Autodroms » Zvaigžņu auto

Kinooperatora Džona Roja Hanta māja uz riteņiem Hunt Housecar, kura tapusi 1937. gadā!

1 Mar 2024  

1937 Hunt House CarZvaigžņu auto rubrikā esam raduši lasīt par filmzvaigžņu garāžās mītošajām automobiļu kolekcijām. Taču neviena kinolente nevar iztikt bez kinooperatora un režisora.
Tādi bija Džona Roja Hanta ( J.Roy Hunt) pienākumi. Kaut arī rakstos minēts, ka viņš tā arī nepabeidza trešo klasi. Pirms kino karjeras Hants piedalījās sacīkstēs ar automobiļiem un motocikliem.
Viņš uzbūvējis vairākus dzīvojamos auto furgonus laika posmā no 1935. līdz 1945. gadam. Hanta Ideja bija, ka vajadzīga ideāla māja kamēr esi tālu no mājām un tajā būtu visas ērtības pat izolētākajos filmēšanas laukumos. Pirms apaļā mikroautobusa Hants izmantoja Willys sedanu, kuram uzstādīja gultu un saliekamo galdiņu, 110 voltu ģeneratoru un tuvas darbības rāciju.1937-hunt-house-car-interior
Šī 1937. gada Hanta māja uz riteņiem ( Hunt Housecar) nāk no Deivida Vudvorta ( David Woodworth) kolekcijas. Viņš kolekcionē vēsturiskos furgonus un izgāztuvē atrada bildēs redzamo dārgumu. Pirms tam mašīnu bija mēģinājuši pārtaisīt par hipiju braucamo.
Vudvorta kungs atjaunoja māju uz riteņiem un nodeva muzejam. Izrādās, ka ir atpūtas braucamo slavas zāle un tā atrodas Elkhārtā, Indianas štatā. Vudvorta kolekcija ir muzeja centrālais elements.
Ripojošās mājas pamatos likta 1937. gada Ford kravas automobiļa šasija. Pludlīnijas virsbūve veidota izmantojot aviācijas tehniku. Talkā nāca auto darbnīca no Dienvidkalifornijas . Virsbūvei izmantoja fizelāžas tipa apšuvumu no 16 kalibra tērauda. Vējstiklam bija vairākas daļas, bet sānu durvis veidoja pieguļošas, vienā līmenī. Iekāpšanu atviegloja izbīdāms pakāpiens, kas nostrādāja atverot durvis.
Hanta kungs iedvesmojās no Stout Scarab un Dymaxion automobiļiem.
bedKopā uzbūvētas teju 50 mājas uz riteņiem. Daudzi uzskata, ka Hanta mašīnas bijušas pirmās ar darbojošos dušu, bet iespējams ka tā nav taisnība. Jau 22 gadus agrāk esot bijusi māja uz riteņiem ar dušu.
Savukārt Hunt Housecar tualetes pods ievelkas sienā. Interjera apdarei izmantoja bērzu un ozolu. Pārnesumu pārslēga izvietojums man atsauc atmiņā mikroautobusu RAF 2203 ‘’Latvija’’. Hunt Housecar vadītāja sēdeklis un stūre bija novietoti uz priekšu, bet pārnesumu pārslēgs atradās šoferim, drīzāk, aiz muguras.
Virtuve atradās blakus šoferim. Tur bija cepeškrāsns, tosteris, neliels ledusskapis un pieliekamais. Mašīnas standarta aprīkojumā ietilpa elektriskais bārdas skuveklis.
Izlietne dušas telpai Nāca no Pullman dzelzceļa vagona. Izlietni varēja nolocīt, lai notecinātu un paslēptu no acīm. Nav zināms kāds motors bija 1937. gada Hunt Housecar.
Kopš 1940. gada modernizācijas uzstādīja Mercury V8 apakšvārstu motoru Tas bija 1939. gada dzinējs ar 95 zs jaudu.
wcNākamā 1941. gada projekts bija mājas uz riteņiem versija ar alumīnija virsbūvi un divu cilindru tvaika motoru. No benzīna motoriem atteicās. Tvaiks radās no mazuta. Sākumā izmantoja modificētu Vaita tvaika iekārtu, bet vēlāk to nomainīja ar efektīvāku, tvaika mašīnu entuziasta, Rolāna Žirū izgudrojumu. Tādas mašīnas ar tvaika motoru nav saglabājušās līdz mūsdienām.
Par Hanta kunga iedvesmas avotiem lasiet šeit:
https://www.autodroms.lv/auto-vestures-sadala-stasts-par-ritenoto-kukaini-stout-scarab/
https://www.autodroms.lv/eksperimentals-braucamriks-no-asv-ar-pludlinijas-formu-un-zalem-lidzi
Kristiāns Andersons

Komentāri:

Ierakstiet savu komentāru, vai trackback atgriezieties sākumā. Jūs varat subscribe to these comments ar RSS.

Esiet draugi. Lūdzu ievērojiet pieklājību. Iztiksim bez spama.