Autodroms » Vēsture

Kad brits apprec amerikānieti, rodas Railton automobiļu marka!

23 Apr 2021  

Railton 1937 RoadsterŠoreiz nebūs stāsts par skandalozo prinča Harija un Meganas pāri, bet gan par automobiļiem. Esmu dzirdējis, ka to brīdi kad auto virsbūve satiek šasiju sauc par precībām. Tieši tā radās Railton automobiļi. Pazīstamais inženieris konstruktors Reids Railtons ( Raid Railton) 1933. gadā uzbūvēja savu pirmo mašīnu uz amerikāņu Hudson Terraplane Eight spēkrata šasijas. Uzņēmumā Fairmile Engineering Company viņa partneri bija Noels Maklins , kurš tajās pašās telpās būvēja Invicta mašīnas un L. A. Kašmens. Briti panāca vienošanos ar Hudson par rindas astoņu cilindru šasijas importu.
Virsbūves izgatavoja vairāki neatkarīgie ateljē. Piemēram, britu virsbūvju meistars Džons Čarlzs Ranals ( John Charles Ranalah), kurš ir pirmās Railton mašīnas divu durvju virsbūves autors. Iznāca sportisks modelis, kuru atļauties varēja cilvēki ar vidējiem ienākumiem. Pirmajam Railton Straight 8 uzstādīja rindas astoņu cilindru motoru no Hudson Terraplane ar 4010 kubikcentimetru darba tilpumu un trīs pakāpju pārnesumu kārbu. Reids Railtons piestrādāja pie tā, lai motoram būtu augsts griezes moments, bet pārnesumu kārbai liels pārnesumskaitļu diapazons. Konstruktors pastiprināja amerikāņu šasijas balstiekārtu un uzstādīja regulējamus, frikcijas amortizatorus. Maksimālais Railton ātrums bija 145 km/h. Ieskrējiens no 0 līdz 60 jūdzēm stundā aizņēma 13 sekundes. Vēlāk sāka izmantot citu Hudson motoru ar 4168 kubikcentimetru darba tilpumu. Ražoja 377 automobiļus gadā līdz Otrā pasaules kara sākumam.
Noels Maklins pārdeva Railton automobiļu ražotni Hudson kompānijai 1939. gadā. Pēdējo Railton automobili savāca 1948. gadā no pirmskara detaļām. Kopā uz Hudson šasijas uzbūvēja 1460 mašīnas, bet vēl 51 auto tapa uz Standard šasijas. Runa ir par Railton 10 modeli, kuru ražoja no 1938.- 1939. gadam. Tas bija Standard Flying 10 ar citu virsbūvi.
Vēsturē Railton vārds iegāja nevis ar vieglo automobiļu ražošanu, bet ar unikālu sacīkšu bolīdu būvi. Ar tiem trīsdesmitajos un četrdesmitajos gados uzstādīti vairāki sauszemes, absolūtie, ātruma rekordi. Railtona kungs bija atbildīgs par piecu automobiļu projektēšanu, kas veiksmīgi laboja Pasaules ātruma rekordu uz zemes. Pie stūres šīm mašīnām bija sers Malkolms Kempbels un Džons Kobbs no Thomson & Taylor darbnīcas Bruklendā, kur Reids Railtons strādāja par tehnisko direktoru. Džona Kobba Napier Railton automobilis tapa 1933. gadā kopā ar sera Malkolma Kempbela Bluebird Land Speed Record automašīnām trīsdesmito gadu sākumā. Railton Mobil Special automobilis uzstādīja sauszemes ātruma rekordu 1938. gadā. Toreiz sasniedza 353,30 jūdzes stundā lielu ātrumu. Tā bija pirmā mašīna, kas pārsniegusi 350 jūdžu stundā atzīmi. Auto uzstādīja Napier Lion VIID W-12 lidmašīnas motorus. Mašīna tika attīstīta un 1947. gadā sasniedza 394,7 jūdžu stundā lielu ātrumu.
Railton Drophead Coupe 1937Railtons būvējis arī transporta līdzekļus rekordu uzstādīšanai uz ūdens.
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.