Autodroms » Viedoklis

Kā nozares speciālisti iesaka kopt motociklus, motorollerus un citus motorizētos divriteņus!

26 Jūl 2021  

Kā nozares speciālisti iesaka kopt motociklus, motorollerus un citus motorizētos divriteņus!Tiem, kas ikdienā pārvietojas ne ar motociklu, varētu likties, ka šis transporta līdzeklis ir braukšanai un nekādā gadījumā ne kopšanai. Un kas gan tur būtu, ko kopt? Pielej pilnu bāku, uzstīmē ķiveri un aidā pretim nezināmajam, pretim piedzīvojumiem, pretim brīvībai. Patiesībā ar to brīvību un nezināmo ir tā kā ir. Šo transporta līdzekli izmanto galvenokārt divās versijās – lai reizi nedēļā ar domubiedriem izmestu nelielu līkumu pa Latvijas labākajiem ceļiem, vai arī, lai ikdienā galamērķi sasniegtu ātrāk par pārējiem.
Nerunāsim par tiem motociklu īpašniekiem, kas lielāko dzīves daļu pavada garāžā skrūvējot, metinot, pulējot hromējot un visādi citādi izdaroties. Tā ir vēl viena atsevišķa kategorija. Šoreiz par tiem, kuri motociklu izvēlas kā transporta līdzekli īsajiem vasaras mēnešiem.
Bijām ciemos pie pasaulē pazīstama auto un moto virsbūves remonta līdzekļu ražotāja un tirgotāja, tāpēc aprunājāmies ar uzņēmuma vadītāju Aigaru Dergaču.
Sāksim ar tik prozaisku lietu kā sēdeklis. Dažiem modeļiem tie ir ar īpaša sintētika auduma apdari. Taču galvenokārt jau tas ir vai nu no mīkstās plastmasas, vai pārvilkts ar ādu. Ir speciāli līdzekļi ar kuru palīdzību būtu vērts kā minimums reizi mēnesī notīrīt uz apstrādāt sēdekli. Galvenokārt jau tāpēc, lai to pabarotu un atgrieztu tam elastību un izturību. Ja auto sēdekļi ir pasargāti no apkārtējās vides, tad motociklam nē. Sāļi, skābes, saules ultravioletie stari to ātri vien var sabeigt, izžāvēt un tad jau arī plaisas nav ilgi jāmeklē.
Vējstikls vai vizors – tā sauc aizsargstiklu motocikla priekšgalā. Vispirms jau tas parasti aplīp ar treknu mušu līķīšu kārtu, kas traucē redzēt. Gaisā esošie putekļi ir gana asi, lai pie lielāka ātruma padarītu šo stiklu teju vai matētu. Noteikti ik pa brīdim vajadzētu notīrīt šo aizsargu ar speciāli tam paredzētu līdzekli. Un vismaz reizi sezonā nāktos šo stiklu nopulēt un pārklāt ar īpašu keramikas aizsardzību. Starp citu, to pašu var un vajag darīt ar moča lukturiem un ķiveres vizoru.
Ejam tālāk! Melnā plastmasa. Tā vairāk atrodama lielajos skūteros. Pus gads tiešos saules staros un no melnuma nav ne vēsts. Izskatās nesmuki un arī plastmasa kļūst trauslāka. Te ir pat veseli divi līdzekļi – viens, kas šo plastmasu pabaro un atgriež tās sākotnējo izskatu. Otrs variants – speciāla tam paredzēta keramika, kas protams, kalpos daudz ilgāku laiku. Tas attiecas arī uz tā saucamo instrumentu paneli. Būsiet pamanījuši, ka sarkanās pogas diezgan īsā laikā kļūst pelēkas.
Un, protams, motocikls ir jāmazgā. Ja braucam pa dubļiem un bezceļiem, tad savādāk. Tad jādabū nost dubļu kārta un putekļu kilogrami. Taču, ja ikdienā braucam pa daudz maz jēdzīgiem asfalta ceļiem, tad labs palīgs varētu būt sausais šampūns. Skaidrs, ka sauss viņš nav. Tas ir balzāmveidīgs šķidrums pudelē, taču par sauso to sauc tāpēc, ka mazgāšanai nav nepieciešams ūdens. Mikrošķiedru lupatiņa, šis sausais šampūns un nesteidzīgi notīrām visas plastmasas detaļas. To mierīgi var darīt biroja stāvvietā, pie veikala, kamēr sieva iepērkas vai kur nu sirds kāro. Dabu šis līdzeklis nepiegāna ne mazākā mērā.
Tagad atliek pats vienkāršākais – parakņāties internetā un atrast vajadzīgos līdzekļus. Varam vien pačukstēt priekšā, ka viss pieminētais ir bez raizēm atrodams tepat Latvijas veikalos.

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.