru JAGUAR E TYPE 2011. gadā Montekarlo vēsturisko auto rallijā piedalījās ‘’Russo Baltic Racing’’ komanda, trīs ekipāžu sastāvā. Arī pats Montekarlo rallijs 2011. gadā svinēja 100. dzimšanas dienu, bet vēsturisko spēkratu sacīkstes tika rīkotas 14. reizi. Labākais rezultāts šai komandai bija 68. vieta kopvērtējumā un 3. vieta klasē, kuru izcīnīja Iļjas Kašina un Vladimira Demjaņenko ekipāža. Mašīnas tika sagatavotas sacīkstēm Latvijā un starptautiskajā komandā startēja arī pazīstamais rallija braucējs Raimonds Strokšs.
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.